מחפשים טכנאי לתיקון / החלפת מאוורר מקרר? ריכזנו עבורכם את אנשי המקצוע המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", חייגו עכשיו:
מקרר הוא מכשיר שעושה שימוש בקירור על מנת לסייע לבני האדם לשמר מזון לאורך זמן. המקרר הביתי הוא מכשיר מאד שכיח וברוב המקרים הוא פועל על בסיס של חשמל או גז. המקרר עובד על ידי משאבת חום שעובדת במעגל קירור בעזרת מאוורר במקרר תקין.
☑️ טכנאי מאוורר במקרר מהיר ומקצועי.
☑️ ייעוץ ראשוני ללא עלות.
☑️ אחריות רשמית בכתב על העבודה.
☑️ מתמחים בחשמלאות מאווררים במקרר.
☑️ ביצוע העבודה מא' ועד ת'.
☑️ הקפדה על איכות ומחיר הוגן.
מקרר עשוי להכיל תא קירור או תא הקפאה, ולרוב יכלול את שניהם ביחד. מקרר בעל שני תאים נראה בפעם הראשונה בשנת 1939 על ידי חברת ג'נרל אלקטריק. כיום קיימים מקררים שמחולקים לארבעה תאים שונים: תא הקפאה, תא בשרים, תא קירור, ותא ירקות.
החלוקה לתאים באה עקב הבנה שמוצרי מזון שונים זקוקים לטמפרטורה שונה על מנת להישמר באופן הטוב ביותר. למעשה, במקררים מסוג זה, קיימים ארבעה מאווררים שונים, שכן המאוורר במקרר הוא זה שקובע את הטמפרטורה.
הקיבולת של המקרר נמדדת על פי ליטר. ערך הקיבולת למקרר ביתי סטנדרטי נע בין 400 ל- 800 ליטר. לרוב היחס בין תא ההקפאה לתא הקירור יהיה אחד חלקי שלוש. בישראל כ-99.8% (על פי נתוני הלמ"ס) ממשקי הבית הפעילים מחזיקים במקרר. שיעור דומה קיים בקרב משקי הבית בארה״ב.
בתי קרח היו קיימים במשך אלפי שנים, השתמשו בהם על מנת לספק קרח עבור קירור מזון בחודשי הקיץ החמים. רק בשלהי המאה התשע עשרה התחילו להשתמש בארונות קרח כאמצעי במרחב הביתי עבור קירור של מזון. הקרח היה נרכש על ידי אנשים פרטיים מיצרני קרח מסחריים.
בשנת 1856 יצר ג'יימס האריסון האוסטרלי את המקרר השימושי הראשון (זוהי למעשה התחלתו של המקרר כפי שאנו מכירים אותו כיום) שפעל על עקרון דחיסה של גז. מבשלת שיכר שכרה את שירותיו של האריסון על מנת שייצר עבורם מכונה שתקרר את הבירה אותה הם מייצרים.
בשנת 1857 הציגה תעשיית אריזת הבשר בעיר שיקגו שבארה״ב את הרכב המקורר הראשון, שנועד למנוע את קלקול הבשר בזמן שזה מועבר ממקום למקום. בשנת 1866 הוצג באילינוי (שגם כן ממוקמת בארה״ב) קרון רכבת מקורר ראשון מסוגו שמיועד להובלה של פירות וירקות. תחילה שימש הקרון עבור הובלה של תותי שדה.
המקרר הביתי הראשון יוצר לפי ההערכות בשנת 1913 בידי פרד ו. וולף ג'וניור בשיקגו. המכשיר לא זכה להצלחה מסחרית. הצלחה מאסיבית יותר נראתה בשנת 1916, כשאדמונד קופלנד וארנולד גרוס הציגו מקרר שמנגנון הפעולה שלו מבוסס על משאבת חום, בדומה למקררים שאנחנו מכירים היום.
המקררים הראשונים היו למעשה מן שדרוג של ארון הקרח ולמעשה עליהם התקינו יחידת קירור. המנוע, המדחס, המעבה והמאוורר הותקנו לצד הארון או במרתף הבית. מקררים שיחידות הקירור שלהם היו בתוכם החלו להיות מיוצרים בשנת 1925.
ניתן להגיד שתהליך הקירור נעשה על ידי מניפולציה על גז ושימוש בחוק הגזים האידיאליים (בדרך כלל פריאון; במקררים מודרניים יותר ישתמשו בגז ידידותי לסביבה). תהליך הקירור מתבסס על מחזור קירור תרמו-דינמי דו שלבי מסוג דחיסת אדים.
בשלבו הראשון של מחזור הקירור, המדחס מייצר העלאה של לחץ הגז שלמעשה משמש כחומר הקירור עבור לחץ העיבוי, והופך אותו לנוזל. נוזל זה פולט את החום שלו לסביבה חיצונית באמצעות המעבה שנמצא בגב המקרר.
בחלקו השני של המחזור מופחת הלחץ של הנוזל לכדי לחץ שמתאים ללחץ האיוד, מפני שהנוזל מתפשט לגז, כך הוא סופג חום מהסביבה (באמצעות המאייד) והתהליך חוזר חלילה ומייצר קירור ללא הרף.
המקרר פועל באופן קבוע, אך בשיטות עבודה שונות (דהיינו, קירור והפשרה). הספק תקין של מקרר ביתי סטנדרטי ישתנה בהתאם לאופן הפעולה, הנפח שלו וסוג המאוורר או מאוורים שקיימים בו.
אלמנטים אלו משתנים מיצרן ליצרן. לפני שקונים מקרר, יש להבין מבעוד מועד מהם הצרכים שלנו על מנת שנוכל לבחור במקרר המתאים ביותר.
יעילות הצריכה האנרגטית של מקרר מדורגת על פי ציר שנע בין חסכוני לבזבזני. מקרר רגיל יפעל בהספק שינוע בין 70 ל-270 ואט וצורך בין 0.18 ל-2.67 קילוואט לשעה במשך יממה שלמה. לעומת זאת, קיימים מקררים שפועלים בהספק שנע בין 145 ל-420 ואט.
בזמן תהליך ההפשרה ההספק החשמלי כמובן ישתנה: הספק שנע בין 310 ל-775 ואט יצרוך בין 0.55 ל-4.1 קילוואט לשעה במשך יממה אחת. צריכת החשמל של המקרר בזמן ההפשרה מגיעה מתוך שימוש בגוף חימום למטרה זו.
עלות צריכת חשמל ליממה שלמה בתעריף ביתי למקרר סטנדרטי עלולה להגיע לכדי שקל וארבעים אגורות. לרמת האופן בו מתבצע האיטום במקרר, מומלץ שמיקומו בבית יהיה במקום מוצל או לחילופין חשוף לאור השמש, שכן תנאים אלה משפיעים על יעילות העבודה שלו וכתוצאה מכך גם על עלויות צריכת החשמל.
המאוורר שקיים במקרר גם כן משפיע על האופן בו הוא מקרר ועל צריכת החשמל של המקרר. כיום קיימים מקררים בעלי מאווררים משוכללים שמביאים לחיסכון בכמויות אדירות של חשמל.
בנוסף, בחלוף השנים הומצאו מאווררים שקטים ביותר. אם פעם מאוורר של מקרר היה עניין רועש במיוחד, היום כלל לא ניתן להבחין ברעש שהוא מייצר ברוב המקרים.
בנוסף, חשוב לשים לב להבדל בין המאווררים בחלקי המקרר: המקפיא והמקרר. אלו מאווררים שעובדים באופן שונה, שכן המאוורר של המקרר עובד על פי שיטת של קירור והפשרה בעוד המאוורר של המקפיא עובד על פי שיטה של הקפאה בלתי פוסקת.
בזמנים אלו רוב המקררים יהיו בעלי תו תקן ישראלי: הדלת ניתנת לפתיחה מבפנים (תקן זה הומצא לאחר מקרים מצערים בהם אנשים נלכדו בתוך מקררים וקפאו למוות). מפני שבמקררים ישנים אין אפשרות לפתוח את הדלת מבפנים, יש לפרק את הדלת מהמקרר לפני זריקה שלו.
המקרר החשמלי החל להיות נפוץ בצורה משמעותית במדינת ישראל החל משנות השלושים של המאה הקודמת. באביב החם של שנת 1935 נרכשו תוך חודשיים כאלפיים מקררים חשמליים, מה שהעלה תקוות לביסוס של תעשיית ייצור המקררים החשמליים, שבאותה תקופה הייתה ממש בתחילת דרכה.
כניסת המקרר החשמלי גם היוותה תחרות עבור תעשיית הקרח והכריחה את מוכרי הקרח להוזיל במחיר. עם זאת, באותה התקופה המקרר החשמלי עדיין היה מוצר למשפחות אמידות בלבד. במפקד שנערך בתל אביב בשנת 1946 התגלו מקררים חשמליים בכעשרה אחוז מן הבתים.
המקרר החשמלי הפך לממש שכיח במדינת ישראל החל משנות החמישים והשישים של המאה הקודמת. בשנת 1956 כ-37% מהמשפחות בישראל החזיקו במקרר בעוד בשנת 1960 עלה שיעור המחזיקים במקרר חשמלי ביתי ל-54%. בשנת 2010 המקרר החשמלי כבר מצא את ל-99.8% ממשקי הבית בישראל.
המקרר הוא חלק בלתי נפרד מחייו של האדם המודרני והמאוורר שנמצא בתוך המקרר הוא הלב הפועם שלו. ללא מאוורר במקרר תהליך הקירור לא היה מתאפשר והחיים שלנו לא היו נראים אותו הדבר.
החלפת מאוורר במקרר | מחיר מ-250₪ |
תיקון מאוורר במקרר | מחיר מ-150₪ |
התקנת מאוורר במקרר | מחיר מ-200₪ |