אילו בדיקות חשמל נכללות בהליך בדק בית

אתם בתהליך של קניית בית או דירה? אתם בוודאי שמעתם על ההליך שנקרא בדק בית.

על מנת לוודא שאין תקלות שאינן נראות לעין ממבט ראשון בנכס שאותו אתם מעוניינים לקנות, יש לבצע בדיקה מקיפה ונרחבת בכל הבית כדי לגלות לפני הקנייה במידה ויש.

הבדיקה מעניקה לכם שקט ורוגע שאין בבית תקלות שלא ידעתם עליהן. אז אילו בדיקות חשמל נכללות בהליך?

 

לקנות בראש שקט

כדי לקנות בראש שקט ובטוח את הדירה או הבית החדש שלכם, חשוב לבצע בדק בית שיבטיח לכם כי איש מקצוע עבר על כל הדברים בבית, מהקטן לגדול, ווידא שהכל עובד כשורה. חשוב לקחת חברה מקצועית ומנוסה שתבדוק הכל כמו שצריך. אם עוד לא מצאתם את החברה שתעשה זאת עבורכם, היכנסו עכשיו לאתר של חברת מבנים – www.bedek-mivnim.co.il.

 

מדוע בדיקת החשמל כל כך חשובה?

אחד התחומים המרכזיים הנבדקים בעת בדק בית, הוא מערכת החשמל. מדוע זה כל כך חשוב שאיש מקצוע יבדוק את מערכת החשמל בבית החדש? ובכן התשובה היא פשוטה. במערכת החשמל לא ניתן לראות נזקים גלויים לעין. אין סדקים או נזילות שיכולים להעיד על כך שמשהו לא תקין, אך מערכת חשמל לא תקינה יכולה להסב נזק מאוד גדול בהמשך, ולכן חשוב שבעל מקצוע שמבין בתחום יבדוק את מערכת החשמל ויוודא שהכל עובד כשורה.

 

ארקה מה?

אחת הבדיקות החשובות ביותר המתבצעות בבדק בית היא בדיקת תקינות הארקה. מה זה ארקה? ארקה שומרת על בני האדם מסכנת התחשמלות בעת שהם נוגעים בחוט חשמל או בעת קצר חשמלי. כאשר הארקה עובדת באופן תקין, היא מנתבת את הזרם החשמלי לאדמה או לרצפה ולא לאדם וכך מונעת התחשמלות. לכן, מאוד חשוב לבדוק את תקינותה של הארקה בעת בדק בית.

 

בדיקת ממסר פחת

עוד חלק במערכת החשמל שנועד להגן עלינו מפני התחשמלות הוא ממסר פחת. החלק הזה אחרי לאזן בין הזרם שיוצא ובין הזרם שחוזר ובמידה ויש צורך הוא מנתק את הזרם החשמלי ומקטין את הסכנה להתחשמל. בבדק בית יש לבדוק האם ממסר הפחת עובד בצורה תקינה כך שיוכל להגן על יושבי הבית במידת הצורך.

 

בדיקת לוח החשמל

יש לבדוק את לוח החשמל. במידה והלוח לא תקין ישנה סכנה גדולה של התחשמלויות, קפיצות חשמל, הפסקות חשמל ואף פריצת שריפה.

 

התקנת צנרת החשמל

בדיקה נוספת היא בדיקת התקנת צנרת החשמל. במידה והתקינו את צנרת החשמל בצורה לא ישרה, ישנה סכנה ממשית שמישהו ייקדח בקיר, ומכיוון שאינו ידע שצנרת החשמל עוברת שם, יתחשמל.

 

הכירו את המושגים לפני

כפי שהסברנו, בדק בית הוא דבר חשוב ביותר לפני קניית דירה או בית מיד שנייה, במיוחד בתחום החשמל. חשוב מאוד להכיר את המושגים הבסיסיים על מנת לבחור חברה איכותית שתבצע עבורכם את הבדיקה וכמובן בשביל להבין בסוף את תוצאות הבדיקה.

חשמלאי

 

איש תחזוקה