תכנון תשתיות חשמל

בכל פעם שאנחנו הופכים מתג, מחברים מכשיר או מכוונים אור קריאה, אנו מתקשרים עם מערכת החשמל בבית. חשמלאי טוב יכול להקל על יחסי הגומלין הללו במאה דרכים קטנות, ולכן עדיף להסביר את צרכיך מוקדם – באופן אידיאלי לאחר מסגרת הבית ולפני שקיר הגבס או הבידוד יותקנו. זה הזמן המושלם לבצע תכנון תשתיות חשמל.

זה הזמן שהחשמלאי הראשי לוקח את לקוחותיו לסיור באתר העבודה, ומראה היכן הוא מתכנן לשים מתגים, אורות ושקעים. למה? כי קל לבצע שינויים בשלב זה של התהליך, אך ברגע שהקירות נסגרים, כל מחשבה שנייה הופכת להיות הרבה יותר קשה ויקרה ליישום.

ברגע שחשמלאי מתחיל לחווט בית, כמעט כל היבט בעבודתו נשלט על ידי קודים, מקומיים ולאומיים. קודים אלה הם המילה האחרונה על שיטות התקנה בטוחות. חשמלאי מוסמך מקפיד על דבקות בהן, אך לעתים קרובות הוא יכול ללכת צעד קדימה בכדי להפוך את מערכות החשמל שלו לבטוחות ונוחות יותר לשימוש. בדפים הבאים תראה את היסודות לחיווט בית כדי ליצור תשתית חשמל נוחה ומתאימה לבית.

תכנון תשתיות חשמל

 

מדוע יש צורך בתכנון תשתית חשמל? 

אתה בטח חושב מדוע להשקיע בתכנית חשמל מדויקת. מטרותיה של תוכנית חשמל הן כדלקמן:

  • שרטוטים אלה חיוניים לתיעוד, תקשורת מידע ופתרון בעיות מערכות החשמל שלך באתר.
  • שרטוטים מדויקים ומעודכנים שומרים על בנייתכם בכל תקנות הקוד.
  • תוכנית כוללת את כל ההיבטים. היא מתמקדת בתחומים כמו תאורה, אלקטרוניקה, מכשירי חשמל וכו'.
  • היא מתחשבת גם במבנה הבניין. לדוגמא, אם בבניין יש מעקות, מדרגות או כל רכיב אחר, השינויים יבוצעו בהתאם.
  • זהו כלי תכנון יסודי מכיוון שהוא נותן מבט מעמיק על מערכת החשמל והחיווט של הבניין שלך.
  • זה עוזר להפיץ כוח למכשירים וציוד שונים באמצעות הפעלה מדויקת והתקנת אלמנטים.

 

היתרונות של תכנון תשתית חשמל

  • תוכנית מדגישה את כל הסיכונים הפוטנציאליים לתיקונים במהירות לפני שמתרחש נזק משמעותי כלשהו.
  • זה עוזר להבטיח שהמערכת פועלת בצורה בטוחה, יעילה וחלקה.
  • תוכנית חשמל חוסכת זמן על ידי הימנעות מעיכובים ובעיות. טיוטה מציינת הכל כדי למנוע מצבים מסוכנים; ובכך הוא מסייע לאנשי מקצוע להשלים את עבודתם בזמן.
  • זה גם חוסך כסף כי לאף אחד לא מתחשק להוציא יותר כסף ממה שכבר הוציא. טיוטה כוללת את כל הפרטים כמו אורך החוט, סוג הכבלים וחלקים אחרים שתצטרך להשלמת הפרויקט שלך. לפיכך, אינך צריך להוציא סכום כסף נכבד על דברים מיותרים.
  • תוכנית חשמל מונעת פגיעות מכיוון שהיא מציינת את כל השטחים הצפויים של הבניין העלולים לפגוע בטכנאי.

היתרונות של תכנון תשתית חשמל

 

איך לבצע תכנון תשתיות חשמל נכון?

לעתים קרובות אנשים אוהבים לחשוב על בית כעל גוף חי. הקירות הם העצמות, המטבח בדרך כלל הלב, אבל החשמל הוא הדם. זה מה שמפעיל את כל המערכות השונות. לקוחות נדהמים לעיתים קרובות לגלות כי לאחר תכנון פריסת הבית שלהם עליהם לעצב פריסה חשמלית. חשמלאי מקצועי בהתאמה אישית ידריך לקוחות בנושא זה, אך להלן כמה טיפים שיש לקחת בחשבון בעת ​​תכנון:

 

תחשוב על מיקום רהיטים

פרוס את השרטוטים ותכנן בערך לאן ילכו הרהיטים. כך תוכלו להחליט על המיקומים האידיאליים של שקעי חשמל ומתגי תאורה. לעתים קרובות אנשים טועים בכך שהם לא עושים זאת ואז מקבלים שקעים רחוקים מדי למנורות או מתגי תאורה במקומות מביכים.

 

תכנן שקעים נוספים

בחדרים שיהיו בהם הרבה מכשירי חשמל, עדיף להוסיף יותר שקעים ממה שאתה חושב שתזדקק להם. אין דבר גרוע יותר מאשר לחיות בבית שבו אתה מרגיש שאתה צריך לתעדף מה לחבר או צריך לחבר שקעים מאריכים שמבלגנים את השטח. אז תכננו כמה שקעים נוספים במקומות כמו חדרי שינה, מטבחים וסלונים.

תכנן שקעים נוספים

 

ללכת דרך הבית

יהיה שלב בתהליך הבנייה שבו תוכלו לעבור כאשר הקירות כבר די מוכנים. זה הזמן האידיאלי לתכנן את פריסת החשמל מכיוון שהקירות עדיין פתוחים כך שניתן לשנות את הדברים בקלות. עבור דרך כל אזור בבית ונסה לדמיין להדליק אורות או לחבר מכשירי מפתח. לאן הגוף שלך הולך באופן טבעי? זה יעזור לך למקם שקעים ומתגים במקומות הטובים ביותר.

 

חשוב על חזות

אנשים שוכחים לעיתים קרובות שמתגי ושקעי האור יהיו גלויים! אם הם ממוקמים במיקום הלא נכון הם יכולים להרוס לחלוטין את מראה הבית. נסו למצוא מקום נוח ונחמד שלא יפריע בדרך של חפצי אמנות, רהיטים או אלמנטים אחרים של עיצוב שאתם מתכננים.

 

זכור את סוגי התאורה השונים

הכלל המיושן היה לרכז אור בכל חדר. אבל זה יכול להוביל להרבה בעיות, כגון חדרים חשוכים, צללים לא נוחים או ריהוט לא מרוכז. זכור, ישנם סוגים שונים של תאורה, כמו תאורת משימות, תאורת סביבה ותאורת הדגשה. חשבו על שלושתם בביתכם.

זכור את סוגי התאורה השונים

 

תחשוב על הדברים הקטנים

זה הדברים הקטנים שלעתים קרובות גורמים לנו להתרגז בבתים שלנו. דבר נהדר בבתים בהתאמה אישית הוא שתוכל לתכנן זאת. חשבו כיצד אתם משתמשים בחשמל, בין אם זה באירועים מיוחדים או באזור חיצוני. המשפחה שלך נאבקת על טעינת מכשירים בלילה? תכנן עמדת טעינה. רוצים לשמור על מכשירי חשמל קטנים מוסתרים אך גם רוצים לחבר אותם? הוסיפו שקעים בתוך ארונות ומגירות.

 

תכנון תשתיות חשמל – שורה תחתונה

תכנון והתקנת מערכת חשמל חדשה בביתכם הוא אחד האלמנטים המסובכים יותר בפרויקט הבנייה הכולל. בין אם אתה משפץ מערכת חשמל שלא נגעו בה עשרות שנים או, אולי גרוע מכך, מערכת שהבעלים הקודמים ניסו 'לשפר' ולתקן לאורך שנים עם פרויקטים שוליים וחובבניים.

לאלו מאיתנו שלא הקשיבו הרבה בשיעורי פיזיקה, עולם החשמל יכול להיות מפחיד למדי ועבור הרוב השירותים של חשמלאי הם חיוניים. עם זאת, קריטי לגשת למפרט של מערכת חשמל חדשה עם כמה פיסות ידע מרכזיות, כגון:

  • כיצד פועלת מערכת חשמל, הכללים הנוגעים לעבודות חשמל ומה הייתם רוצים שהיא תעשה.
  • מידע על מערכות החורגות מהיסודות.
  • ציפיות עלות אופייניות.

 

חשמל הוא אחד האלמנטים המסוכנים יותר של פרויקט בניית בתים. אנשים נפצעים ואף מתים כל שנה משימוש לא נכון בחשמל. לכן, עדיף במקרים אלו להשאיר את העבודה לחשמלאי מקצועי.

תכנון תשתיות חשמל - שורה תחתונה