מפסק ראשי קופץ

מחפשים חשמלאי לטיפול במפסק ראשי קופץ? ריכזנו עבורכם את החשמלאים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו חשמלאי עכשיו:

ישנן כמה סיבות אשר יכולות להוביל למצב של מפסק ראשי קופץ, או במילים אחרות, לתקלה ברשת החשמל אשר מובילה להפסקת חשמל. על מנת לאתר את מקום התקלה, ולטפל בה באופן היעיל והמהיר ביותר, מומלץ לקרוא לאיש מקצוע: חשמלאי מוסמך, אשר מתמחה בתחום. 

 

מדוע מפסק ראשי קופץ?

אחת הסיבות המרכזיות לקפיצת פסק ראשי היא עומס יתר נקודתי בבית אשר נובע כתוצאה משימוש במספר מכשירי חשמל ״כבדים״ כגון מזגן, תנור חימום, מכונת כביסה ועוד. במקרה כזה, מומלץ לבצע ניתוק של כל מכשירי החשמל בבית, ולחברם באופן הדרגתי, עד שחזור התקלה. 

 

בעת זיהוי המכשיר אשר גורם למפסק הראשי לקפוץ, מומלץ לקרוא לטכנאי מוסמך על מנת לפתור את הבעיה על הצד המקצועי ביותר. בין אם מדובר במחשב, טוסטר, מזגן או קומקום. 

 

מה התפקיד של מפסק ראשי?

מדובר על מפסק ייחודי אשר נועד להגן מפני התחשמלות. המפסק למעשה מנתק את מערכת החשמל כולה במקרה של קצר או זליגה. אותה פעולה מתקיימת באמצעות מידת החשמל אשר מגיעה למפסק, ולמידה אשר יוצאת ממנו, וכן להפרש ביניהם. 

כמות הזרם אשר נכנס למפסק, וכמות הזרם היוצא, חייבים להיות זהים. במקרה שקיים הפרש בין הזרמים, המפסק למעשה מבין כי ישנה זליגה אשר יכולה לבוא לידי ביטוי באופן של התחשמלות, מה שיפסיק את מערכת החשמל באופן מיידי. 

 

מה עושים?

סיבה נוספת אשר יכולה להוביל למפסק הראשי לקפוץ היא בלאי, או במילים אחרות, המפסק נשחק ואינו עומד בעומס. מה שצריך לעשות במקרה מסוג זה, הוא להזמין בהקדם האפשרי איש מקצוע מוסמך, חשמלאי בעל ניסיון אשר מתמחה בתחום. 

 

 

מה חשוב לקחת בחשבון?

מדובר בנקודה חשובה ומהותית במיוחד, כזו שיכולה למנוע אסון או סכנת חיים. משחק אינו משחק ילדים, מדובר על נושא מורכב ורגיש במיוחד. לכן, אל תקחו סיכון, ותעזרו בשירותיו של חשמלאי מוסמך במידה ואינכם יודעים מה לעשות או חוששים. מדובר בחיים שלכם, ובדיוק לשם כך נועדו אנשי מקצוע. 

 

כמה עולה להחליף מפסק ראשי?

ובכן, חשוב לקחת בחשבון כי המחיר אינו קבוע, כאשר המחיר משתנה בהתאם למצב. החלפה פשוטה יכולה לעלות כמה מאות שקלים בלבד, לעומת זאת, במידת הצורך, הכנת תשתית למפסק חדש יכולה להגיע לכמה אלפים. כך או אחרת, מומלץ לערוך סקר שוק והשוואת מחירים, על מנת להבין מה המחיר המקובל בשוק כיום. 

כמו כן, הקפידו לבחור בחשמלאי בעל תעודות ורישיון בתוקף, מדובר בחיים שלכם ושל שאר בני המשפחה. אל תתפשרו על פחות מבעל המקצוע הטוב, האמין, המקצועי והמנוסה ביותר. 

 

באילו מקרים יש צורך להחליף מפסק ראשי?

במקרים בהם מפסק ראשי קופץ, והדבר חוזר על עצמו, מומלץ להזמין חשמלאי מוסמך על מנת שיבדוק בראש ובראשונה את התקינות של המפסק, ולאחר מכן יאתר את מקור הבעיה. במקרה בו צריכת החשמל בבית גדולה במיוחד, בדרך כלל יש צורך בהגדלת הזרם, ובהתאם לכך גם בהחלפת מפסק. 

 

תקלות נוספות אשר יכולות לצוץ

  1. מפסק ראשי קופץ: כאמור, אחת מהתקלות השכיחות ביותר בלוח החשמל. במקרה כזה, רצוי לקרוא לחשמלאי אשר יבדוק האם הבעיה היא במפסק עצמו, או באחד ממכשירי החשמל בדירה. 
  2. הפרעת מתח: קפיצה במערכת החשמל עלולה לגרום לירידה קבועה במתח החשמלי, מה שעלול לגרום לנזקים ופעילות בלתי תקינה של מכשירי חשמל. 
  3. קורוזיה: עשוי להופיע בעקבות בלאי, לחות, ותנאי מזג אוויר. באמצעות בדיקה שגרתית של לוח החשמל ניתן להבחין בכך, וכמובן מיד לקרוא לחשמלאי מוסמך. 
  4. אש בלוח חשמל: לעיתים, בעקבות עומס יתר, עלול אחד הפיוזים להישרף ואף להבעיר את לוח החשמל. במקרה של ריח שרוף מכיוון הלוח, יש לקרוא לחשמלאי, מבלי לנסות לתקן את התקלה באופן עצמאי. 

 

החלפת מפסק ראשי – כל מה שחשוב לדעת

כאמור, המפסק הראשי אחראי על הזנת הספקת חשמל ללוח החשמל הביתי שלכם. במקרים בהם מכשירי חשמל שונים בהם אתם משתמשים עוברים את הספק החשמל אשר חברת החשמל מספקת, מפסק ראשי קופץ. 

את המפסק הראשי תצטרכו להחליף במקרים הבאים:

  1. כשיש צורך להגדיל את הספק החשמל ללוח (למשל, מ-25 אמפר, ל-40 אמפר) 
  2. במקרה שהמפסק תקול וגורם לקצר, ללא סיבה נראית לעין 

 

צריכים להחליף מפסק ראשי? הנה 3 טיפים חשובים

  1. חשמלאי מוסמך, אמין ומקצועי, יעניק לכם על התקנת מפסק ראשי, שלושה חודשי אחריות לכל הפחות. אל תתפשרו על פחות מכך. 
  2. לפני שאתם מזמינים את החשמלאי לביתכם, כנסו למאגר החשמלאים המורשים (אתר משרד התמ״ת), זאת על מנת לוודא כי אכן מדובר על איש מקצוע מורשה. 
  3. דרשו מהחשמלאי לשלוח לכם צילום של רישיון ותעודת זהות, כך תבטיחו כי אכן מדובר על איש מקצוע אמין, מנוסה, ומומחה.

 

החלפת מפסק ראשי: כמה זה עולה?

על מנת לוודא כי אתם מקבלים הצעת מחיר הוגנת ושפויה, חשוב כי תדעו מה המחירים המקובלים כיום בשוק. זאת ניתן לגלות בקלות, על ידי השוואת מחירים וסקר שוק מקיף. ובכן, כיום, ב-47% מהמקרים, המחירים ינועו בין 250 ל-300 שקלים.

לעומת זאת, ב-17% מהמקרים, המחירים ינועו בין 350 ל-400 שקלים. כאשר המחיר הגבוה ביותר הינו 600, ואילו הנמוך ביותר הוא 250. 

 

כך תמנעו את הצורך בהחלפת מפסק ראשי

בדיקה תקופתית על ידי חשמלאי מוסמך יכולה בהחלט להבטיח כי לוח החשמל שלכם יאריך חיים. איש מקצוע מגיע למקום, בודק כי הכל כשורה, מהדק חוטים רופפים, ומחזק ברגים, ובכך מונע תקלות ובעיות רבות אשר יכולות להופיע בעתיד. עם זאת, כל החלפת מפסק או מתג חייבת להתבצע אך ורק על ידי איש מקצוע מומחה. 

 

גם אם אתם סבורים כי יש לכם ידע בתחום, לא מומלץ לטפל במערכת חשמל באופן עצמאי. מדובר על תחום רגיש ומורכב במיוחד אשר דורש ידע מקצועי, ניסיון רב והתמחות. אל תקחו סיכונים מיותרים, והזמינו חשמלאי מוסמך.