במה כרוכה התקנת מצלמות אבטחה?

מצלמות האבטחה משרות עלינו ביטחון ושקט נפשי והופכות להיות זוג עיניים נוסף עבורנו כאשר אנחנו לא בסביבה. מצלמות אבטחה יכולות לשמש כמעקב על עובדים, הרתעה או הגנה על אזור מסוים. אז החלטתם לרכוש מצלמות אבטחה, איך בוחרים את המצלמה המתאימה? חה חשוב לדעת? על כל השאלות האלו נענה במאמר.

 

מדוע חשוב להתקין מצלמת אבטחה רק בידי מומחים?

ישנו מבחר גדול של מצלמות אבטחה יחד עם מגוון פונקציות שהן מגיעות איתן, אך חשוב לזכור שלא משנה איזו מצלמה בחרתם, התקנת מצלמות מקצועית תהיה זו שתשפיע על איכות הצילום והמערכת.

 

מה ההבדל בין התקנה עצמית להתקנת איש מקצוע?

בכדי להתקין את מצלמות האבטחה נדרש תכנון מקדים, חשוב להבין היכן ממקמים את המצלמה בחלל כך שלא חשוב עד כמה המצלמה מתקדמת, אם היא לא תמוקם באזור המתאים היא לא תבצע את תפקידה כראוי. לרוב התקנה עצמית לא תהיה בעלת תכנון מעמיק ולרוב המצלמות ימוקמו במקום שנראה הגיוני למתקין.

 

מה כולל התכנון המקדים?

לפני שאנו מבצעים התקנת מצלמות אבטחה יש לבצע תכנון מקדים הכולל כמה שלבים, בראשונה עלינו להגדיר את השטח בו נרצה לצלם, האם מדובר בשטח צר? רחב? נסתר? גלוי?, כל זה יעזור לנו להבין איזו מצלמה אנו צריכים לרכוש. בהתאם לשטח אנו נבחר אם המצלמה תהיה מבוססת תקשורת קווית או אלחוטית וכמובן לכמה מצלמות אנו זקוקים.

 

כיצד פועלת מצלמה מבוססת תקשורת קווית?

בכדי להשתמש במצלמת אבטחה מבוססת תקשורת קווית עלינו להתקין חיישנים על גבי אלמנטים שונים כמו חלונות ודלתות שיחוברו לפאנל הראשי של המערכת בעזרת חוטים. לכן התקנה חוטית צריכה להיעשות על ידי איש מקצוע בכדי שהחיבורים יהיו טובים ושיראה אסתטי. לעתים יהיה צורך בחציה בקיר להעביר חוטים כמובן שהכל בהתאם למיקום המצלמות ותכנון המבנה.

 

מערכת אבטחה אלחוטית

מערכת אבטחה אלחוטית זקוקה למעט חיווט חשמלי בשונה ממערכת מבוססת תקשורת קווית, לכן ברוב הפעמים לא יהיה צורך בשינויי פיזי בחלל או קידוח כלשהו בקירות. כמו המערכת הקווית גם המערכת האלחוטית מתחברת אל חיישנים הנמצאים על אלמנטים שונים כמו חלונות ודלתות.

השוני הוא שאותם חיישנים שולחים אותו לפאנל הראשי ולא מחוברים האמצעות חוטים מה שהופך את ההתקנה לקלה יותר. גם כאן מיקום מצלמות האבטחה הוא חשוב וחייב להיבחר על פי גודל החלל והצורך שלכם.

 

לסיכום

במידה ובחרתם להתקין מצלמות אבטחה בביתכם בכדי לצמצם את הסיכוי שביתכם ייפרץ היוועצו באיש מקצוע שיידע להתאים את המצלמות המתאימות לביתכם לפי גודל החלל והמיקום המתאים. לפני שאתם פונים לאיש מקצוע עשו סקר שוק בדקו כמה חברות העוסקות במכירה והתקנה של מצלמות אבטחה וקבלו הצעות מחיר שיתאימו לכם, בדקו מה כוללת האחריות שניתנת לכם בעת רכישת המצלמות.

מצלמת אבטחה

מצלמת אבטחה