איך לבחור מערכת של בית חכם לבית

תארו לעצמכם שאתם נוסעים באוטו עם המשפחה בדרך חזרה מחופשה, ותוך כדי נסיעה אתם מדליקים את הדוד בבית כדי שיהיו לכם מים חמים, מכוונים את המזגן שיתחיל לעבוד ולחמם את הבית, ומדליקים את האור

כדי לא להיכנס לבית חשוך.

נשמע מסובך? ממש לא.

אספנו לכם מידע על מספר מערכות שונות לבית חכם שיעזרו לכם להבין איך לבחור מערכת בית חכם.

 

הבקר המרכזי

הבקר הוא המוח של המערכת והוא גורם להפעלת כלל המכשירים שמחוברים. אז קודם כל מערכות בית חכם זקוקות לבקרים איכותיים שלהם אפשרויות נרחבות ותמיכה במגוון מכשירי החשמל אותם תרצו לחבר. בעזרת בקר טוב ודמיון מפותח תוכלו ליצור לכם את הבית החכם עם כל מה שאתם רוצים.

 

מערכות תאורה

כשמדברים על בית חכם בדרך כלל מתכוונים לתאורה שנכבית ונדלקת בשליטה מעבר למתג יחיד בבית רגיל. יש הרבה סוגי מערכות תאורה והרבה אפשרויות איך להפעיל אותן, והכל תלוי בחזון שלכם ואיך אתם רוצים את הבית החכם שלכם. על פי הבקר שתבחרו תוכלו לשלוט בהדלקה וכיבוי של האורות בבית בצורה מתוזמנת, כאשר תהיו מחוץ לבית, מהפלאפון הנייד שלכם, ועוד.

למערכות תאורה שונות ניתן לחבר גלאים כך שלמשל אם תהיו מחוץ לבית וגנב ייכנס לחצר שלכם, התאורה בחדרים מסוימים ידלקו, באופן שיראה כאילו יש אנשים בבית וכך יסתיים האירוע. זו רק דוגמא למה מערכת טובה בבית חכם יכולה לעשות.

 

וילונות ותריסים אלחוטיים

אם אתם מעוניינים בשליטה מרחוק על התריסים בבית, או אם אתם רוצים שבשעות מסוימות התריסים יידלקו ובשעות אחרות הן ייסגרו, מערכת כזו היא בשבילכם. וילונות אלחוטיים משמשים לבתים פרטיים וגם למשרדים, והמטרה שלהם היא להחשיך בצורה שקטה, וליצור אוירה של פרטיות בלחיצת כפתור.

 

מצלמות

לאלו שמעוניינים באפשרות למעקב תמידי אחרי הבית או העסק שלהם, מערכת כזו תתאים. המערכת מאפשרת שליטה בכל המצלמות מתוך המכשיר הנייד, בכל מקום ובכל זמן. ניתן גם לשלוט בתזמונים של הקלטה של הנעשה בבית העסק בשעות מסוימות, ולהגדיר התראות שונות שיעברו באופן מידי אליכם.

 

מיזוג אוויר

הרבה אנשים חושבים שהמזגן הישן שלהם לא יפעל אם ינסו לחבר אותו למערכת בית חכם. אבל בעצם, כל מזגן שיש לו שלט פועל – יכול להתחבר למערכת בית חכם. לא משנה כמה הוא ישן או חדש. ברגע שיש שלט, ניתן לשלוט בו גם מרחוק ובאמצעות החיבור לבית החכם לקבוע באילו שעות יעבוד, להדליק ולכבות אותו מרחוק, ליצור תכניות לכיבוי והדלקה בשבתות וחגים, ועוד.

 

לסיכום

ניתן לחבר מערכות רבות ומגוונות כיד הדמיון – טלוויזיות, מערכות סטריאו לכל חדר וחדר, מערכות השקיה שיפעלו אוטומטית או ידנית מרחוק, דרך המכשיר הסלולרי, ועוד. אז צאו לדרך ותבחרו את המערכת המדויקת לכם, ותראו שלהפוך את הבית לחכם זה קל מאוד.

מכשיר דיגיטלי

 

וילה