חידוש תשתיות חשמל

כל עבודות החשמל החדשות חייבות לציית לתקנות הבנייה המגבילות את עבודות החשמל בעיצוב DIY מטעמי בטיחות. עם זאת, אתה עדיין רשאי לבצע עבודה כלשהי בעצמך מבלי להודיע ​​על בקרת הבניין. מותר לבצע תיקונים ותחזוקה קלים, כמו גם החלפות של שקעים קיימים, מתגים או אפילו החלפת כבלים פגומים. זאת כל עוד העבודה לא נמצאת במיקום מיוחד כמו חדר אמבטיה או בחוץ. כל השאר, הכוללים עבודות לחידוש תשתיות חשמל כמו התקנת מעגלים חדשים לגמרי או החלפת לוח נתיכים בבית, מסווגים כ"עבודה המצריכה דיווח".

לשם כך יש להגיש בקשה לתקנות בנייה מראש כדי שניתן יהיה לבדוק את העבודה ולבדוק אותה. עם זאת, ברוב המקרים החשמלאי יכול לאשר את עבודתו באופן עצמאי כיוון שהם רשומים בדרך כלל בגוף המעניק להם את מעמד 'המתקין הרשום' הדרוש. בנוסף, רק חשמלאי מוסמך רשאי לבצע את עבודות לחידוש תשתיות חשמל, מכיוון שזה דורש ידע מקצועי. הידע הנמצא באינטרנט אולי יכול לספק לכם הבנה בסיסית של מערכת החשמל, אך בלי הניסיון, הידע המקצועי והכלים המתאימים אתם כנראה תעשו יותר נזק מתועלת, שלא לדבר על כך שזה יכול להיות מאוד מסוכן.

 

חידוש תשתיות חשמל – חיווט מחדש

חיווט מחדש של נכס קשה יותר מאשר בבנייה חדשה, במיוחד בדירות, שם כבלים קבורים לרוב בתוך רצפות או תקרות שאינם נגישים. אז חיווט מחדש עלול לגרום להפרעות והוצאות ניכרות.

באופן מסורתי, כבלים העוברים לאורך קירות בנייה ייקברו בערוצים המכונים 'מרדפים' שנמצאים בתוך הקירות. בבנייה חדשה כבלים יכולים להיות ממוקמים מאחורי מגני פלדה שטוחים המוצמדים לקירות החשופים ואז מטויחים מעל, או שהם יכולים להיות מוסתרים בתוך קירות עבודת עץ.

בדרך כלל צריך גם להעביר כבלים דרך רצפות, מה שאומר שקדחת חורים בקורות העץ כדי להזין אותם, אך ישנם כללים נוקשים כיצד לעשות זאת מבלי להחליש את מבנה הרצפה.

בעת שיפוץ נכס, בניית תקרה מזויפת חדשה מתחת לקיים יכולה להסתיר הרבה כבלים חדשים וכן לשפר את בידוד החום והרעש. באופן דומה, ציפוי יבש של הקירות הראשיים באמצעות גבס יכול ליצור תעלות שימושיות לכבלים ולאורות קיר ובמקביל להגביר את הבידוד התרמי.

 

חידוש תשתיות חשמל – שינויים ושיפורים

אם אתה רוצה לשדרג את מערכת החשמל שלך עם כמה מתגים, שקעים או אביזרי תאורה חדשים, זה תמיד רעיון טוב לספק לחשמלאי ציור המציג את המיקומים הנדרשים. שיפורים חשמליים נפוצים כוללים:

 

הוספת שקעים נוספים

אחת התלונות השכיחות ביותר בקרב רוכשי בתים היא כי אין מספיק נקודות חשמל לכל הגאדג'טים השונים שהחיים המודרניים דורשים. לכן הרחבת מעגל להוספת שקע נוסף או שניים היא שיפור פופולרי בעת שיפוץ. כבלים חדשים יכולים להיות ממוקמים במשטח צינור פלסטיק כדי למנוע נזק לקישוטים ולהימנע מלבנות מרדפים בקירות, אך יש לעשות זאת בצורה מסודרת.

תלוי בגודל החדר, משק בית מודרני דורש כשלושה או ארבעה DSSO (שקעים כפולים) עבור כל חדר שינה, חמישה או שישה לכל מטבחים וסלונים וזוג למסדרונות ולכניסה. תקנות הבנייה מחייבות כעת כי שקעי חשמל חייבים להיות ממוקמים לא פחות מ -450 מ"מ מעל הרצפה, ומתגי אור אינם גבוהים מ- 1200 מ"מ מהרצפה.

בנוסף, ההמלצה היא בעת השיפוץ להוסיף יותר שקעים ממה שאתם חושבים שאתם זקוקים. בדרך כלל תמיד החישוב אינו נכון, וחבל שתצטרכו לשלם סכום נוסף ולעבור שיפוץ נוסף כדי להוסיף עוד שקע חסר.

 

התאמת יחידת צריכה חדשה

התקנת יחידת צריכה מודרנית (קופסת נתיכים) היא אחד מאמצעי הזהירות הפשוטים ביותר להפחתת הסיכון לזעזועים חשמליים ושריפה. כך שאם בתיבת הנתיכים הישנה שלך יש נתיכים עתיקים שניתנים לחיווט, יש להחליף אותה. ביחידות צרכנות מודרניות יש MCB (מפסקים זעירים) לכל מעגל בודד. אלה נכבים אוטומטית או 'קופצים' כאשר הם חשים תקלה או עומס יתר, בדרך כלל תוך 100 אלפיות השנייה, מה שיכול להציל חיים.

 

מערכת הארקה

בבתים רבים יש מערכות חשמל בגילאי 25-35 שעדיין יכולות לתת ביצועים הולמים עם מעט שדרוג במקומות נבחרים כדי לעמוד בתקני הבטיחות המודרניים. זה בדרך כלל כולל התאמה של 'הארקה'.

חשמל תמיד יעבור לכיוון האדמה בדרך המהירה ביותר האפשרית, כולל דרך כל גוף אנושי שנמצא באזור במקרה. כך שכדי למנוע שוקי חשמל קטלניים, הגיוני לספק מסלול חלופי. 'מסלול הארקה' מגן על הדיירים על ידי חיבור רכיבי המתכת בבית עם חוט הארקה.

השדרוג בדרך כלל כולל קישור פריטי מתכת כמו צינורות שירות נכנסים (מים, גז, נפט וכן הלאה) וכן צינורות חימום מרכזיים בדוד, צינורות מים חמים וקרים, ואמבטיות מתכת. צינורות נחושת חדשים לחימום ומים צריכים להיות קשורים לאדמה למערכת החשמל (אך לא במקום בו מפעילים צינורות מפלסטיק).

 

חדרי אמבטיה ומטבחים

כשמדובר בעבודות חשמל, כל 'החדרים הרטובים' הם אזורי סיכון גבוה. לכן יש צורך בזהירות מיוחדת בעת תכנון פריסות חדרים במטבחים ובחדרי אמבטיה, כך ששום דבר חשמלי לא יכול להיות נגיע מהמקום בו אדם יכול להיות במגע עם מים בו זמנית. בחדרי אמבטיה ייתכן שיהיה צורך להכיל מספר אבזרים חשמליים כמו תאורה, מאווררים, מחממי חדרים, יחידות מקלחת ומשאבות.

עם זאת, רק אביזרי בטיחות מיוחדים במתח נמוך מותרים בחדרי הרחצה ושקעי חשמל רגילים אינם מורשים.

 

תאורה

למרות שתקנות הבנייה עוסקות בנושאים כמו בטיחות חשמל ויעילות אנרגטית, הן בדרך כלל אינן חלות במקום שבו אתה פשוט מחליף נורות או אביזרי תאורה. עם זאת, עבור פרויקטים גדולים יותר של שיפוצים, הכוללים עבודה על תשתיות כגון הוספת חדר אמבטיה חדש, ישנם כללים שיש לעקוב אחריהם.

 

חידוש תשתיות חשמל – לסיכום

בעת שיפוץ הבית, אם יש צורך בחידוש תשתיות החשמל חשוב לעשות זאת בזהירות ועם מחשבה תחילה כדי להימנע מבעיות כמו אי עמידה בתקנות הבטיחות. כמו כן, חשוב להיעזר בחשמלאי מקצועי המוסמך לבצע עבודות אלו.