מערכת תלת פאזי

מחפשים חשמלאי לטיפול במערכות תלת פאזי? ריכזנו עבורכם את החשמלאים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו חשמלאי עכשיו:

מערכת תלת פאזי, ידועה גם בשם מערכת תלת מופעית, היא השיטה השכיחה ביותר לצורך ייצור והולכה של אנרגיה חשמלית. שיטה זו מבוססת על זרמים חליפיים בעלי תדר אחיד שזורמים על ידי שלושה מוליכים, כשבין הזרמים מתקיים פער של מאה ועשרים מעלות.

 

☑️ שירותי תלת פאזי באופן מהיר ויסודי.

☑️ ייעוץ ראשוני ללא עלות.

☑️ אחריות רשמית בכתב על העבודה.

☑️ מתמחים בתלת פאזי.

☑️ ביצוע העבודה מא' ועד ת'.

☑️ הקפדה על איכות ומחיר הוגן.

 

עקרונות פעולות המערכת

במערכת תלת פאזית סימטרית ישנם שלושה מוליכים שנושאים זרם חליפיים באותו התדר ובאותה המשרעת ביחס לנקודת האפס. נקודה זו לרוב תהיה ביחס לקרקע אך לפעמים גם למוליך נושא זרם שמכונה ניוטרל. המתח שנמצע על כל מוליך מגיע לשיא בערך בשליש של מחזור שלם. כך נוצר הפרש מתחים בין המוליכים שמאפשר את הפעלתם של מכשירים חשמליים. כמו כן, תהליך זה גם מאפשר ייצור של שדה מגנטי שמסתובב על ידי מנוע חשמלי. המתח שמתקיים בין המוליכים נקרא מתח שלוב בעוד המתח בין המוליכים לנקודת הייחוס נקרא מתח פאזי.

במערכת תלת פאזית שמזינה עומס מאוזן וליניארי כאחד, סך הזרמים ברגע נתון של שלושת המוליכים עומד על אפס. כלומר, הזרם שמתקיים בכל מוליך שווה ערך בגודל שלו לסכום הזרמים הכולל של שני המוליכים האחרים (אך עם סימן הפוך). נתיב ההחזרה של הזרם עבור כל מוליך פאזה הוא סך שני המוליכים האחרים.

יתרונות לעומת מערכת חד פאזית

העברת אנרגיה יעילה יותר

במערכת חד פאזית המעגל הבסיסי מאחד בין מקור המתח לעומס על ידי שני מוליכים. לעומת זאת, מערכת תלת פאזית מאפשרת שלושה מעגלים חד פאזיים. מכך נגזר שמערכת תלת פאזית יכולה להעביר כמות אנרגיה שגדולה פי שלושה ממערכת חד פאזית, בעוד כמות המוליכים שלה גדולה פי אחד וחצי.

מעבר לחיסכון העצום במספר המוליכים, צמצום בכמות המוליכים מביאה גם להפסדי אנרגיה נמוכים יותר מתוך ההתנגדות האינהרנטית שקיימת במוליכים עצמם. תכונות אלו משמעותיות ביותר כשמתעסקים בהולכה מאסיבית של אנרגיה חשמלית.

 

גמישות

מערכת תלת פאזית מאפשרת פיצול פשוט לכדי שלוש מערכות חד פאזיות. היכן שצריכת האנרגיה תהיה יחסית נמוכה, יהיה ניתן לייצר חיבור תלת פאזי שמתפצל בתוך המתקן עצמו לכדי למעגלים חד פאזיים.

תלת פאזי – מה זה ומתי יש להשתמש בו?

המונח חיבור תלת פאזי מגיע מהמילה פאזה (בעברית: מופע, מושג שמתאר את מצבה הרגעי של תופעה מחזורית). פאזה מוגדרת כזרם חשמל שמסופק מחברת החשמל ועד לביתו של הלקוח. מערכת חד פאזית מספקת מתח חשמל מוגבר שמגיע עד למקסימום של עשרים וחמישה אמפר, כלומר מאתיים ארבעים וואט לכל אמפר וסך הכול כששת אלפים וואט לכל הדירה.

לעיתים דירה צורכת כמות גדולה יותר של חשמל בהתאם למכשירי החשמל שנמצאים בה. ישנם מכשירי חשמל שנחשבים לצורכי חשמל גדולים יותר, כמו למשל מייבש כביסה. צריכת החשמל הביתית תעלה באופן משמעותי ברגע שבמקום מסוים יהיו מכשירי חשמל שצורכים כמות חשמל גבוהה.

תלת פאזי הוא שקע חשמלי ייחודי שמותאם למוצרים ביתיים שצורכים כמות גדולה יותר של חשמל. מעבר לשקע מסוג זה חייב להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך, על מנת להימנע מתקלות חשמל מיותרות.

תלת פאזי – מה הוא למעשה ומתי יש להשתמש בו?

בין אם מדובר בדייר בודד ובין אם במשפחה בעלת מספר נפשות גדול, יש להיערך לכך שבמקרה בו מחברים באותו זמן מספר מרובה של מכשירי חשמל, עלולה להיווצר הפסקת חשמל או קצר חשמלי.

לדוגמא: שימוש זו זמנית במזגן מרכזי, מדיח כלים, מייבש כביסה, דוד חשמלי וכיוצא בזה, יכול לגרום לחריגה של מעל עשרים וחמישה אמפר ובכך לגרום להקפצה של הפקק החשמלי שממוקם ברשת החשמל הביתית. התקנה של חיבור מערכת תלת פאזי מאפשרת צריכת חשמל מוגברת ומאפשרת שימוש בכמה מוצרי חשמל במקביל.

מעבר משקע חשמל חד פאזי לתלת פאזי

המעבר לשקע חשמל תלת פאזי חייב להתבצע בהתאם לצרכים של רשת החשמל הביתית שקיימת, תוך כדי ה ליווי מקצועי של חשמלאי מוסמך. חוזר טיפול במעבר לשקע תל פאזי עלול לגרום לנזק בלתי הפיך בשווי עשרות אלפי שקלים. 

מתי צריך לעבור לחשמל תלת פאזי?

קיימים מוצרי חשמל שונים שהתקנתם מחייבת חיבור מסוג תלת פאזי. במקרים אלו נהיה חייבים להיעזר בחשמלאי מוסמך על מנת שיתקין את השקע באופן המקצועי והבטוח ביותר. אין להמתין לנפילת מתח ברשת החשמל הכללית (נפילה שעלולה לגרום לנזק בשווי של אלפי שקלים), יש לפעול באופן בטיחותי ולקחת את כל מקדמי הבטיחות האפשריים ולקבוע פגישה דחופה עם חשמלאי מוסמך ואמין שיבצע בדיקה ביתית על מנת לאתר ליקויים ולנתח בזמן אמת את נתוני רשת החשמל הביתית. 

האם קיים בביתכם חיבור תלת פאזי?

על מנת שתוכלו לדעת האם קיים בביתכם חיבור מסוג תלת פאזי, ניגש אל ארון החשמל וננסה לאתר מפסק בו נמצאים שלושה מתגים מחוברים. שימו לב! אם אינכם בעלי שום ניסיון או הכרות מוקדמת עם מערכת החשמל או לוח החשמל במערכת החשמל הביתית שלכם, נמליץ לבצע בדיקה ישירה אל מול חברת החשמל. ניתן לחייג אל נציג מטעם חברת החשמל ולבדוק ישירות האם בביתכם קיים חיבור תלת פאזי.

אז למה לעבור לחיבור תלת פאזי?

בסופו של דבר ניתן לראות שמדובר בשינוי בעל עלות כספית לא מאד גבוהה ביחס לחיסכון החשמל שנצרוך: השקעה בחיבור תל פאזי לרוב מחזירה את עצמה בתוך שנה. החיסכון בצריכת החשמל מביא לחיסכון של אלפי שקלים לאורך השנה.

מפני שלרוב מדובר בתהליך שמתבצע לאורך תקופה יחסית ארוכה (עקב הכנת התשתיות והבדיקות שכרוכות בכך) יש להבין ולוודא האם מדובר בצורך ממשי, כלומר האם אספקת החשמל שקיימת בביתנו אינה מספקת ועלולה לגרום לנזק יקר ובלתי הפיך.

במי ניעזר במידה ונחליט לעבור לחיבור תלת פאזי?

במידה ונחליט לבצע את השינוי, יש לבחור בבעל מקצוע מנוסה במעברים למערכת תלת פאזי. מכיוון שאנחנו מדברים על ענייני חשמל, אנחנו למעשה מדברים על סכנת חיים. במקרים כאלו אין לקחת סיכונים מיותרים! יש לשכור את שירותיו של חשמלאי מוסמך, אמין ואיכותי שיבצע עבורנו את העבודה ברמה הגבוהה ביותר, כך לא רק שנביא לחיסכון של אלפי שקלים, אלא גם נוכל להיות שקטים ורגועים שאנחנו חיים בבית בטוח ומוגן.

מחירון שירותי תלת פאזי כללי

התקנת תלת פאזי מחיר מ-840₪
תיקון תלת פאזי מחיר מ-420₪
החלפת תלת פאזי מחיר מ-440₪