נזילה ליד שקע חשמל – מהן סדר הפעולות הנכון לטיפול

רטיבות מנזילה היא פגיעה אסתטית, אך אינה יכולה להישאר רק אסתטית לאורך זה.

רטיבות שאינה מטופלת כראוי ולאורך זמן, תהפוך לפגיעה במבנה, בשלד, בטיח ותשתיות.

אך לא מספיק שהיא פוגעת במבנה היא יכולה להיות סכנת חיים ממשית.

רטיבות בקיר מסוכנת בעיקר כאשר הרטיבות היא בקרבת חשמל, כמו ארון חשמל או שקע חשמל וזה הוא מצב מסוכן מאוד.

 

נזק לחשמל

כאשר יש נזילה של מים ורטיבות בתקרה, עלולה להיות סכנת חיים כאשר זה מגיע לתשתיות החשמל. מספיק בכך שיהיה חור קטן בשרוול, מספיק מעט מאוד מים, לחדור אל השרוול בכדי להפוך לסכנה ממשית. הסכנה יכולה להיות כאשר המים מגיעים במגע עם מכשירי חשמל או עם מתגים. זה עלול לגרום לשריפה או קצר. אל תתמהמהו וטפלו בכך מיידית.

 

איך מטפלים?

טיפול ברטיבות לא יכול להיעשות בשאננות. חשוב לטפל בהקדם האפשרי בכך. כל עוד יזרמו מים, עוברים המעגלים החשמליים, הסיכון עדיין קיים וקודם כל נעסוק בתהליך של איתור נזילות. רק טיפול ברטיבות יכול לעזור לנו לפתור את הסכנה הזו. תחילה עדיף לזמין איש מקצוע המטפל ברטיבות, ויכול לאתר את מקור הנזילה ואז יבצע את התיקון, כדאי קודם כל לאתר את מקור הנזילה.

לאחר תיקון הנזילה, צפוי לעבור עוד זמן עד שהמים בקיר יתייבשו והסכנה לא תהיה מהרטיבות עצמה. במקרה של רטיבות, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע על מנת שיוכלו לאתר את מקור הנזילה וכך למנוע אסון. רטיבות המגיעה במגע עם חשמל, עשוי לגרום לנזק למבנה ובסופו של דבר להוות סכנת חיים.

 

סכנת חיים

נזילה בקיר אומרת שיש מים בתוך הקיר. אומנם המים לא בדיוק נוזלים בקיר עצמו, אך הם נספגים בתוכו. רמת הלחות עשויה להיות גבוהה מספיק כדי ליצר נזילה של מים, ושם הם יוכלו להתגבש. במקרה של רטיבות כזו שמופיעה סביב שקע חשמלי, או בקרבתו של שקע חשמלי וארון חשמל, הסכנה היא ממשית ומיידית. הסכנה יכולה לגרום נזק קצר ונזק ארוך, וגם עשויה לפגוע לשבש מעגלים חשמליים.

הסכנה הממשית שיכולה לפגוע בחיי אדם היא שרטיבות יכולה לגרום להיחלשות השלד, ובסופו של דבר תוביל לפגיעה בשלד הבניין. במקרי הקיצון, אם הרטיבות היא חמורה מאוד, עלול להגרם עומס חריג וכך לגרום להתפוררות גושים של בטון. דבר זה יכול לגרום לסכנה מיידית ומוחשית. הסכנה הכרוכה ברטיבות בקיר היא כאשר הרטיבות באה במגע עם החשמל.

 

לסיכום

כאשר מים וחשמל מגיעים במגע יחד, זה אף פעם אינו שילוב טוב כל כך. כאשר אתם רואים נזילות בקיר, אל תתמהמהו. פנו אל איש מקצוע שיכול לטפל בנזק של נזילות בקיר וכך למנוע אסון שמערב חשמל. כאשר מים וחשמל נפגשים, יכול להגרם אסון ואף להיות סכנת חיים.

 

כלי עבודה

קבלים