התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי – חשוב לבצע ע"י חשמלאי מוסמך

בטח אתם כבר יודעים, אחד מהחידושים הטכנולוגיים שהפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות, זה כמובן המכונית החשמלית. כאשר רוכשים מכונית חשמלית, אחת מהדברים החשובים שחייבים לקחת בחשבון זה הסיפור של עמדת הטעינה. התקנה של עמדת טעינה בצריכה להיעשות באופן מקצועי , ולפני הרכישה, חשוב שתדעו מה בדיוק התהליך הזה כולל. אז הינה כמה דגשים עיקריים שיכינו אתכם למה שכרוך ברכב חשמלי והתקנת עמדת טעינה מתאימה.

 

רכב חשמלי

מדובר במוצר פופולארי למדי, בייחוד מאז הכניסה של חברת טסלה לשוק הישראלי וחברות דומות אחרות. אם רכשתם גם אתם רכב חשמלי, אתם כמובן צריכים לעשות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, זה יוכל לעזור לכם המון, במקום לחפש עמדות טעינה ברחבי העיר. בנוסף ניתן לעשות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, מעולה עבור בתים או בניינים מרובי אנשים בעלי רכים חשמליים, זאת הזדמנות מעולה בשבילכם לחסוך עלויות.

 

תדירות הטענה

יש כמובן הבדלים בין הרכבים החשמליים השונים, אך את רובם צריך להטעין בכל לילה מחדש, מכיוון שאתם לא יודעים לאיפה תצטרכו לנסוע למחרת וכמה זמן זה עלול לקחת, טעינה כל לילה עוזרת למנוע מצב בו תמצאו את עצמכם נתקעים בדרך בלי אנרגיה. זה אומר שלקראת נסיעות ארוכות, טיולים וחופשות, צריך לברר לפני היכן יש עמדות טעינה בדרך, ולתכנן את העצירות האלו בהתאמה, בכדי למנוע נסיעה חלקה.

 

מי רשאי להתקין עמדת טעינה

לא כל אחד יכול להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי, חשוב מאוד להבין זאת, מכיוון שהרבה אנשים חושבים שכל חשמלאי יכול לבצע עבודה כזאת בצורה טובה, ולא כך המצב. מדובר בטכנולוגיה יחסית חדשה, וצריך שהחשמלאי כן יכיר אותה לעומק בנוסף לעולם הרכב בכלל. ההמלצה היא לוודא שהחשמלאי שבחרתם לעבודה, כבר ביצע כאלו עבודות בעבר, זה יעזור לכם רבות עם תיאום ציפיות והביטחון באיכות העבודה שתקבלו.

 

איך נעשית ההתקנה

קודם כל צריך להתקין את העמדה באופן כזה שהיא תוכל לספק כמות גבוהה של חשמל במתח גבוה, לכן אי אפשר להשתמש בתשתיות קיימות באזור, ההתקנה מלווה במתיחה של כבל חשמל חדש מהבית. לאחר מכן, ישנה התאמה של מידת המתח הרצויה על פי שמומלץ בעלון של יצרן הרכב, ולבסוף נעשית התאמה למערכת החשמל הביתית. במידה והמערכת לא מתאימה, צריך להגדיל את חיבור החשמל לבית על ידי ארון חשמל נוסף.

 

השפעה על מחירים

שימו לב שהתקנת עמדת טעינה זה לא דבר זול בכלל, זהו שירות שדורש לא מעט ידע בתחום, חשמלאי מוסמך מקצועי שמבין בזה ככל הניתן ויעשה את העבודה כראוי. המחירים משתנים בדרך כלל לאור התנאים בהם צריך לבצע את ההתקנה. אם יהיה צורך למתוח יותר או פחות, או לשנות משהו בהתאמה למערכת שיש לכם וכדומה.

 

לסיכום

להתקין עמדת טעינה לרכב החשמלי שלכם זה דבר נהדר, זה יקל עליכם מאוד וידאג להרבה נחת מצדכם, אז חשוב לזכור שם לא תעשו את זה בעזרת חשמלאי מוסמך ומקצועי, בקלות הכסף שלכם ייזרק ותקבלו עבודה לא מספיק טובה. אל תתפשרו כאן, יש חשיבות עצומה לאיכות, ולידע המקצועי שיוכל להביא חשמלאי מקצועי לסיפור.

רכב מיני

 

משאבה