תיקון תלת פאזי

מחפשים החלפת ארון חשמל? ריכזנו עבורכם את החשמלאים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו חשמלאי עכשיו:

☑️ תיקון תל פאזי באופן מהיר ויסודי.

☑️ ייעוץ ראשוני ללא עלות.

☑️ אחריות רשמית בכתב על העבודה.

☑️ מתמחים בתיקון שקעים תלת פאזי.

☑️ ביצוע העבודה מא' ועד ת'.

☑️ הקפדה על איכות ומחיר הוגן.

 

מהי מערכת חשמל תלת פאזית?

מערכת תלת פאזית היא מערכת חשמל נפוצה במספר רב של בתים במדינת ישראל והיא מתאפיינת בחלוקת פאזות חכמה ויעילה. הפאזה (בעברית מופע) מציגה את כמות הזרם שמסופק עבורנו  כצרכנים אינדיבידואלים של חברת החשמל (שמתפקדת כספק של הזרם). כל פאזה מסוגלת לספק לבית יחיד בין עשרים וחמישה לארבעים אמפר (אמפר היא יחידת מידה שמתארת את כמות הזרם שמותר להעביר).

במידה ונפעיל את כלל מכשירי החשמל בבית בו זמנית, יהיה אפשר להבחין אם הם יכולים לפעול תחת הספק של ארבעים אמפר, מפני שמידה זו היא מידת הזרם המרבית שמסופקת עבורנו בפאזה יחידנית. אם כלל מכשירי החשמל חורגים מכמות של פאזה אחת תתקיים נפילת מתח (שהיא למעשה תוצאה של עומס יתר). זרם החשמל ייפסק והמפסק הראשי בלוח החשמל יקפוץ, מה שרובנו נוטים לכנות ״קפץ הפקק״. במקרה כזה כנראה קיים צורך במעבר למערכת חשמל תלת פאזית.

מערכת תלת פאזית מספקת עבור הבית שלוש פאזות במקום פאזה אחת, כתוצאה מכך הספק החשמלי בבית גדל פי שלוש והסיכוי לנפילת חשמל קטן באופן משמעותי.

מהי מערכת חשמל תלת פאזית

 

מהו מפסק ראשי תלת פאזי?

תפקידו של מפסק הזרם הראשי הוא למנוע מעבר של צריכה יתרה בבית מהספק החשמלי שניתן לנו מחברת החשמל. המפסק שונה במראה החיצוני שלו ממפסק חד פאזי. במידה וקיים עומס במערכת החשמל, המפסק הראשי יקפוץ (לא משנה אם מדובר במפסק תלת או חד פאזי) אך כמובן שאם מדובר במפסק תלת פאזי הסיכוי לנפילת הספק החשמלי קטן באופן משמעותי.

לרוב, בתים בהם קיים מפסק ראשי תלת פאזי יהיו בתים בעלי שלוש פאזות, כשכל אחת מהן מספקת עשרים וחמישה או ארבעים אמפר, בהתאם לדרישת בעלי הדירה. אפשר לדעת כמה אמפר מספק מפסק ראשי תלת פאזי בעזרת הכיתוב שמוטבע בו. הכיתוב C25 הוא אינדיקציה עבור זרם שמספק עשרים וחמישה אמפר בעוד הכיתוב C40 הוא אינדיקציה עבור זרם של ארבעים אמפר.

 

מה קורה כשמפסק תלת פאזי קופץ?

תופעה זה אינה אמורה להתרחש מפני שהרעיון שעומד מאחורי מערכת זו הוא לספק כמות מספקת של פאזות במערכת החשמל הביתית על מנת שמצבים כאלו לא יקרו. במידה ואכן מתרחשת קפיצה של המפסק, זו אינדיקציה לשימוש בכמות חשמל מעל האפשר באחת משלוש הפאזות. למשל, במקרה של זרם חשמל במפסק תלת פאזי C25 שחצה את עשרים וחמישה האמפר, המפסק הראשי יקפוץ. תופעה זו מעידה על חוסר איזון בין שלוש הפאזות.

מה קורה כשמפסק תלת פאזי קופץ

 

אישור ביצוע עבור תיקון מערכת חשמל תלת פאזי

מערכת החשמל הביתית, כולל מונה החשמל שאינו בתחום האחריות של חברת החשמל, וכל מה שקשור לשינוי במערכת החשמל הביתית, חברת החשמל היא הגורם המאשר והמפקח בלבד. בסיום ביצוע עבודת חברת החשמל והחשמלאי המוסמך שעובד בביתנו, יגיע נציג של חברת החשמל בכדי לבדוק את תקינות המערכת לאחר ביצוע התיקון.

בשביל להזמין מחברת החשמל את החיבור תל פאזי, יש להגיש מסמכים שכוללים את פרטי גודל החיבור המבוקש, מפרט תכנית החשמל החדשה, מפרט בנייה והיתרי בנייה, מועד משוער להפעלת המתקן, וכיוצא בזה. בגלל שמדובר בפרטים קריטיים לביצוע העבודה, יש להיעזר בחשמלאי מוסמך ואמין, שכן במידה והפרטים אינם מדויקים התיקון לא יוכל להתבצע כהלכה מה שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך ותקלות חוזרות ונשנות שיגרמו להפרעה בחיי היום יום.

ברגע שהחשמלאי מסיים את עבודתו במערכת החשמל הפנימית, ולאחר הסדרת התשלום אל מול חברת החשמל, נדרשת הגשה באמצעות חשמלאי מורשה של תכניות המערכת החדשה, כמו גם הזמנה של נציג מחברת החשמל שיגיע לבצע בדיקת תקינות.

יש לצרף לבקשה טופס 4: אישור אספקת חשמל למבנה שמנפיקות הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה. הבדיקה של חברת החשמל מתבצעת תוך שבעה ימי עסקים. כל ליקוי או פגם שיימצאו על ידי חברת החשמל יצריכו תיקון של חשמלאי מורשה.

 

שדרוג למערכת חשמל תלת פאזי

במערכת חשמל תלת פאזית עוברים ארבעה חוטים מכל נקודה אל לוח החשמל. זו למעשה אחת הסיבות שהגדלת הספק חשמל למערכת תלת פאזי מצריכה חידוש של כל מערכת החשמל הביתית.

הצעד הראשון בעבודתו של החשמלאי הוא תכנון של מערכת החשמל החדשה בבית, שליחה של התכנון העדכני לחברת החשמל ולאחר מכן קבלת אישור לביצוע העבודה, כולל תשלום לחברת חשמל.

לאחר קבלת האישורים, החשמלאי מעביר כבל תלת פאזי לכיוון הנתיכים של חברת חשמל (כאשר הוא מתחשב בהספק המתבקש, כלומר 25X3 אמפר או 40X3 אמפר). לרוב לא יהיה צורך בהחלפת חוטי החשמל, והחשמלאי ישתמש בבסיס החוטים הקיימים בשביל לחבר את מערכת החשמל התלת פאזית ללוח החשמל. החשמלאי יכין שרטוט שמתאים את המערכת לכל נקודת חשמל ספציפית בבית.

שדרוג למערכת חשמל תלת פאזי

 

למה רצוי שנשכור חשמלאי מוסמך עבור תיקון תלת פאזי ביתי?

כשאנחנו מדברים על חשמל אנחנו למעשה מדברים על עניין של חיים ובטיחות. כשאנחנו מתעסקים בכאלו דברים, יש להשתמש בכל מקדמי הבטיחות האפשריים ולהיעזר בבעל מקצוע שיבצע את העבודה באופן האיכותי והבטיחותי ביותר. לכן, כשנרצה לתקן את מערכת החשמל תלת פאזי בביתנו, נזעיק חשמלאי מוסמך ומורשה שיבצע את התיקון הטוב ביותר, כך שנוכל להמשיך לחיות בביתנו בתחושה בטיחותית ורגועה ללא הפרעות מיותרות ונפילות מתח.

 

מחירון תיקון תלת פאזי כללי

תיקון תלת פאזי מחיר מ-420₪
התקנת תלת פאזי מחיר מ-840₪
החלפת תלת פאזי מחיר מ-440₪