תקלות חשמל נפוצות בחורף

תקלות חשמל נפוצות בחורף

אין כמו החורף (לדעתי כמובן), אורות כחולים בשמיים עם קולות הרעמים ברקע אבל עם כל הכיף ישנן תקלות חשמל נפוצות בחורף שלפעמים הורסות קצת את האווירה.

אז נכון שאף אחד לא אוהב תקלות חשמל וגם אף אחד לא יכול לדעת מתי תתרחש תקלה ומה לעשות איתה אבל עדיין יש תקלות שניתן למנוע מראש.

 

סוגי תקלות חשמל שעלולות להתרחש בחורף

 

גופי תאורה חשופים

כולנו יודעים שחשמל ומים אלה שני דברים שלא הולכים יחד ואחת מהתקלות הנפוצות בחורף במיוחד בדירות גן ובתים פרטיים זו כניסת מים לגופי תאורה.

גופי תאורה חיצוניים חייבים להיות מוגני מים, גוף תאורה חשוף הוא בעצם גוף שלא הותקן כראוי או גוף שנשבר מכל סיבה שהיא.

כשיש לנו גוף תאורה חיצוני שבור ויורד גשם מתחילה הבעיה, מי הגשמים חודרים לגוף וכשהם באים במגע עם חיבורי החשמל נוצר קצר בבית.

 

כניסת מים למנועי המזגן

כמו שוודאי אתם יודעים, מנועי המזגן נמצאים מחוץ לבית ובדרך כלל הם ממוקמים על גגות הבניין או מעקות במקרים שהם מותקנים צמוד למרפסות.

מנועי המזגן מיועדים להיות מחוץ לבית ולכן הם מוגנים בפני כניסת מי הגשמים אבל במקרים מסוימים האיטום נשחק והנה לנו עוד סיבה לקצר חשמל.

שמתחיל לרדת גשם בשילוב רוחות חזקות מי הגשמים מוצאים את כל הנקודות הרגישות ובמידה ומנוע המזגן לא אטום מספיק המים יכנסו ויגרמו לקצר חשמל.

 

לוח חשמל ישן מאד

בדירות או בתים ישנים קיימים לוחות חשמל ישנים ובמידה ולוח החשמל ישן מאד ולא עבר בדיקה תקופתית מספר שנים זו סיבה מספיקה לקצרים ותקלות חשמל בחורף.

עם הזמן כמו כל דבר בחיים (גם אנחנו בעצמנו) מפסקי הזרם בלוח החשמל נחלשים ובמקרה והם ממש חלשים הם לא יעמדו בעומס החשמל בחורף.

גם אם לא ממש נרצה, בחורף כולנו מפעילים מכשירים שצורכים הרבה חשמל כמו: תנורי חימום, דוד שמש, מפזרי חום במקלחת ועוד.

אותם מכשירים כבדים יוצרים עומס במערכת החשמל ובמיוחד בלוח החשמל ובלוחות חשמל ישנים זה יתבטא בתקלות וקצרי חשמל לא נעימים בכלל.

 

איך מונעים את אותן תקלות חשמל נפוצות בחורף?

אז נכון שלא את כל תקלות החשמל הנפוצות בחורף ניתן לצפות מראש אבל אתם יודעים מה, את רוב התקלות ניתן למנוע מראש.

לפני תחילת החורף הזמינו חשמלאי בתל אביב שיבצע עבורכם בדיקה תקופתית של כל מערכת החשמל ויכין את ביתכם לחורף.

בבדיקה התקופתית יבדוק החשמלאי את כל מערכת החשמל הכוללת לוח חשמל, מעגלי חשמל, גופי תאורה ואביזרי הקצה בבית.

במידה וימצאו ליקויים מומלץ לבקש הצעת מחיר מסודרת ולתקן אותם כמה שיותר מהר כי תאמינו לי – בחורף אתם לא רוצים תקלות חשמל מיותרות בבית!

 

שיהיה לכולנו חורף נעים וחמים ללא שום תקלות בבית!