תקלות נפוצות בתריסים חשמליים

תריסים חשמליים מספקים שליטה נוחה על תאורה ופרטיות בבית. עם זאת, כמו כל מערכת חשמלית, גם בתריסים חשמליים עלולות לקרות תקלות מסוגים שונים. זיהוי הבעיה בשלב מוקדם מאפשר תיקון יעיל ומהיר. במאמר זה נסקור את התקלות השכיחות ביותר בתריסים חשמליים ודרכי פתרונן.

 

תיקון תריסים חשמליים מכל סוג

תריסים חשמליים הם פריטים יעילים מאוד לתפעול. העלות הנמוכה יחסית שלהם הפכה אותם ליותר ויותר נפוצים במשקי בית. אך כמו כל מכשיר חשמלי, בשלב זה או אחר תהיה לו תקלה. במקרים מסוימים מדובר בתקלה קלה שאפשר לטפל ללא הזמנת איש מקצוע, אך במקרים רבים מקור התקלה הוא חשמלים במצב שכזה יש להזמין אנשי מקצוע שביכולתם לבצע תיקון תריסים חשמליים מכל סוג, תחילה הם יאתרו את התקלה ולאחר מכן יטפלו בה

תיקון תריסים חשמליים מכל סוג,

קשיים בעלייה וירידה של התריס

אחת התקלות הנפוצות היא קושי בתנועת העלייה והירידה של התריס. הסיבות לכך יכולות לנבוע מבעיות במנוע, בצירים או ברצועות ההרמה. מומלץ לבדוק את מיקום ולחיצת הרצועות וכן לנקות את המסילות מלכלוך.

 

תריס נתקע למחצה

כשהתריס נתקע באמצע ואינו עולה או יורד עד הסוף, ייתכן שיש בעיה בגבולות התנועה. יש לכוונן מחדש את גבולות העלייה והירידה במנוע.

 

תריס משנה כיוון

אם התריס עולה באלכסון ולא בקו ישר, ייתכן שהבעיה באחת המסילות שאינה תקינה. יש לבדוק את מיקום המסילות וליישר אותן מחדש.

 

תריס מפסיק לעבוד לפתע

הפסקה פתאומית בפעולת התריס יכולה לנבוע מנתק באספקת החשמל או תקלה במנוע. כדאי לבדוק את הפיוז וחיבורי החשמל וכן לבחון את מצב המנוע.

 

תריס מתחיל לפעול לבד

אם התריס מתחיל לנוע מעצמו, ייתכן שיש בעיה בבקר האלקטרוני. מומלץ להחליף את לוח הפיקוד כדי לפתור את התקלה.

תיקון תריסים חשמליים מכל סוג,

תנועה לא סדירה של התריס

תנועה מקוטעת או רעידות במהלך פעולת התריס מעידים על בעיה במנוע או במערכת ההנעה. כדאי לבדוק שהרצועות והמסילות תקינות.

 

רעשים חריגים בתריס

רעשי חריקה או נקישה במהלך תזוזת התריס מצביעים על תקלה מכנית כלשהי. יש לבדוק שקיים גירוז נאות ולהחליף חלקים בלויים במידת הצורך.

 

השלט אינו מפעיל את התריס

אם לחיצה על השלט אינה מפעילה את התריס, ייתכן שהסוללות חלשות או שיש בעיה בממסר האלחוטי. מומלץ להחליף סוללות ולבדוק שהממסר עובד.

 

טווח פעולה מוגבל של השלט

טווח פעולה מצומצם של השלט מעיד על תקלה במערכת האלחוטית. כדאי לבדוק את מיקום האנטנה ולוודא שאין הפרעות בינה לשלט.

 

השלט מפעיל גם תריסים אחרים

אם השלט מפעיל בטעות גם תריסים אחרים, יש לשנות את קוד ההפעלה של השלט והמקלט כדי למנוע הפרעות. תחזוקה שוטפת ואיתור מוקדם של תקלות יכולים למנוע נזקים בתריסים חשמליים. בעיות מכניות, חשמליות ואלקטרוניות דורשות טיפול מקצועי. מומלץ להיעזר בחברה מומחית לתיקון תריסים בכל מקרה של תקלה חוזרת או כשל מתמשך.

תיקון תריסים חשמליים מכל סוג,

תיקון תריסים חשמליים מכל סוג,