תיקון מזגן מקצר – מה הסיבות?

במדינתנו היפה, הקיץ לא עושה הנחות לאף אחד. בין חודשי יוני ועד ספטמבר, המזגנים עובדים שעות נוספות בבתים של המשפחות הישראליות, שמוכנות לספוג חשבון חשמל גבוה כדי לא לסבול מחום הכבד והלחות המעיקה. אחד הסיוטים הכי גדולים של תקופה זו הוא מזגן שעושה בעיות, כמו מזגן שמקצר. מדוע המזגן מקצר ומה ניתן לעשות? כל הפרטים בכתבה הבאה.

 

למה המזגן מקצר פתאום?

אז ישבתם בבית ביום קיץ רותח, וכל מה שרציתם זה להצטנן קצת במזגן. הדלקתם אותו כמו בכל יום, אבל בום – הפסקת חשמל. אתם בודקים בארון החשמל ורואים שהמזגן קיצר את הכל. למה זה קורה? לא תמיד זו אשמתכם: לעיתים המזגן יקצר משום שישנה בעיה בכרטיס הפאזה שלו, או שכבל כלשהו אינו תקין, או שהמדחס עצמו תקול (מה שרוב הפעמים מתגלה בתור הבעיה המרכזית בקצר של מזגן).

כמובן שמזגן מאוד ישן עלול לפתח יותר בעיות, כמו כל מכשיר אחר – ובמזגן בן עד 3 שנים לא אמורות לצוץ בעיות במדחס כלל. לעיתים המאוורר שיושב ביחידה החיצונית לא פועל, מה שגורם לחימום המדחס ובעקבות כך להקפצת החשמל.

תיקון מזגן

 כמה יעלה לתקן מזגן?

מזגנים הם מכשירים מורכבים, בעלי חלקים רבים שצריכים לפעול בהרמוניה כדי שהמכשיר יתפקד. אך לפעמים קורות תקלות, ותקלות שונות מצריכות טיפול שונה, ולכל טיפול מחיר משלו. איגדנו כאן את מחירם הממוצע של שירותים פופולאריים עבור תיקון מזגנים מכל תקלה, כדי שתדעו למה לצפות:

  • מילוי גז מזגנים חדש יעלה בין 300-550 ש״ח
  • ניקוי מקצועי למזגן שהוא עילי, כולל חיטוי, יעלה בין 400-500 ש״ח
  • ניקוי מקצועי למזגן מיני-מרכזי יעלה 600-700 ש״ח, לא כולל שבירת גבס
  • החלפת עינית במזגן תעלה 400-600 ש״ח ותכלול במחיר את העינית עצמה
  • החלפת מאיץ למזגן תעלה בין 500-6000 ש״ח, ותכלול את המאיץ עצמו
  • החלפת מאוורר במזגן למזגן מיני מרכזי יעלה 900-1,500 ש״ח
  • החלפת צינור ניקוז תעלה 300-450 ש״ח, ולא תכלול במחיר חציבה בקיר

תיקון מזגן

מה צריך לקחת בחשבון לפני שמזמינים טכנאי?

בהתחשב בכך שאינכם טכנאים בעצמכם, תצטרכו להזמין אחד כשמשהו יקרה למזגן שלכם. מה חשוב לדעת לפני שמרימים טלפון לבעל מקצוע בתחום המזגנים?

 

שנות ניסיון

מומלץ מאוד לא לפנות לחובבנים אלא להזמין בעל מקצוע בעל שנות ניסיון מרובות בתחום.

 

מקצועיות

כשמדובר במכשיר כה מהותי בבית, כמו המזגן, חשוב לוודא כי מדובר בטכנאי מקצועי, ייסודי ושיודע לטפל בשלל הבעיות שיכולות לצוץ במזגן באופן מהיר ובלי לקרוע לכם את הכיס.

 

אחריות

בעל מקצוע שמסוגל לעמוד מאחורי העבודה שלו יציע אחריות עבור עבודת התיקון שביצע, כך שבמידה ומשהו קורה – יש לכם למי לפנות והבעיה תיפתר בקלות.

 

לסיכום

המזגן הוא מכשיר יקר ערך בקרב המשפחות הישראליות, שעוזר לעבוד בשלום קיצים חמים ומייגעים. במידה וצצה תקלה, תוכלו לפנות לטכנאי שיאתר את מקורה ויעזור לכם לחזור לבית ממוזג בצ׳יק צ׳ק.

תיקון מזגן

תיקון מזגן