תאונת עבודה של חשמלאי בבית של לקוח – את מי ניתן לתבוע

חשמלאים, כך נראה, חשופים לסכנות יותר מהרבה עובדים במקצועות שונים אחרים.

ההתעסקות הרבה בחוטי חשמל, בשאלטרים ובמפסקים עלולים לגרום לפגיעות עבודה שונות הכוללות למרבה הצער גם התחשמלות.

במקרה של תאונת עבודה כתוצאה מעבודות חשמל, את מי ניתן לתבוע? מה נחשב לפגיעת עבודה? ומה כדאי לעשות במקרה של פגיעת עבודה? לפניכם המידע הרלוונטי.

זהירות, מאמר עם מתח גבוה!

 

תאונות עבודה בקרב חשמלאים

בשנים האחרונות גוברת המודעות לסכנה הגדולה שיש בהתעסקות בלתי מיומנת עם חשמל, אולם לצערנו, עדיין מציפה התקשורת מקרים רבים של אזרחים שלא הוכשרו לעבודה עם חשמל, אשר נפצעו כתוצאה מהתעסקות חובבנית.

חשוב לדעת, כי גם גופם של חשמלאים למרבה הפלא, אינו חסין מכות חשמל, ועל בעיסוק בלתי מדויק עם כבל חשמלי במתח גבוה, עלולה להיווצר פגיעה חמורה גם אצל בעלי מקצוע. ואכן גם חשמלאים מוסמכים אשר מבצעים עבודות חשמל על בסיס יומיומי, מעורבים בתאונות עבודה כתוצאה מתחזוקה לקויה של מתקנים וציוד, משילוט מבלבל או שילוט חסר מחוטים חשופים ומתנאי עבודה גרועים נוספים.

יש לדעת כי עבודות המיועדות לחשמלאים מוסמכים נושאות בחובן סיכון בלתי מבוטל, כמו למשל: התקנת ממסרים חד או תלת פאזיים, התקנת לוחות חשמליים והכנת נקודות חשמל.

 

סעיף 79 בחוק הביטוח הלאומי ומה הוא אומר לגביכם?

סעיף חוקי זה מגדיר תאונה שהתרחשה בשעות העבודה כתוצאה מתנאי עבודה – כתאונת עבודה. הגדרה זו כוללת בתוכה כמובן גם תאונות עבודה הכרוכות בחשמל.

 

ההגדרה המדויקת של שעות העבודה לגבי תאונת עבודה

שעות העבודה הנכללות כחלק מהחוק להגדרת תאונות עבודה, כוללות את הזמן שמהרגע בו יצא העובד את פתח ביתו לכיוון העבודה ועד שהוא שב אליו בסיום עבודתו. כך שאם התאונה התרחשה בדרך לעבודה או ממנה, היא בהחלט נחשבת לתאונת עבודה.

 

את מי תובעים במקרה של תאונת עבודה של חשמלאי?

במידה וכושר העבודה של החשמלאי נפגע, יש להפנות את תביעת הפיצויים כנגד המוסד לביטוח לאומי. יש להציג אישור רפואי וכן תעודה על אי כושר עבודה ממרפאה לתאונות עבודה או מאת הרופא המטפל. בתעודה אמורה להיות מצוינת התקופה בה לא יכול החשמלאי לעבוד עקב התאונה. יש לדעת כי מקסימום גובה דמי הפגיעה הניתן לנפגע עבודה בגין אובדן כושר עבודה, הוא עבור 13 שבועות מיום לאחר התאונה. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר של עו"ד יואב רונקין.

 

חשמלאי ונפצעת בתאונת עבודה? ייתכן ומגיע לך פיצוי כספי גבוה!

חשוב שתמצו את זכויותיכם במקרה שנפצעתם בתאונה כתוצאה מעבודות חשמל או מכל סיבה אחרת. חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום לצורך הגשה של תביעה מקצועית שתישא פרי. בכל אופן, הגישו את הבקשה עד 12 חודשים ממועד האירוע, לאחר מכן, התביעה עשויה להפוך ללא רלוונטית. איש תחזוקה

 

איש משפט