סוגי מערכות כיבוי אש: איזו מהן מתאימה לצרכים שלך?

ידוע כי בשביל להקים מבנה ולקבל עליו את כל אישורי המדינה, בין אם הוא מבנה פרטי, ציבורי, בית ספר, או משרד שנועד לעסקים, יש לעמוד בתקני הבטיחות שהמדינה העבירה כחוק. תקני בטיחות אלו משתנים ממבנה למבנה, וחשוב לחקור ולהבין איזו מערכת כיבוי אש מתאימה ביותר לצרכים שלכם ולסוג המבנה שלכם. להלן מערכות הבטיחות החשובות ביותר.

 

ספרינקלרים

מדובר כמובן במערכת מתזי מים שמותקנת בתוך המבנה בתקרה, ובין תפקידיה לספק את קו ההצלה הראשון כשמדובר בשריפה, והוצאת זרם מים ראשוני עד שיגיעו שירותי ההצלה עם ה׳תותחים הכבדים׳. מערכת הספרינקלרים הינה מערכת כיבוי אש שחובה להתקין ברובם המוחלט של המבנים בארץ, על פי רשויות הכבאות.

היא כל כך מהותית, שהתקנתם מהווה חותמת חובה בתהליך קבלת טופס 4 שהוא טופס הנדרש לאכלוס מבנה, או אף ברישיון עסק אם המבנה מתוכנן לשמש כמבנה עסקי. את הספרינקלרים יוכל להתקין רק גורם מוסמך על פי התקן הישראלי 1596.

מערכת כיבוי אש

מערכות כיבוי אש יבשות

מערכות Pre-Action, הן מערכות ספרינקלרים יבשים – כלומר שאינם מלאים במים. בתוך מערכת זו ישנו שסתום הנשלט על ידי גלאי חום ועשן, וכאשר המערכת מזהה התהוות של אש ופותחת את השסתום – המים יזרמו בצינורות, ישחררו מתז בודד או יותר, ויגיעו אל מקור האש.

 

מערכת כיבוי אש בקצף

מערכת כיבוי אש בקצף הינה מערכת המשלבת מים וקצף, ועובדת כמו מערכת הספרינקלרים, בעזרת מתזי מים. היא אפקטיבית עד מאוד ומסוגלת להשתלט על אש ביעילות רבה ובמהירות. התקן הישראלי שהיא צריכה לעמוד בו הוא תקן 71568 חלק 4, והוא מפרט דרישות לתרכיזי קצף רלוונטיים להתפשטות נמוכה.  את מערכת זו יש להתקין מחסנים ואזורים אחרים בעלי סיכון שריפות גבוה או אזורים שבהם מאוחסנים חומרים דליקים.

 

מדוע לבחור בחברת מנע אש?

לא משנה איזו מערכת כיבוי אש הבנתם שאתם צריכים, חברת מנע אש תוכל לספק לכם אותה באיכות הגבוהה ביותר. אילו יתרונות נוספים יש למנע אש על פני המתחרים?

מניעת שריפה

ניסיון של 2 עשורים

חברת מנע אש פועלת בישראל כבר למעלה מ-20 שנים, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים הטובות והמנוסות ביותר.

 

היצע רחב של מוצרים

כל המערכות שהחברה מספקת עומדות בתקנים הכי מחמירים, מעודכנות לטכנולוגיה החדישה ביותר ועושות את העבודה על הצד המקצועי והבטיחותי ביותר.

 

היתרים ותעודות

חברת מנע אש הינה חברה מוסמכת ומחזיקה בכל האישורים הרלוונטיים ועוד, בעלת ההיתרים וההסמכות לעסוק בתחום הבטיחות הקריטי שהוא בטיחות באש.

 

לסיכום

לא משנה באיזה מבנה מדובר, כולם חייבים לעמוד בתקן הישראלי בכל הנוגע למערכות כיבוי אש. בעזרת שירותיה המקצועיים של חברת מנע אש, תוכלו לקבוע איזו מערכת מתאימה למבנה שלכם ולעמוד בתקן הישראלי, לפעול לפי החוק והכי חשוב – להגן על השוהים במבנה ועל חייהם.

מערכות כיבוי אש

מערכות כיבוי אש