נזילות ליד כבלי חשמל – מה הסיכונים ואיך פותרים זאת

רטיבות בביתנו עלולה לפגוע בבריאות שלנו ובחיינו קודם כל, ולאחר מכן פגיעה אסתטית ופגיעה במעגלי החשמל של הבית והבניין. רטיבות אשר נמשכת זמן ארוך ואינה מטופלת עלולה להחמיר ולהגיע למצב של הרס פנימי שלא צפינו, והזמן שבו דחינו את הטיפול יעלה לנו הרבה מאוד כסף. מהם הסיכונים בנזילה ואיך ניתן לפתור אותם?

 

מהו הנזק בנזילה ליד כבלי חשמל?

כאשר נוצר מצב שבו קיימת נזילה ורטיבות בתקרה מצב זה הוא מסכן חיים אם יגיע לתשתית החשמל.  הנזק יכול להגיע מחור קטן בשרוול עם טיפה קטנה של מים והתקלה הופכת לסכנה ממשית לחיי אדם. הסכנה הגדולה היא כאשר המים פוגעים במכשירי חשמל או מתגים, מה שעלול לגרום לשריפה או לקצר במערכת החשמל של הבית.

לכן, מוטב מאוד שלא לחכות עם איתור הנזילות והטיפול ברטיבות או בנזילה, לטפל בה עוד כאשר היא בתחילת, ובכך למנוע נזק גדול יותר בחודשי החורף.

 

איך ניתן לפתור את התקלה?

לרוב אנו מחכים עם הטיפול ברטיבות שבועות ואף חודשים, איננו ממהרים לטפל ובינתיים הנזק גדל. ככל שיעבור הזמן ללא טיפול כך יגדל הסיכון שהמים יגיעו אל כבלי החשמל. על מנת לטפל בתקלה יש לבצע אותו טיפול כמו ברטיבות.

ישנה עדיפות להזמנת איש מקצוע אשר יוכל לאתר את הרטיבות בעזרת כלים מתקדמים ולמנוע את האסון הבא. ניתן להזמין איש מקצוע בעל המלצות וביקורות טובות אל ביתכם שיעמוד את הנזק וחומרת הבעיה וכך ידע לתת לכם הצעת מחיר רלוונטית שתעזור לכם לפתור את הבעיה.

 

סכנת החיים בתקלה

רטיבות על הקיר אומרת באופן חד וברור כי קיימת נזילה מאחוריו- את גודל הנזילה והנזק איננו יודעים. המים אומנם לא נוזלים עלינו מן התקרה אך בהחלט נספגים בקיר ולאט לאט הורסים אותו והנזק רק גדל.

כאשר אנו מבחינים בהיווצרות כתמי רטיבות מסביב לשקע חשמל או קרוב לארון חשמל ישנה סכנה ממשית ומיידית לנזק קצר וארוך טווח למעגל החשמלי של הבית ולחיי האנשים אשר מתגוררים בו. נזק נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו והוא מסכן חיים הוא הרס פנימי של הקיר ע״י התפוררות של בטון מעבר לתקרה ולקירות ולאחר מכן התמוטטות של התיקרה או הקיר על בני הבית.

 

סיכום

כולנו למדנו בבית הספר איך מים וחשמל זה אסון. כאשר יש לכם רטיבות בבית יש לטפל בה במהירות על אחת כמה וכמה אם מדובר ברטיבות שקרובה למקור חשמל. עלינו להישמר ולשמור על בני הבית ולמנוע כל מצב מסכן חיים במיידיות ויעילות, בעדיפות לאיש מקצוע שמכיר ומבין את התחום- איש המקצוע יאתר את הבעיה עוד בתחילתה ויגבה מכם סכום מזערי כאשר הנזק בר טיפול מהיר ואינו התפתח וישתלט על קירות הבית.

כבלי חשמל

כבלי חשמל