מתי נצטרך לכייל ציוד חשמל ואלקטרוניקה במעבדה מוסמכת

כיול חשמלי, בקצרה, הוא תהליך של אימות דיוק המכשיר. כברירת מחדל, כל מכשיר שיוצא ממפעל הייצור מכויל ומאושר על בסיס תקנים מוכרים. 

 

אז למה צריך לכייל?

כמו ברוב המכשירים, הרכיבים במכשיר החשמלי או האלקטרוני שלכם עשויים להשתנות עם הזמן. התזוזה עשויה להיות קטנה ולא משמעותית, אך במקרים מסוימים היא עלולה לגרום להפרש קל במדידה. הרכיבים נוטים יותר להזיז או להיפגע אם המכשיר שלכם נפל בטעות או נפגע מנפילה על משטח קשה.

ייתכן שהמכשיר שלכם עדיין יעבוד לאחר אירועים כאלה, אבל אתם לא יכולים להיות בטוחים שהוא עדיין יספק לכם תוצאות מדויקות. על כן, על כל פגיע בציוד שלכם כדאי לפנות לכייל את הציוד האלקטרוני או החשמלי שלכם.

כיול המכשיר שלכם נותן לכם ביטחון שניתן לכמת בדיוק המדידה שלו ובביצועיו. כיול חשוב במיוחד במקרים שבהם אתם עובדים בסביבה מלחיצה, שבה פעולה תקינה של מערכות ותהליכי בטיחות דורשת מדידה מדויקת.

לדוגמה, בעת בדיקת מכשירי Class II שבהם אתם עובדים עם ערכים קטנים, אי התאמה של דקה בתוצאות עשויה להעביר במבחן המדידה, פריט שאמור להיכשל, ולהיפך. או כאשר אתם מנטרים נתונים, והמונים שבהם אתם משתמשים לאותה בדיקה מייצרים תוצאות שונות. בכל הנוגע לבטיחות החשמל, שימוש במכשיר בדיקה חשמלי פחות מדויק מציג מספר סיכונים והשלכות משפטיות.

ציוד אלקטרוני

מתי צריך לכייל?

כל מכשיר ציוד חשמלי ואלקטרוני מגיע עם הנחיות ברורות מהמפעל, אשר מסדירות את לוחות הזמנים בהם הציוד הנידון צריך לעבור כיול. ההנחיות הללו עלולות לדרוש כיול בכל חודש, שבוע, או פעם בחצי שנה. מה שלא יהיה אתם חייבים לעקוב אחר הוראות היצרן ולקחת את הציוד שלכם לכיול לפי ההוראות הללו.

בנוסף לכך ישנם מקרים כפי שצוינו בפסקה הקודמת. מקרים בהם תצטרכו לקחת את הציוד שלכם לכיול לאחר פגיע כלשהי בציוד. הפגיעות יכולות לכלול, התרטבות במקרים שונים, פגיעה ממכה, פגיעה מקצר חשמלי ועוד.

על כן חשוב שתהיו עם האצבע על הדופק, ולגשת לכייל את הציוד החשמלי או האלקטרוני שלכם אצל מעבדה מוסמכת לכיול ציוד. שתוכל לספק לכם את השירות הדרוש והשקט הנפשי שהציוד שלכם עומד בכל התקנים הדרושים.

 

לכייל ציוד חשמל ואלקטרוניקה במעבדה המקצועית בארץ

אם אתם עובדים עם ציוד חשמל ואלקטרוניקה אתם בוודאי מבינים את החשיבות שבלכייל את הציוד שלכם. על כן מעבדת PK, כאן על מנת לספק לכם את השירותים ברמה הגבוה ביותר. שעבורכם מתמחים לכייל ציוד חשמל ואלקטרוניקה במעבדה מוסמכת, ולפי התקנים של כל ציוד בנפרד.

בשימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, בליווי אנשי המקצוע המנוסים ביותר בתחום, הצוות של מעבדת PK לכיול ציוד חשמל ואלקטרוניקה, עומדים לרשותכם. כל זאת במחיר ללא מתחרים ובמומחיות הנדרשת על מנת לתחזק את הציוד שלכם באופן המקצועי ביותר.

ציוד אלקטרוני

ציוד אלקטרוני