מתי אינסטלטור יקבל את החלטה להזמין ביובית

סתימות במערכת הביוב נפוצות מאוד, החל מסתימות קלות שניתן לטפל בהם לבד עבור בסתימות בינוניות להם האינסטלטור יכול לתת מענה וכלה בסתימות קשות במיוחד עבורן יידרש ביובית. במאמר זה נרחיב לגבי הסיבות והגורמים להתפתחות סתימות בביוב, כיצד ניתן למנוע מראש את התפתחותן ובאלו אמצעים ניתן לטפל בהן. נתמקד בפתרונות הייחודים שניתנים על ידי ביובית ובאלו מקרים האינסטלטור יחליט שהדבר נדרש.

 

כלי העבודה של האינסטלטור

כאשר ישנה סתימה בביוב, האינסטלטור בדרך כלל ינסה לשחרר את הסתימה באמצעות החדרת קפיץ ידני או לחילופין ספירלה חשמלית לתוך צינור הביוב. הוא ינסה להגיע באמצעות הכלי עד למוקד של הסתימה ולפגוע בנקודה באופן פיזי, על מנת לדחוף את החסימה במורד הקו. במקרים בהם כלי העבודה לא מסוגלים לפתור את המצב, הוא צריך להחליט אם להזמין שירותי ביובית.

 

מיקום סתימה בעייתי

קפיץ ידני וספירלה חשמלית אינם מצליחים לשחרר את כל סוגי הסתימות בביוב. ישנם מקרים שמוקד הסתימה ממוקם במיקום שלא ניתן להגיע אליו עם הכלים הללו, בגלל המרחק מנקודות הגישה לקו הביוב או בגלל המבנה השיפועי או המעוקל של צנרת הביוב. במקרים רבים הזיהוי של קו ביוב בעייתי המצריך הזמנת ביובית נעשה באמצעות צילום הקו ומוקד הסתימה בכבל אופטי.

 

בהתאם לחומרת הסתימה

החלטה של האינסטלטור להזמין ביובית נעשית כאשר הוא מזהה ששחרור הסתימה אפשרי רק באמצעות האמצעים המתקדמים של הביובית. על הביובית מותקנים מכשירים מתקדמים יותר מאלו שברשות האינסטלטור הסטנדרטי לרבות, משאבות מתקדמות הפועלות בלחץ גבוה ומסוגלת לדחוף או לשאוב גם את התכולה של סתימות מאסיבית במיוחד ולפתור את הבעיה.

 

שחרור סתימות מכל סוג

ביובית מאפשרת ניקוי של סתימות עקשניות ועמוקות במיוחד, תוך שימוש בלחץ מים גבוה. המשאבה יכולה להביא לפינוי מלא של מגוון גורמים שחוסמים  את הצנרת. ביובית יכולה להתמודד גם עם סתימות קשות הכוללות אבנים, אדמה ושורשים, כמו גם סתימות מערכתיות שנוטות לחזור על עצמן מסיבות שונות. לעיתים ישנה גם בעיית תשתית המצריכה טיפול נוסף.

 

מניעה מראש של היווצרות סתימות

על מנת למנוע מראש סתימות בביוב חשוב להימנע מהשלכת מוצרי הגינה, כמו מגבונים וטמפונים באסלה. מוצרי היגיינה נוטים להיתקע בצינור, לספוח שומנים ולכלוכים אחרים הזורמים בקו הביוב וכך לגרום לסתימות קשות בקו שאף עשויות להצריך שירותי ביובית. מומלץ בהקשר זה, להימנע גם משפיכת שמן בישול בכמות גדולה בכיור של המטבח.

 

בהתאם לצורך בשטח

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במקרים שבהם האינסטלטור יחליט להזמין ביובית. כפי שציינו כאשר הסתימה ממוקמת במיקום שלא ניתן לטפל בו באמצעות הספירלה החשמלית והקפיץ הידני הוא עשוי להמליץ על ביובית. ההחלטה תתקבל גם כאשר חומרת הסתימה מחייבת את השימוש באמצעים המתקדמים המצויים רק בביובית, כמו גם כאשר יש צורך בשאיבת הצפה.

שרברב

שרברב