הבנת משחקי החשיבה של קוסמים ומנטליסטים

קוסם, מנטליסט או כל אומן אחר משתמשים בטכניקות רבות כדי להציג את הביצועים שלהם מול הקהל. אחד הכלים המרכזיים שעוזרים להם להציג את הביצועים הללו הם משחקי חשיבה שונים. משחקי החשיבה הללו יכולים להיראות מבחוץ פשוטים, אולם הדרך שבה האומנים מבצעים אותם בצורה חיה הופכת אותם למעוררי השתאות. כאן נעזור לכם להבין את המשחקים.

 

אומני חושים

המכנה המשותף של אומני חושים וקוסמים זו היכולת לתעתע בחושים שלנו. בעוד שקוסמים עושים את זה בעיקר ביחס לחוש הראיה, אצל אומני חושים ומנטליסטים ההטעיות הללו מכוונות בעיקר כלפי התודעה שלנו. אם אתם מחפשים דרך להפוך אירוע לכזה שאף לא ישכח, אמן חושים לאירועים הוא בדיוק מה שאתם צריכים. בינתיים, כדאי להבין קצת את משחקי החשיבה של אותן הופעות.

 

היחס בין קוסם למנטליסט

אצל הקוסם משחקי החשיבה בדרך כלל יהיו מלווים בפטנט מסוים שגרם לכם לבצע בחירה מסוימת. מה שיפתיע אתכם זו רמת התחכום של אותו פטנט. מנגד, אצל אומן החושים או מנטליסט בדרך כלל לא יהיה פטנט אלא שימוש בכלי תודעה בלבד.

 

משחקי חשיבה אצל מנטליסטים

משחקי החשיבה הם בסך הכל כלי אצל המנטליסטים להצגת ביצועים. המשחקים הללו מעמידים מול המשתתף אתגר מחשבתי מסוים. העמידה באתגר הוא המשימה של המשתתף, אולם בדרך להשגתה אומן החושים יוכל לבצע פעולות שונות שיראו לכם עד כמה התודעה והחושים שלנו הם דבר גמיש ולא מוחלט. הדרך הראשונה שבה זה יקרה היא ניתוח שפת הגוף של המשתתף.

 

ניתוח שפת גוף וקריאת תגובות לא רצוניות

משחק החשיבה מעורר גירוי מוחי, כזה שבא לידי ביטוי גם בתנועות הגוף. לאדם מן השורה לא תמיד קל לזהות את אותן תנועות, אולם לאומן חושים יש יכולת לקרוא אותן לעומק. ניתוח שפת גוף וקריאה של תגובות המשתתף מאפשרות לאומן החושים לחשוף את מה שנמצא בתודעה של המשתתף. המשחק כאן הוא בסך הכל אמצעי לגרום לאחד המשתתפים להפגין את שפת הגוף שלו.

 

שליטה על התודעה

עוד כלי שבו מנטליסטים משתמשים זו שליטה על התודעה. בחירה של קלף יכולה להיראות לנו כמו משהו שרק אנחנו מחליטים עליו, אולם אומן חושים מקצועי יוכיח לכם שהוא יכול לגרום לכם לבצע בחירה מסוימת. במבט ראשון לא יהיה ברור לכם איך דווקא הרצון של האומן הוא זה שגרם לכם לבחור את הקלף אך לפעמים תבינו שהוא למעשה שלט לכם על התודעה.

 

לסיכום

במהלך הופעות של קוסמים, אומני חושים או מנטליסטים אנחנו הולכים לראות משחקי חשיבה שונים. המטרה של משחקי החשיבה הללו היא לגרום למשתתף מסוים להפגין את שפת הגוף שלו בצורה מלאה בלי שבהכרח הוא שולט עליה. אומן החושים יציג בפניכם קריאה של שפת גוף בצורה שתאפשר לו לחשוף את תודעתו של המשתתף במשחק.

קוסמים ומנטליסטים

הבנת משחקי החשיבה של קוסמים ומנטליסטים