מצאתם עכבר בבית – עכשיו מה לעשות

שמתם לב לקולות משונים מבעד לקיר או שהעכבר שמצא את הבית שלכם נעים לו ואת שאריות האוכל שלכם טעימות לו קיבל אומץ והתחיל לרוץ לפניכם בין הרהיטים? זה בהחלט יכול

להגעיל ואפילו להפחיד את רוב האנשים, אבל עכשיו זה הזמן להתמודד מולו, איך עושים זאת?

 

לאמיצים ואמיצות היכונו למשימה

כמובן שגם לאמיצים והאמיצות שבינינו יש גבול שמדובר במכת עכברים או גרוע מכך סיטואציה שמחייבת לוכד חולדות. אבל אם מדובר בעכבר סורר תוכלו להתמודד איתו בעצמכם כך – קנו מלכודת עכברים פשוטה כמעט בכל סופר ומכולת. ישנן סוגים שונים של מלכודות עכברים – דבק או מנגנון לכידה. בחרו את זו שאתם מרגישים איתה יותר בנוח ומקמו אותה במקום אסטרטגי עם פיסת אוכל שתפתה את העכבר להגיע אליה.

 

מתי מזמינים לוכד עכברים מקצועי?

במקרה שאתם לא מעוניינים להתעסק בלכידת העכברים, חולדות או כל חברים אחרים או שאתם מגלים ששורש הבעיה לא נפתר על ידי פינוי עכבר אחד במלכודת פשוטה כדאי שתרימו טלפון ללוכד עכברים או לוכד חולדות שיוכל לבחון את המצב ולפעול על פי אחת האפשרויות הבאות –

  • הנחת מלכודות – הלוכד יניח מלכודות במקומות מדויקים שהוא מכיר, הלוכד יכול להשתמש במלכודות שרק תופסות את העכבר ואז אפשר לשחרר אותו רחוק מהבית או במלכודות שהורגות אותו באופן מיידי. המלכודות רלוונטיות לפתרון נקודתי של עכברים בבית.
  • רעל – הלוכד יפזר רעל בנקודות שונות בבית שיהרוג את כל העכברים תוך שלושה ימים, הרעל יפתור את הבעיה מהשורש אך ייקח כמה ימים – מדובר בפתרון למתקפות עכברים רציניות.

 

לא רוצים את העכבר בבית אבל לא רוצים להיות אחראים למותו?

כמובן, זוהי תחושה הגיונית וטבעית לחלוטין, העכברים הינם בעלי חיים וזכותם לחיות מלאה אך כמובן שרובינו לא היינו רוצים לצרף אותם להיות שותפים בבית. במקרה זה תוכלו לקנות מלכודת שרק תופסת אותם או לבקש מהלוכד להשתמש באחת כזו. מלכודת זו היא מעין תיבת מאורכת שבסופה מניחים פיסת לחם או כל אוכל אחר, העכבר זוחל פנימה כדאי לזלול את האוכל והמשקל שלו סוגר את התיבה מהכיוון ממנה נכנס, כשתבחינו שהתיבה סגורה תוכלו לדעת שהעכבר נלכד וזה הזמן לקחת את המלכודת לנסוע למקום בטבע רחוק ממגורים – שלכם ושל אחרים ולשחרר אותו לחופשי.

 

מה כדאי לדעת על בחירת לוכדים?

חשוב לוודא שהלוכד שאתם מזמינים בעל היתר מהמשרד להגנת הסביבה, ההיתר יאשר לכם כי המדביר מאושר לעבוד עם חומרי הדברה שונים, קבלו המלצות באינטרנט וכמובן השוו מחירים למחיר המתאים לכם.

 

לסיכום

עכבר הוא בהחלט לא אורח רצוי (במילים יפות) ברוב הבתים, אם אתם מרגישים שאתם מסוגלים לתפוס ולהתמודד איתו לבד שימרו מלכודת אחת בבית ואם לא שמרו את המספר של לוכד העברים בספר הטלפונים שלכם.

בעל חיים

 

איש הדברות