מה כרוך בייבוש תת רצפתי?

מים כלואים מתחת לרצפה עלולים לגרום לנזקים כבדים כמו נזילה לשכנים, התפוררות קירות, אי יציבות של רצפה ועוד. ניתן להיפטר ממים כלואים מתחת לרצפה, על ידי ייבוש שלהם. אם בעבר כדי לייבש זאת, היה צורך בהרמת אריחי הריצוף, הרי שכיום עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן לבצע ייבוש תת רצפתי. מהו ייבוש תת רצפתי? איך הוא עובד והאם הוא בכלל יעיל? כאן ריכזנו את המידע שכדאי להכיר בנושא. מוזמנים לצלול איתנו.

 

מהו ייבוש תת רצפתי?

ייבוש תת רצפתי מאפשר ייבוש של מים הנמצאים מתחת לרצפה ללא צורך בהרמת הריצוף. ייבוש כזה נעשה על ידי חברה פלמבר טק, מומחית מספר 1 בתחום. תוכלו להיכנס לאתר שלה כדי להתרשם מהשיטה בה היא פועלת: https://www.plumbertech.co.il. בסופו שחל דבר, ייבוש כזה חייב להיות מקצועי ויעיל במיוחד, כדי למנוע את התפשטות הנזקים העלולים להיגרם מרטיבות תת רצפתית.

 

מתי צריך ייבוש תת רצפתי?

מים כלואים מתחת לרצפה הם לא דבר חריג כל כך. פיצוץ בצנרת, מים עומדים במרפסת או אפילו איטום לא מספק של חדר האמבטיה, עלולים להוביל לכך. ברגע שיש מים מתחת לריצוף, החול הופך לטוב, הרצפה הופכת ללא יציבה במקרים רבים. לפעמים גם השכנים הגרים קומה מתחת סובלים ממעבר מים לתקרה שלהם ומצב עלול להחמיר עם כל יום שעובר.

בנוסף לכך, לחות החדר בו ישנם מים כלואים מתחת לרצפה היא גבוהה והתפתחות של עובד על הרקירות והתקרה, היא בלתי נמנעת. כדי לפתור בעיות אלו מהשורש, נעזרים רבות בשיטת ייבוש תת רצפתי.

 

איך עובד ייבוש תת רצפתי?

שיטת ייבוש זו דוגלת בשאיבה של הרטיבות באמצעות חומרים מתקדמים. חורים בקוטר של עד 50 מ"מ, נקדחים על חריצי הרצפה שבין האריחים. וכך המים נשאבים. חורים אלו הם בקוטר קטן, אך הם גם נעשים במקומות נסתרים כדי לא לכער את רצפת הבית. לרוב יעשו זאת מתחת לריהוט, ספות וכדומה.

 

האם שיטה זו יעילה?

שיטת הייבוש התת רצפתי הוכיחה את עצמה וממשיכה לעשות זאת. בעבר כדי לייבש מים כלואים היה צורך בהרמת הריצוף ולא היה ניתן להמשיך בשגרת היומיום השוטפת. היה צורך לחפש דירה חלופית לזמן העבודות עד לגמר השיפוץ. כאן, עם ייבוש תת רצפתי ניתן להמשיך לגור בבית, ולהנות מייבוש בעלות נמוכה יותר באופן משמעותי.

אחוזי הלחות המתקבלים הם אחוזי הלחות שנדרשים על פי התקן בישראל ולכן השיטה יעילה. כמובן שבמקרים בהם לא נפתרת הבעיה שהובילה למים הכלואים, המים ימשיכו להגיע שוב. לכן יש צורך באיתור הבעיה ותיקונה כנדרש. כי כשרוצים לפתור בעיות, פותרים אותן מהשורש.

 

לסיכום

ייבוש תת רצפתי הוא שיטה יעילה לייבוש מים כלואים מתחת לרצפה. השיטה חסכוני בעלויות ובלגן. היא מאפשרת המשך בחיי שגרה כפי שסיכמנו כאן ולא פלא שהיא ממשיכה לצבור תאוצה.

ייבוש תת רצפתי

ייבוש תת רצפתי