מה זה בדק בית לדירה חדשה מקבלן?

כשאתם מקבלים דירה מקבלן, נראה לכם פעמים רבות שזהו, הגעתם אל המנוחה והנחלה, ונותר לכם רק לקחת את המפתח, לפתוח את הדלת, ולהתמקם בבית החדש שלכם. אז זהו, שזה לא לגמרי כך, ואחד הדברים שכדאי לעשות לפני הכניסה לדירה החדשה זה "בדק בית" לדירה.

מה זה אומר? למה כדאי לעשות? ומי עושה את זה? כל הפרטים ממש כאן.

 

מה זה אומר בדק בית?

בדק בית, לדירה חדשה מקבלן באופן ספציפי, זו לא סתם עוד בדיקה, של דייר שמגיע לגור ומסתכל מעט על הקירות, הדלתות והארונות, אלא מדובר בבדיקה מקיפה בהחלט. בדק בית דירה חדשה מקבלן כולל בעצם בדיקה של כלל המערכות בבית, החל ממערכות החשמל, הביוב והמים, ועד ריצוף הדירה, הדלתות, ואופן פתיחת הברזים.

מדובר בבדיקה מקיפה ומדוקדקת, כאשר החידוש כשהיא נעשית ברכישה מקבלן מצוי בהשוואה שעורך הבודק בין תכניות הבית או הבניין, לבין התוצאה הסופית. האם הקבלן אכן עמד בדרישות מתכנן הנכס, והאם הוא סיים את עבודתו ומגיע לו תשלום על כך.

צריך לדעת, פעמים רבות, מתגלה בבדיקה שיש צורך במעבר נוסף של הקבלן על הדירה ותיקון תקלות, או חוסרים מסוימים שהתגלו.

מה זה אומר בדק בית

מי עורך את הבדיקה?

אם חשבתם שתוכלו לבדוק בעצמכם, כנראה שטעיתם. בדק בית דירה חדשה מקבלן, כולל מעבר מדוקדק ומקצועי, וככזה, דורש כמובן הרבה ידע מקצועי. ישנה הכשרה מיוחדת, שמסמיכה אנשים כבעלי מקצוע לצורך עריכת הבדיקות. בסוף, הבודק צריך להבין בכלל המערכות, וזאת על מנת שיצליח לכתוב, לאחר בדיקה מקיפה של הבית במשך שעות, מה הם הליקויים, ומה על הקבלן לחזור ולשפר.

מי עורך את הבדיקה?

אז למה בכלל לערוך כזאת בדיקה?

בדק בית דירה חדשה מקבלן, היא בדיקה חיונית. פעמים רבות, מתגלים פעמים קריטיים. אם זו נזילה משמעותית באחד הקירות, דליפה מהברז, או אפילו שיפוע גדול מדי במרפסת. כל ליקוי כזה, לאחר סיום עבודתו של הקבלן בבית, ידרוש מכם הזמנה מיוחדת של הקבלן, שיצטרך להגיע שוב ולפתוח שוב בתיקון התקלה.

מדובר גם במפח נפש, בכך שהדירה עדיין לא לגמרי מוכנה, ועוד יותר מכך, בהפסד כספי לא מבוטל. זו בדיוק הסיבה, שלפני שאתם חותמים לקבלן שהוא סיים, ומעבירים לידיו את התמורה, אתם חייבים איש מקצוע, שמבין בתחום, וידע להגיד לכם האם הקבלן אכן סיים.

לסיכום, ממבט ראשון הזמנת איש מקצוע לצורך בדק בית של דירה חדשה מקבלן נראית כהוצאה מיותרת, אך כמו הרבה הוצאות דומות, בסוף, הזמנת איש המקצוע תחסוך כסף רב בעתיד, כשלא תצטרכו להזמין תוך מספר שבועות את הקבלן שוב להשלמות, עליהן גם לפעמים תצטרכו לשלם, במקרים הרעים באמת.

בדק בית לפני מסירת הדירה, יחסוך לכם כסף בהמשך, אבל בעיקר יחסוך הרבה כאבי ראש ומפח נפש.

מה זה בדק בית לדירה חדשה מקבלן?

מה זה בדק בית לדירה חדשה מקבלן?