מה הסיכונים של נזילות ליד חשמל והאם זה מסכן חיים

נזילה של מים נחשבת להליך מזיק ושקט במיוחד.

כך שלעיתים, יש אנשים שמגלים שיש להם נזילה בבית רק בעקבות חשבון המים שהכפיל או שילש את עצמו מבלי שהצריכה השתנתה (לפחות ככה נדמה).

יצאנו לבדוק מהם הסיכונים של נזילות מים שמתרחשות בסמוך למקור חשמל והאם מדובר במצב שעלול לסכן חיים? כל זאת ועוד יובא בשורות הבאות.

 

הקדמה

רגע לפני שנפתח את המדריך שלנו שעוסק בסיכונים של נזילות מים ליד מקור חשמל, אנחנו מוכרחים לציין שאת המדריך כתבנו לאחר שחווינו בעצמנו נזילה שקטה, כזו שהתגלתה רק לאחר שכמעט קיפחנו את חיינו. כעת, אתם כנראה מבינים שיש סכנת חיים בכל הנוגע לשילוב של מים וחשמל, אז נותר לכם רק להמשיך ולקרוא ולהבין מהם הסיכונים שכרוכים בדבר. עוד רגע אחד לפני שנתחיל, חשוב לנו לציין כי נעזרנו באיש מקצוע אדיב ומקצועי שטיפל בנזילה שלנו כדי לכתוב את המדריך הבא. עכשיו כשאתם יודעים את כל הפרטים החשובים, אפשר להתחיל.

 

סיכון מספר 1 – קצר חשמלי

נזילה של מים עלולה לבוא לידי ביטוי כרטיבות בקיר. המים אמנם לא ממש נוזלים בתוך הקיר, אלא, הם נספגים בו. הדבר מוביל לכך שיש רמת לחות גבוהה באזור הרטיבות וזו יכול להביא לייצור של מים שיכולים להתגבש לטיפה. זה אולי נשמע מצב לא מזיק, אבל ההפך הוא הנכון. במידה וההצטברות של המים מתרחשת בסמוך אל שקע חשמל, הדבר עלול להביא לקצר חשמלי. איש המקצוע שלנו שמומחה בהליך של איתור נזילות משה שליו ציין בפנינו שלמזלנו, המצב יכול היה להיות גרוע יותר (ותוכלו לקרוא עליו בפסקה הבאה).

 

סיכון מספר 2 – שיבוש מעגלים חשמליים

כאשר המצב שתואר לעיל (שיש נזילה של מים בתוך הקיר בקרבת מקור חשמל) בא לידי ביטוי, הוא עלול לגרום לכך שיהיה שיבוש של המעגלים החשמליים. הדבר עשוי להביא לכך שמפסק הפחת לא יפעל באופן תקין בעת הצורך ומצב שכזה עלול להביא לסכנה של ממש שאין צורך להרחיב אודותיה מעבר למה שציינו כאן, אנחנו מתארים לעצמנו שאתם מבינים שמדובר בסכנה מוחשית שעלולה לקפח חיי אדם

 

מה אפשר לעשות כדי להימנע ממצב שכזה?

כדי שאתם או הקרובים אליכם לא יקפחו את חייהם בעקבות נזילה ליד מקור חשמל, עליכם ליצור קשר עם בעל מקצוע מוקדם ככל שניתן. לבעלי מקצוע שעוסקים בתחום הנזילות יש כלים טכנולוגיים מתקדמים שמאפשרים להם לבדוק אם ישנה נזילה. איתור מוקדם של נזילה שמתרחשת בסמוך למקור חשמל יכול להציל חיים.

 

סיכום

נזילות ליד מקור חשמל עלולות להיות מסכנות חיים. לכן, חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק ולפנות לאיש מקצוע שמומחה בתחום כדי שזה יבדוק אם ישנה נזילה, ימנע את הגעתה אל מקור החשמל ובזאת, ישמור על החיים שלכם.

כלי עבודה

 

 

מנורה