מה החשיבות של טופס הדרכת בטיחות לעובדים

בתקופה האחרונה אנו עדים לצערנו לעלייה במספר הפצועים וההרוגים באתרי הבנייה השונים. הדבר הוביל אותנו לעצור לרגע את שגרת היום יום העמוסה שלנו כדי לכתוב מדריך מקיף בנושא. בחרנו לעסוק במדריך זה בחשיבות של טופס הדרכת בטיחות לעובדים. שכן, הוא יכול לשנות את המצב העגום ולהביא לירידה משמעותית במספר הנפגעים ולא רק בתחום הבנייה. הישארו אתנו ותגלו מהי החשיבות של טופס הדרכה זה.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

המדריך הנוכחי נכתב תוך ליווי מטעם גורמים חיצוניים. שכן, הפעם, היה לנו חשוב לקבל מידע מעמיק מעבר לזה שיש לנו בתחום. ראוי לציין בפניכם כי הגורמים הללו הם אנשים שמכירים את תחום הבטיחות בעבודה והגענו אליהם לאחר שפרסמנו סקר מקיף ברחבי הרשתות החברתיות וכתבנו כי אנחנו כותבים מדריך בנושא החשיבות של הטופס המדובר. פנו אלינו לא פחות מ – 12 גורמים שביקשו לקחת חלק בכתיבה של המדריך. שכן, לדבריהם, מדובר בעניין חשוב מאוד שצריך לעלות על סדר היום.

 

מהי החשיבות של הטופס להדרכת בטיחות עובדים?

אנחנו נגלה לכם כבר עכשיו שאם מדובר היה בטופס שאין לו חשיבות כלל, סביר להניח שלא היינו כותבים עליו מדריך. הטופס המדובר נקרא טופס הדרכת בטיחות לעובדים ויש לו חשיבות גבוהה מאוד. כזו שיכולה לשנות את החיים של אנשים רבים שעוסקים בעבודות שמצריכות הדרכת בטיחות. מדובר בעבודות שעונות על הקריטריונים השונים:

  • עבודת ניקיון חלונות בגובה רב
  • עבודת בנייה של בניינים
  • עבודות שיפוצים ועוד

 

למה חשוב להכיר את הטופס?

חשוב מאוד להכיר את הטופס ולמסור אותו לעובדים שלכם בגלל שהחוק מחייב אתכם לעשות כך. מלבד זאת, אתם גם מחויבים להציג בפני העובדים שלכם הדרכת בטיחות שתאפשר להם לדעת מהי התנהגות נכונה בעבודה ומה לא. הדברים הללו יכולים לשמור על החיים של העובדים שלכם ולצמצם פגיעות. שכן, אם נתייחס לעניין הנפוץ ביותר – חבישת כסדה, נוכל לומר לכם שהיכרות עם הטופס מאפשרת לכל אחד לדעת את החשיבות של דבר זה והדבר עשוי להוביל לצמצום פגיעות ראש.

 

שמרו על עצמכם ועל העובדים שלכם

אתם צריכים לשמור לא רק על העובדים שלכם שנמצאים בשטח, אלא גם עליכם. שכן, הם עשויים לחוות פגיעה פיזית ונפשית אם לא יכירו בטופס של הדרכת הבטיחות. הדבר עשוי להוביל לא פעם לתביעה כנגדכם, המעסיקים. מדובר במצב שראוי להימנע ממנו מכל כך הרבה סיבות שאתם וודאי כבר מבינים אותן. לכן, טוב שתכירו בחשיבות הטופס ותעשו בו שימוש במקום הנכון ובזמן הנכון.

 

כמה מילים לסיום המדריך

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת מהי החשיבות של טופס הדרכת בטיחות לעובדים. אנו מאחלים לכם שתיישמו את המדריך הנוכחי ותפנימו את החשיבות של טופס זה כדי שתמנעו ממצבים שאתם פשוט לא רוצים שיקרו.

שאלון

 

חתימה על מסמך