מה הוא תהליך קבלת הפטור ממס ההכנסה?

לא רבים יודעים כי כאשר ישנו אדם שחלה במחלה קשה או חלילה נפגע וכיום סובל מנכות, אותו אדם יכול לקבל פטור מלא מתשלומי המס של מס הכנסה וזאת בתנאי שהוא עומד בקריטריונים שהציבו מס הכנסה. במאמר זה נענה על השאלות מי זכאי לפטור? מהו הליך קבלת הפטור? ומה חשוב לדעת בכל נושא קבלת הפטור מול מס הכנסה.

 

אז מי האנשים הזכאים לקבל פטור ממס הכנסה?

מי שזכאי לקבל פטור ממס הכנסה הם אנשים שנקבעה להם נכות רפואית לצמיתות או לתקופה זמנית של 185 ימים ומעלה כאשר על הנכות להיות בשיעור של 90% לפחות. בכדי לקבל פטור ממס הכנסה לנכה עליכם לעמוד בתנאי בו נקבעת לכם נכות בשיעור של 90% משקלול של כמה מחלות, כאשר נכות על אחת מהמחלות צריכה לעמוד על 40%. במידה וכבר עונים על הזכאות לפטור אינכם נדרשים לעבור וועדה רפואית ואם יכולים להגיש ישירות את הבקשה לפטור.

 

מהם הדרכים לקבל פטור?

ישנם כמה דרכים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה, הדרך הראשונה היא לפנות לוועדה רפואית של מס הכנסה במידה ולא נקבעו לכם אחוזי נכות המזכים אתכם בפטור ממס הכנסה. הדרך השנייה יהיה למלא טופס בקשה לפטור ממס (טופס 1516) במידה ונכותכם נקבעה על ידי המוסד לביטוח לאומי. את הזכויות עבור ניצולי שואה יש לצרף לבקשה עם צילום פרוטוקול הוועדה שבגינה נקבעו לכם אחוזי נכות, את הטופס יש להגיש לפקיד שומה.

דרך שלישית רלוונטית למי שחולה או חלה בסרטן, ניתן להגיש את הבקשה באינטרנט דרך טופס דיגיטלי על ידי מיזם הנקרא "גל ירוק" ו "חלאסרטן". עליכם לצרף את הפרוטוקול של הוועדה הרפואית אשר קבעה עבורכם את אחוזי הנכות, הטופס יגיע אוטומטית אל סניף מס ההכנסה אליו אתם משויכים ובתוך עשרה ימים מרגע השליחה תתקבל תשובה בדבר הזכאות לפטור.

 

מהו החזר רטרואקטיבי?

עבור אנשים אשר נמצאו זכאים לפטור בשנים אשר קדמו לשנת המס הנוכחית יהיו זכאים תחת תנאים מסוימים להחזרי מס עד 6 שנים אחורה בהתאם לדיווחים שלהם למס הכנסה.

 

לסיכום, מה חשוב לדעת?

את הזכאות יקבלו אנשים שנקבעו להם אחוזי נכות רפואית באחוזים שצוינו בלבד, מי שנקבעו לו אחוזי נכות נמוכים יותר לא יהיו זכאים לפטור. עבור רובנו התהליך והבירוקרטיה לוועדות הרפואיות וההגשה לפטור יכולה להיות קשה ומייגעת, אך עלינו לזכור כי אלו זכויות המגיעות לנו ולכן אנו משלמים לאורך חיינו את דמי הביטוח הלאומי ומס ההכנסה.

במידה ומצאתם כי ישנו סיכוי שאתם או אחד מקרוביכם יכול לעמוד בתנאים לפטור ממס הכנסה, פנו לעור דין המתמחה בהגשות לפטור והתייעצו עימו. בדקו מהו המסלול המתאים לכם בהתאם למצבכם. נאחל לכם בהצלחה והכי חשוב בריאות איתנה!

מס הכנסה

מס הכנסה