מה ההבדל בין חשמלאי ומהנדס חשמל?

לא פעם אנו מוצאים את עצמנו זקוקים לשירותיו של חשמלאי מוסמך שיגיע לתקן תקלה בחשמל בבית או במשרד. הדבר מוביל לעיתים קרובות לחיפוש מעמיק אחר בעל מקצוע שבקיא בנושא. מכיוון שישנה אי וודאות לא פעם בקרב הציבור בכל הנוגע להזמנה של בעל מקצוע מתאים. שכן יש מי שיוצרים קשר עם חשמלאי ויש מי שמחפשים הנדסאי חשמל. לכן, החלטנו לצאת ולבדוק מה ההבדל בין השניים ולבחון למי צריך להתקשר במצב שכזה.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי לא כתבנו לבדנו. שכן, היינו צריכים לקבל מידע ממקור אמין וחיצוני שיסביר לנו את ההבדל בין שני בעלי המקצוע הללו. שכן, מבחינתו מדובר בעניין שלא היה ברור גם לנו. הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך למדו את תחום החשמל באופן מעמיק ויש להם תארים בתחום. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שמדובר באנשים שמכירים את המקצוע ואם לא די בכך, אפשר לדעת שהם ימסרו לנו את המידע המדויק ביותר בנושא זה.

 

מה זה בכלל חשמלאי?

כדי שנוכל להציג את ההבדל בין השניים, צריך תחילה לבדוק מהי בכלל ההגדרה של חשמלאי. כדי להסביר לכם את המושג באופן הקליל ביותר, נוכל לומר לכם שחשמלאי נמצא לא פעם בתוך לוח משרות של אתרי דרושים כ"מתקן פגמי חשמל בבתים פרטיים ובמשרדים". שכן, חשמלאי רשאי לבצע עבודות עד למתח חשמל מסוים. כך שלא יהיה מדובר בעבודות מרוכבות עם מתח חשמל גבוה מאוד.

 

מה  זה מהנדס חשמל?

כעת אתם יודעים שחשמלאי יכול לעבוד עד מתח מסוים של חשמל, כך שבטח הבנתם שמהנדס חשמל הוא כזה שיכול לעבוד עם רמות חשמל גבוהות יותר. ראוי לציין כי מהנדס חשמל יכול לעבוד גם עם רמות חשמל נמוכות, כאלו שחשמלאי עוסק בהן. כך שאם אתם צריכים מהנדס חשמל, אתם צריכים לערוך חיפוש בגוגל ולכתוב: דרוש מעצב חשמל לטיפול בחשמל במתח גבוה.

 

אתם לא יודעים עדיין במי לבחור?

עכשיו אתם יודעים את ההבדלים בין השניים, אבל לעיתים זה לא מספיק. שכן, יכול להיות שמי מכם עדיין לא יודעים במי לבחור במקרה של תקלה. שאלנו את הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך בנוגע לעניין זה והתברר לנו שמהנדס חשמל מטפל בעיקר באתרים גדולים שיש בהם מתח חשמל גבוה, כמו למשל:

  • מפעלים
  • מוסדות חינוך
  • מבנים גדולים וגבוהים ועוד

 

מה עם חשמלאי? מתי נזדקק לשירותיו?

אם יש לכם תקלה ביתית, אתם צריכים לפנות לחשמלאי. כמובן שניתן ליצור קשר גם עם מהנדס חשמל, אבל אתם עשויים לשלם יותר עבור העבודה. שכן, ההתמחות שלו היא הרבה מעבר לקווי חשמל הביתיים. כך שמדובר למעשה בעבודה שמותאמת לחשמלאי. כעת ידועים לכם ההבדלים בין השניים כך שנותר לכם רק להזמין  את בעל המקצוע המתאים לכם.

מהנדס חשמל

מהנדס חשמל