מה ההבדל בין חימום תת רצפתי רגיל לחשמלי

לקראת החורף כולנו רוצים להיות מצוידים במערכת חימום יעילה לבית. בין שלל מערכות החימום הקיימות בולטת בשנים האחרונות מערכת חימום תת רצפתית. מדובר על מערכת שנמצאת מתחת לרצפת הבית, ומאפשרת לנו לחמם את הבית בצורה נעימה. יש שתי אפשרויות מרכזיות בהן המערכת הזו עובדת, וכאן נעזור לכם להבין איזו מהאפשרויות מתאימה לכם.

 

חימום תת רצפתי

עוד לפני שנדבר על חימום תת רצפתי חשמלי, רק נזכיר כמה יתרונות שיש לשיטת החימום הזו. העובדה שאוויר חם קל יותר מאשר אוויר בטמפרטורת החדר גורמת לכך שהוא יעלה כלפי מעלה. לכן, רצפה חמה תגרום מהר מאוד לחלל כולו להיות חם. מדובר על חימום נעים שלא גורם לייבוש של המרחב. יתירה מזו, מערכות חימום תת רצפתיות חסכוניות יותר בהשוואה למערכות חימום אחרות כמו מזגן, תנור או רדיאטור.

חימום תת רצפתי

 

חימום תת רצפתי חשמלי

סוג החימום הראשון עליו נדבר הוא חימום תת רצפתי חשמלי. החימום הזה עובד בעזרת צינורות חשמל דקים שמותקנים מתחת לרצפת הבית. דרך הצינורות הללו מועבר זרם חשמלי שגורם להתחממות שלהם, הם מחממים את הרצפה ולאחר כמה דקות החלל כולו מתחמם.

 

חימום תת רצפתי רגיל

האפשרות השנייה היא לחמם את הבית בעזרת חימום תת רצפתי שעובד על בסיס מים. בעוד שבאפשרות הראשונה הצינורות מתחממים בעזרת זרם חשמלי, באפשרות הזו אנחנו מעבירים דרך הצינורות מים רותחים, המים מחממים את הצינורות והם מעבירים את החום אל הרצפה.

 

מה עדיף לנו

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית. לכל אחת משיטות החימום יש את היתרונות שלה, אך כדאי לבחון ביחס לנתוני השטח שלכם מה יותר מתאים. מערכת שמבוססת על מים היא מערכת שמורכב יותר להתקין אותה בשל תשתית המים שאנחנו צריכים.

אם הבית שלכם כבר בנוי, כדאי ללכת על מערכת חשמלית שקלה יותר להתקנה, אך במקרה של שיפוץ או בית חדש לכו על מערכת מים. מערכת על בסיס מים זולה יותר להפעלה בטווח הקרוב, כך שאם אין לכם את העלות של הרמת הרצפה היא כנראה תהיה זולה יותר.

נתון נוסף הוא גודל החלל אותו אתם רוצים לחמם. מערכת על בסיס מים נוחה יותר בחללים גדולים או כאשר רוצים לחמם את הבית כולו איתה, ואילו במקומות שבהם אנחנו רוצים מערכת עבור שטח קטן יותר למערכת החשמלית יש עדיפות.

 

לסיכום

חימום של הבית בעזרת מערכת חימום תת רצפתית היא אחת הבחירות הכי טובות שאתם יכולים לעשות בכל הנוגע לחימום הבית. מדובר על מערכת חסכונית שתאפשר לכם לחמם את הבית בצורה נעימה ולא יקרה. המערכת יכולה לעבוד על בסיס חשמל או מים, כאשר לכל אחת מהאפשרויות הללו יש את היתרונות שלה. כאן קיבלתם סקירה קצרה על כל אחת וכמובן על איזו מהן מתאימה יותר.

מה עדיף לנו

מה ההבדל בין חימום תת רצפתי רגיל לחשמלי