מה בודקים בעת בדיקת בדק בית?

אחרי שרכשתם נכס, אם זה מקבלן, ואם זה "יד שניה", ואתם רוצים להיכנס אליו, מן הסתם תערכו בדק בית לנכס. מדובר בהליך שהפך להיות מאוד נפוץ היום. מה הוא כולל? מי עורך אותו? ולמה בכלל כדי לערוך אותו? כל הפרטים ממש כאן.

 

מה זה בדק בית?

לפני שמדברים על בדק בית בדרום, כדאי להבין קודם מה זה אומר בכלל בדק בית? מדובר בהליך שקודם למסירת הדירה או הנכס. הוא יכול להתרחש גם במסירת דירה מקבלן ללקוח, וגם במסירת נכס שאינו דווקא חדש. בדק הבית הוא הליך של בחינה והשוואה בין הנכס והתוצר, לתכניות המקדימות ומפרט המכר שהוגדר לפני.

 

מה המטרה של בדק בית?

הרציונל הוא שבסוף כנראה בכל דירה יהיו ליקויים, והשאלה היא מי אחראי על תיקון הליקויים הללו. לשם כך הוגדרה תקופה, שנקראת תקופת בדק, כאשר בתקופה זה, נערכת בדיקה של כלל המערכות בבית, אם זו מערכת החשמל, הביוב והצנרת, ואם אלה פריטי הריהוט שיש בבית, או אפילו המראה של המרצפות.

היה ונמצאו ליקויים במהלך הבדיקה, אחריותו של הקבלן, או מוסר הנכס, לתקן אותם. לאחר מכן, האחריות תהיה כבר על הקונה, שיצטרך לשלם על הליקויים בעצמו.

מה המטרה של בדק בית

אז מה בודקים בבדק הבית?

כאמור, כאשר מבצעים בדק בית, גם אם זה בדק בית בדרום, וגם אם הוא בכל אזור אחר בארץ. הבדיקה הראשית שנערכת היא בין מפרט המכר של הדירה לדירה עצמה. בעצם כל פריט ופריט נבדק ונבחן האם עומד כראוי. בודקים את כלל המערכות בבית כפי שהזכרנו.

אם זה שיפועים שונים, באמבטיה או במרפסת, אם זה הצנרת בנכס, ואם זה מידות המטבח והארונות. בסוף, זו הזדמנות של הקונה לגלות את הדברים בהם הקבלן פספס ואותם הוא נדרש לתקן.

 

מי עורך בדק בית?

שימו לב שאין מדובר בבדיקה של מה בכך, אלא נדרש שהבוחן יהיה בעל מקצוע. בעל מקצוע זה מבין במגוון תחומים, אם זה בהנדסה ותכניות הנדסיות, ואם זה בעיצוב ואדריכלות. בסוף, הבוחן מגיש דו"ח שכולל את הליקויים בכל המערכות, ועם זה הקונה הולך לקבלן. ככל שבעל המקצוע הבודק יהיה מקצועי יותר, ויבין במערכות רבות יותר, כך הסיכוי שכלל הליקויים יימצאו גם גדול יותר.

מי עורך בדק בית

אז למה לעשות את בדק הבית?

בסוף, כל ליקוי שלא תגלו בתקופת הבדק, תצטרכו לשלם עליו בעצמכם. זו הסיבה שעדיף לכם לשלם קצת יותר בשלב זה, מאשר לשלם הרבה יותר בשלב מאוחר יותר.

לסיכום, כנראה שאתם ממהרים ורוצים כבר להיכנס לנכס החדש שלכם, אבל כדאי לכם להשקיע עוד זמן, ועוד קצת כסף, כדי שלא תצטרכו לערוך שיפוצים ותיקון ליקויים זמן קצר אחרי כניסתכם לדירה. כל מה שלא תגלו במהלך בדק הבית, כנראה יגרום לכם כאב ראש בעתיד.

מה בודקים בעת בדיקת בדק בית?

מה בודקים בעת בדיקת בדק בית?