מהם סוגי החמרה הטובים ביותר לבניה ואיך תדעו לבחור

מתכננים גינה חדשה אצלכם בבית? בוודאי שמעתם המלצות מחברים, אדריכל הגינה שלכם או מהקבלן של ביתכם שכדאי לכם לפזר קום כל אדמת חמרה על מנת לייצר לצמחים שתשתלו בגינה קרקע פוריה ונוחה לגדילה. אז נכנסתם לגוגל וגילתם שחמרה זה כולל לכמה סוגים של אדמות שונות שכולן נקראות חמרה. חמרה צהובה, חולית או אדומה? מה היא הטובה ביותר ואיך תדעו לבחור?

 

לתת לגינה שלכם את הטוב ביותר

אדמת חמרה היא האדמה הטובה ביותר עבור הגינה שלכם, אך לגינות שונות יש להתאים סוג חמרה שונה. מה ההבדל בין הסוגים? ההבדלים נובעים בעיקר מרמת חלחול המים ומרכיבי החול המשפיעים גם צבעה של החמרה, לכן יש חמרה צהובה וחמרה אדומה למשל. את החמרה ניתן לקנות בשקים שנקראים בלה, לכן כשתגיעו לחומרי הבניין תקבשו בלה חמרה ומיד יבינו למה אתם זקוקים.

 

אילו סוגי חמרות יש?

ישנן סוגים שונים של חמרה, כאשר כולם נחשבים טובים ואיכותיים ואין סוג אחד שבהגדרה יותר טוב מאחרים, אך יש סוגים שיהיו יותר טובים לגינה שלכם ופחות טובים עבור אחרים, ובהמשך נסביר כיצד ניתן לדעת מה הכי טוב בשבילכם.

 

חמרה אדומה / צהובה

סוגי החמרות הנפוצות בקרב גננים ואנשים פרטיים. אדמה בעלת ספיגה מהירה שמונעת הצטברות של מים על יד הצמח שפוגעת בגדילתו. בנוסף לכך, בעזרת יכולות הספיגה שלה, ברגע שמדשנים אותה היא צוברת בתוכה את כל הדברים הטובים מהדישון ומעניק אותם לצמח.

 

חמרה גזר

גם פה מדובר בחמרה מסוג מעולה לגינוון אשר מהווה קרקע פורייה לגדילת הצמחים בגינה שלכם. היא נחשבת לפחות חולית ולכן אינה מתקשה מהר. יש לדשן אותה באופן יחסית תדיר על מנת לשמור על היתרונות שלה.

 

חמרה חולית

מי שבכלל מחפש אדמת חמרה עבור עבודות ריצוף, יוכל להשתמש בחמרה חולית אשר מצטיינת בעבודות אלו מכיוון שניתן לפזר אותה על שטחים באופן פשוט ואחיד.

 

חמרה מועשרת

רוצים לחסוך לעצמכם את תהליך הדישון של החמרה? פשוט מאוד, קנו חמרה מועשרת אשר מגיעה עם קומפוסט בתוכה אשר יעזור לשתילים החדשים שלכם להיתפס היטב בקרקע ולגדול כמו שצריך.

 

איך תדעו לבחור את סוג החמרה שלכם?

כפי שראיתם, כל סוגי החמרה טובים ובעלי יתרונות שונים עבור הגינה שלכם, אז איך תדעו מה סוג החמרה הכי טוב עבורכם? קודם כל מומלץ להתייעץ עם חברת חומרי הבנייה ממנה אתם רוצים להזמין. הסבירו להם מה התכנון שלכם לגינה החדשה שלכם, היכן אתם גרים, מה אתם רוצים לשתול בגינה ומה תנאי מזג האוויר אצלכם – כך תוכלו לשער יחד כמה השקייה הגינה שלכם תצטרך פחות או יותר, ועל פי זה יתאימו בעבורכם את סוג החמרה הטובה ביותר שתמנע הצטברויות של מים ותנקז כמו שצריך.

בְּנִיָה

 

בְּנִיָה