מהם המקרים שבהם חייבים להשתמש במחבר RJ45

מחבר RJ45 הוא בעצם שקע מאוד בסיסי והכי נפוץ שיש כיום בארץ. הוא בעצם מהווה ממשק לכרטיסי רשת שונים שמיועדים לחיבור מחשבים בשביל שיתוף המידע, וגם שיתוף משאבים קיימים שונים. לא בכל המקרים הקיימים יש את הצורך להשתמש במחבר זה, לכן חשוב לדעת ולהכיר באילו מקרים חייבים להשתמש בו.

 

אם אתם משתמשים בכבל CAT5

כאמור, הכבל הזה הוא מבין הנפוצים ביותר, והבסיסיים שקיימים. הוא כבל שזור, ויש בו גידים ששזורים בזוגות. לגידים ישנם צבעים שונים, ובכך ניתן להבדיל בינהם. גיד צבעוני למשל, שזור בגיד לבן המעוצב עם פסים צבעוניים. ישנם צבעים אפשריים לגיד הצבעוני, ובינהם – כתום, חום, ירוק וכחול. בקצה של הכבל, ישנו את המחבר RJ45 וזו הסיבה שנדרש להשתמש בו במקרה שכזה.

 

כבל CAT6

מחבר RJ45 ניתן לחיבור לכבל שיש לו אפילו שמונה גידים, הלחיצה עליו מתבצעת בזכות לוחץ מיוחד. בזכותו ניתן להכין בעצמנו כבל רשת לפי הצורך האישי. ישנו סיכוך מיוחד מסביב למחבר, והוא עוזר למניעת הפרעות מסוימות, כמו אלקטרומגנטיות למשל. שהן יכולות להיות קטלניות, מאחר והן יכולות לגרום לאובדן מידע. עובי התעלה הפנימית של מחבר RJ45 מתאים לעובי הגידים של CAT6.

 

כבל CAT7

מחבר RJ45 הינו כבל מסוכך, והוא מתאים לכבלים שיש להם מוליך עבה. הוא יכול להתאים לכבלים מסוככים כמו למשל CAT7 או אפילו CAT6A. הוא עשוי מפינים בעיצוב מיוחד, שיודעים להינעל היטב גם במוליך קשיח וגם במוליך גמיש (SOLID וSTRANDED). צריך לסדר את המוליכים בתוך החלק הפלסטי שבא בנפרד, לקצוץ את קצותיהם ולהכניס את החלק הפלסטי יחד עם המוליכים, הישר לתוך התקע.

יש לוודא שהמוליכים נכנסו בסדר הנכון, משמע עד לסוף המסילה שלהם, ורק אז עליכם ללחוץ על הפלג עצמו.

 

שימוש בכבל ETHERNET

זהו כבל רשת שתפקידו להעביר מידע ממחשב למחשב בזמן קצר וביעילות מירבית. אם מבינים איך להשתמש בו, הרי לנו אינטרנט זורם, ושיתוף משאבים וחוויות מהחיים בקליקים אחדים. ישנם מודלי כבלים מסוימים וגם DSL משתמשים גם הם בכבל רשת, בשביל להתחבר לאינטרנט שהוא הרשת הגלובאלית העולמית הקיימת.

שקעי RJ45 הם סוג השקע הבסיסי ביותר שקיים של ממשקי כרטיסי הרשת. אלו משמשים לחיבור של כל המחשבים יחד בכדי לחלוק את המשאבים המתאימים והרלוונטים. ניתן למצוא חיבור זה במגוון חנויות ובציוד של מוצרי תקשורת שונים.

 

מחבר RJ45 חובה בכל בית

כבר למדנו שבשביל להנות מאינטרנט איכותי, ומהעברת מידע נחוץ כהוגן צריך להשתמש במחבר RJ45  בכדי לצלוח את המשימה. זהו מחבר פשוט למדי, זול למדי והוא נגיש כמעט בכל חנות של כלי תקשורת, מחשבים, ציוד לבית ועוד. זהו המחבר הבסיסי ביותר, אך עם זאת גם הנפוץ ביותר, שנמצא סביבנו לא מעט.

חוטים

 

קבל