מהו יעוץ סביבתי ובאילו מקרים צריך אותו

ייעוץ סביבתי תופס יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות בעקבות העלייה במודעות באיכות הסביבה – איך פועלים בצורה שמתחשבת בסביבה הן מבחינת חומרים שונים, זמני עבודה, מיקומים ועוד.

האם ייעוץ סביבתי הוא חובה? מתי וכיצד הוא מתרחש?

 

תהליך הייעוץ לאיכות הסביבה

  1. שלב ראשון – תכנון וכתיבת תוכנית תהליך הבנייה בהתחשבות בהיבטי איכות הסביבה בראש סדר העדיפויות כשתוכנית זו תוביל את הבניה לאורך כל הדרך ותהיה אבן הדרך של ייעוץ סביבתי.
  2. שלב שני – בקרה וייעוץ תפעולי – ביצוע בקרה על עבודת הצוות בשטח שכוללת בחינת יישום התנאים הסביבתיים שנכתבו ובדיקת שיפור בייעול של העבודה באותם היבטים סביבתיים בהם היועץ מומחה.
  3. שלב שלישי – איתור כשלים ומציאת פתרונות – תפקידו של היועץ בפרויקטים הוא לאתר מבעוד מועד את הכשלים העתידיים שעין מקצועית תוכל לזהות עוד לפני שיכשלו. על היועץ להציע פתרונות בהתאם ולסייע לפתור אותם עוד לפני שעולים מעל פני הקרקע.
  4. שלב רביעי – סיוע בעמידה בתקנים – לכל פרויקט נדל"ן יש רשימות ארוכות של תקנות מכל היבט של בנייה, ההיבט המדובר הוא ההיבט הסביבתי ולכן על היועץ לסייע ליזם לעמוד בתקנים הנדרשים גם לאמת אותם בשטח וגם להגיש את הניירת הרלוונטית ולייעל את התהליך הבירוקרטי.

 

לאיזה פרויקטים יש צורך בייעוץ סביבתי?

כל פרויקט נדל"ן מוצלח מצריך ייעוץ סביבתי, משלב התכנון הראשוני ועד שלב מסירת המפתחות והאיכלוס. יועץ הסביבה מביא עמו תחום מומחיות שאין ברוב ידעם של הקבלנים והיזמים. הוא מאפשר בנייה בצורה חכמה ותשומת לב ראויה להיבטי התחשבות בסביבה. על מנת שהיזם והקבלן יוכלו לבצע את עבודתם נאמנה הם צריכים לפנות את תחום זה לאנשי המקצוע המתאימים.

 

איזה ייעוץ ניתן על ידי יועצים סביבתיים

מעבר לייעוץ הכללי שניתן לכל פרוייקט נדל"ן – בנייה או שיפוץ אשר מטרתו העיקרית היא עמידה בתקנון הבנייה והתוצר הסופי בהיבטים הסביבתיים ניתן גם ייעוץ ספיציפי יותר בבנייה ירוקה, תקן בנייה ירוקה 5281, פיקוח בניה ירוקה וייעוץ תרמי בהקשרי בידוד ממזג אוויר. ייעוצים אלה מתאימים למי שמבקשים לבנות בצורה מסוימת. צורת הבנייה הירוקה גם היא טרנד שתופס תאוצה בכל העולם ומתקרב בצעדי ענק לישראל. אנשים רבים מבקשים לגור בבתים שנבנו בצורה ירוקה ומחומרים שהם מתחשבים בסביבה ולשים קץ לזיהום הגדול שנוצר עקב בנייה מסורתית.

 

איסוף נתונים

לפני כל תהליך ייעוץ סביבתי יש לאסוף נתונים מספקים מהשטח בו עתיד להתרחש הפרוייקט, הכרת השטח ותכנון הפרויקט הכרחי לייעוץ בנושאים אחרים הנמצאים תחת פיקוחו של היועץ בינהם גם – טיפול נכון במים, הפרת אשפה ופתרונות מחזור.

 

מילים אחרונות

ייעוץ סביבתי הוא תחום מתפתח והופך להיות מומלץ בגדר חובה לכל פרויקט מוצלח, שימו לב שהייעוץ שאתם לוקחים הינו בעל נסיון מוכח וידע אקדמאי מתאים.

מטבעות ובית

 

קניית דירה