כמה עולה לבצע עבודות חשמל בבית?

עבודות חשמל רבות בבית צריכות להיעשות באמצעות חשמלאי מוסמך,  בין אם מדובר על התקנה ובין אם על תיקון ציוד חשמלי. המאמר יפרט כמה עולה לבצע עבודות חשמל בבית.

 

האם אפשר לבצע לבד עבודות חשמל?

עבודות חשמל בבית יכולות להיות פשוטות או מורכבות. כשמדובר על החלפת נורה, תקלות פשוטות שלא מחייבות ידע או נפילות חשמל ניתן לטפל בהן לבד. יחד עם זאת, רוב עבודות החשמל מורכבות ומחייבות יד מקצועית וידע. מעבר לכך, החשמלאים מדורגים על פי דרגת הרישיון כך שגם הם לא מורשים לטפל בכל הבעיות. מדובר על עבודות טכניות עדינות במתח גבוה שיכולות לסכן ולסבך אנשים גם עם ידע בסיסי.

האם אפשר לבצע לבד עבודות חשמל

אילו עבודות חשמל בבית מחייבות הזמנת חשמלאי מוסמך?

עבודות החשמל הנפוצות של חשמלאים מקצועיים כוללות: החלפת שקעים או הוספת שקעים, תיקון קצר חשמלי, החלפת לוחות חשמל או שינוע שלהם, בדיקות הארקה, החלפת פחת, התקנת גופי תאורה או מאווררי תקרה, התקנת שעון שבת, מעבר לתלת פאזי, התקנת טיימר לדוד החשמלי, החלפת מפסקים, התקנת נקודת כוח ועוד. לכל עבודת חשמל יש מחיר שונה בהתאם למורכבות שלה. צפו במחירון חשמלאים רחב על ידי הקלקה על הקישור.

 

כמה עולה לבצע עבודות חשמל בבית?

ראשית, ביקור של חשמלאי מקצועי נע בין 250-350 ₪ כשמדובר בשעות היום ובימי חול. אם נזקקים לחשמלאי בשעות הערב או בשבתות כמובן שהמחיר עולה. המחיר לא אמור להיות מושפע מסוג רישיון החשמלאי אך ישנם חשמלאים שגובים מחירים מופקעים ככל שיש להם יותר וותק בתחום. בנוסף, ישנו תמחור הקשור לזמן העבודה שיש לבצע ובכפוף למה שצריך לתקן או להחליף.

כמה עולה לבצע עבודות חשמל בבית

כיצד ניתן להוזיל עלויות של עבודות חשמל?

בראש ובראשונה יש להשוות מחירים בין מספר חשמלאים מקצועיים עליהם יש לכם המלצות. כמה הצעות מחיר יעניקו לכם אינדיקציה מה יהיו ההוצאות שלכם. ישנם אתרים של בעלי מקצוע המפרסמים מחירונים ממוצעים שמתעדכנים בכל שנה שגם הם יכולים לתת נקודת מבט על העלויות.

בנוסף, מומלץ לרכז את כל עבודות החשמל לפני שמזמינים חשמלאי הביתה ולחסוך בעלויות הביקור. אם צריך לבצע עבודה שאין מנוס ממנה והיא מסכנת את יושבי הבית הזמינו דחוף חשמלאי. לעומת זאת אם מדובר למשל במעבר לתלת פאזי, בדקו קודם כל אם אכן משתלם לכם לבצע את המעבר ולשאת בעלויות יקרות.

 

כיצד תבחרו בחשמלאי מקצועי?

בחירת חשמלאי מקצועי צריכה להיעשות על ידי המלצות מפה לאוזן או המלצות באתרי האינטרנט. יש לבדוק את ניסיון החשמלאי ואת הרישיון שלו ולראות שאכן הוא יכול וזמין לבצע את העבודה. לסיכום, כאשר אתם בוחרים חשמלאי מומלץ להשוות את המחיר שהוא מציע לכם למחירון אנשי מקצוע המבוסס על שקלול מחירונים ביחס למחירי השוק ולפי אזורי מגורים.

כמה עולה לבצע עבודות חשמל בבית

כמה עולה לבצע עבודות חשמל בבית