כיצד מחליפים לוחות חשמל?

קיימים מקרים שונים המחייבים החלפה של לוח החשמל הביתי. החלפה של לוח חשמל אינה פעולה מאוד מורכבת, אולם עליה להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך ומורשה. במאמר הבא נדון במקרים השונים הדורשים החלפת לוח חשמל ואיך מבצעים פעולה זו בפועל.

 

חשיבות לוח החשמל

לוח החשמל הוא בעל שליטה רבה על המתרחש בבית. כאשר הוא תקין, לא נרגיש בקיומו, אולם בכל מקרה של תקלה באספקת החשמל, שגרת החיים התקינה עלולה להשתבש.

לוח החשמל אחראי הן על אספקת החשמל והן על בטיחות השימוש בחשמל הביתי. בתוכו נמצא מפסק הפחת, מתג הארקה ומפסקים נוספים. לכן, חשוב מאוד לשמור על תקינותו ובמקרה הצורך אף להחליפו.

לוחות חשמל

הסוגים השונים של לוחות החשמל

החלוקה העיקרית בין לוחות החשמל מחלקת את הלוחות לשני סוגים עיקריים: לוח חשמל חד פאזי ולוח חשמל תלת פאזי. לוחות חשמל חד פאזיים הם ברירת המחדל הנפוצה ברוב הבתים והדירות הפרטיים.

לוחות תלת פאזיים לעומת זאת נוכל לפגוש בדירות בהם בוצע שינוי או הוגדל בהם החיבור לחשמל.לרוב לוחות תלת פאזי מצויים בעיקר עבור מפעלים ועסקים הצורכים חשמל בכמות גבוהה.

 

מתי נידרש להחליף לוח חשמל?

תקלות שונות הקשורות בלוח החשמל כגון קצרים ללא קשר להוספת מכשירי חשמל חדשים ועוד, עשויים להצביע על בעיה בלוח החשמל. גם, 'קפיצות' של מפסקי הפחת או הפקקים כפי שאנו נוהגים לקרוא להם, ללא קשר לפעילות חשמלית ספציפית, יכולים לסמן לנו כי הגיע הזמן עבור החלפת לוחות חשמל.

לוחות חשמל

איך מתבצעת החלפת לוחות חשמל?

החלפה של לוח חשמל יבצע אך ורק חשמלאי מוסמך שלו רישיון בתוקף. חשוב לדעת שעבודה עם חשמל ללא רישיון בתוקף דינה כעבירה פלילית.

החשמלאי יבדוק את התקלה ויכריע בכל מקרה של צורך בהחלפה, לאחר מכן הוא ינקוט בכל אמצעי הזהירות בביצוע החלפת הלוח על מנת שלא לגרום לפגיעה בו ובסביבה. זכרו, חשוב מאוד לבקש מהחשמלאי להציג רישיון בתוקף על מנת להימנע בעיות בכל מקרה של פגיעה חלילה.

 

כמה עולה החלפת לוח חשמל?

המחיר הסופי של החלפת לוח חשמל ייקבע על פי מספר פרמטרים: גדול לוח החשמל וסוג לוח החשמל. החלפת לוח חד פאזי, לדוגמה, תהיה זולה יותר מעלות החלפת לוח תלת פאזי.הסיבה לשוני בין מחירי סוגי הלוחות השונים נעוצה בעלות חלקי הלוח.

חלקי לוח תלת פאזי יקרים במידה רבה מחלקי לוח חד פאזי לרבות פסי גישור, מפסקים ועוד.מחיר החלפת לוח חד פאזי לרוב יתחיל ב-1,000 ש"ח ומחיר החלפת לוח תלת פאזי לרוב יתחיל ב-2,000 ש"ח.

לוחות חשמל

לוחות חשמל