3 טיפים של חשמלאי מקצועי על שימוש בקוטל יתושים חשמלי

היתושים הם ללא ספק מטרד גדול עבור כולנו ואנחנו מחפשים דרכים להילחם בהם ללא הפסקה אם זה המרחות בתכשירים כימיים, הדברות, רשתות או לפידים ונרות ציטרונלה.

אחד הפתרונות הטובים הוא קוטל יתושים חשמלי, איך קונים קוטל חשמלי ומה כדאי לדעת עליהם.

 

קטלן יתושים חשמלי

הקטלן הוא מכשיר מרחיק יתושים והוא מורכב מנורה ומתכת שנושאת זרם חשמלי, היתושים נמשכים אל האור שהנורה מפיצה וברגע שהם נוגעים בסבכה החשמלית או נצרבים למוות. הקטלן יכול להתאים לחללים גדולים והיתרון המשמעותי שלו הוא חוסר הכימיקלים, אש ועשן. ניתן למקם את הקטלן גם מחוץ לבית אבל עליו להיות מקורה על מנת שהקטלן ייתן את התוצאות הטובות ביותר.

 

הספק חשמלי מול גודל החדר

כשקונים קטלן חשמלי חשוב להתאים אותו לגודל החלל שעליו אתם רוצים להגן, שימו לב למפרט בו רשום טווח הפעולה האפקטיבי של כל קטלן. הטווח נע בין 20 מטרים עד 150 מטרים למכשירים מקצועיים עם נורות בהספק גבוה במיוחד.

 

טבליות ונוזלי הדברה

מלבד קטלנים חשמליים ישנם התקנים קטנים שמתחברים לשקע בקיר הם מלאים בחומר הדברה שנפלט מהם בצורה מדודה ומתפזר בחלל החדר. החומר שמשתחרר ממנו מונע את כניסת היתושים, החומר מנטרל את היתושים וקוטל אותם. שיטה זו יכולה להיות יעילה מאוד עבור חדרים קטנים ובינוניים. זמן הפעילות האפקטיבי של הטבליות מפורט על גבי האריזה.

 

הרחקה באמצעות בעירה

פתרון נוסף עבור הרחקת יתושים הוא מוצר שפולט חומר דוחה יתושים על ידי בעירה. החומר הפעיל הינו ממקור טבעי שהנפוץ ביניהם הוא ציטרונלה. המוצרים מגיעים בצורת נר או לפיד שמיועדים לשימוש מחוץ לבית. יעלותם מוגבלת והיא הולכת ופוחתת ככל שחולף זמן מתחילת השימוש בהם וניתן למלא אותם בחומר נוסף.

 

תכשירים למריחה על הגוף

תכשירי המריחה על הגוף הם טבעיים או כימיים. התכשירים עם חומרים כימיים יעילים מאוד למניעת עקיצות בעיקר בזמן שהייה בחוץ – בחצר או בטיולים בטבע. התכשירים הטבעיים מורכבים משמנים שונים כמו ציטרונלה, רוזמרין, למון גראס וגרניום אלו שנויים במחלוקת על האפקטיביות שלהם אך נעימים יותר לגוף בעיקר לילדים ותינוקות. מומלץ לנסות את שני הסוגים ולבדוק מה עובד טוב יותר לסוג העור שלכם.

 

מחבט קוטל יתושים

המחבט להריגה של יתושים דומה לקטלן מכיוון שקוטל את החרקים על ידי חשמול. המחבט הוא פתרון מזדמן לבתים עם נוכחות קטנה של יתושים, יש לחבוט בו ביתושים שאתם מבחינים בהם באותו הרגע. יש להיזהר לקרב אצבעות או חלקי גוף אחרים למחבט שלא לקבל זרם חשמלי.

 

לסיכום

על מנת להפטר מהיתושים אחת ולתמיד יש לנקוט במספר צעדים שמתאימים לבית או לסביבה ממנה אתם רוצים להרחיק את היתושים. מומלץ גם לשים לב שאין מאגרי מים עומדים קטנים שמושכים אליהם את היתושים ומזיקים אחרים.

בעל חיים

 

חייה