התקנת תעלות חשמל

מחפשים התקנת תעלות חשמל? ריכזנו עבורכם את החשמלאים המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו חשמלאי עכשיו:

כולנו נתקלנו ודאי לא פעם במקרה בו רצינו להוסיף נקודת חשמל כזו או אחרת במקום חדש בבית, במשרד, בחנות או בכל מקום אחר, ולא רצינו לבצע חציבה בקירות או בתקרה לשם העברת כבלי חשמל באופן סמוי, מכל סיבה שהיא לרבות עלות כלכלית, אסתטיקה וכו'. אם כן, במיוחד עבור מקרים אלו, בהם אין רצון, יכולת או אפשרות לבצע העברת חשמל באופן סמוי, נועד תהליך התקנת תעלות חשמל.

תהליך זה, כפי שניתן להבין משמו, הינו תהליך המערב התקנה של תעלות מסוגים שונים, בהם יעברו כבלי החשמל השונים. כעת, נשאלת השאלה כיצד תהליך זה מתבצע, מהם הדרכים לביצועו, מה חשוב לדעת אודותיו ועוד.

☑️ התקנת תעלות חשמל עם חשמלאים מוסמכים.

☑️ ייעוץ ראשוני ללא עלות.

☑️ שירות מקיף ומקצועי.

☑️ מתמחים במגוון רחב של שירותי חשמלאי.

☑️ ביצוע העבודה מא' ועד ת'.

☑️ הקפדה על איכות ומחיר הוגן.

 

אם גם אתם צריכים ליצור נקודת חשמל חדשה, או לחבר בין נקודות חשמל שונות, ואין לכם איך לעשות זאת באופן סמוי, הגעתם למקום הנכון. אצלנו תוכלו למצוא שירותי התקנות של תעלות חשמל, אשר מתבצעות באופן איכותי, יעיל, מקצועי ומעל הכל, בטיחותי. כמו כן, את שירות התקנת תעלות החשמל תקבלו מאנשי המקצוע והחשמלאות הטובים ביותר, אשר יספקו לכם שירות אדיב ואיכותי.

 

מהו תהליך התקנת תעלות חשמל?

תהליך התקנת תעלות חשמל, כשמו כן הוא, תהליך שבמהלכו מתבצעת התקנה והרכבה של תעלות אשר בתוכן יועברו במועד מאוחר יותר כבלי חשמל שונים לצרכים שונים כגון הכנת נקודת חשמל חדשה, הארכת תשתית החשמל מסיבות שונות ועוד.

כמו כן, את תהליך התקנות תעלות חשמל מבצעים ברוב המקרים בשל חוסר יכולת או רצון מבחינה כלכלית או אסתטית לביצוע העברת כבלי החשמל באופן סמוי, כלומר דרך הקירות והתקרה. אי לכך, ניתן להסיק כי תעלות חשמל מותקנות הן גלויות לעין ברוב המקרים, אך הדבר אינו מעיד על חוסר אסתטיות.

מהו תהליך התקנת תעלות חשמל?

 

מהם סוגי תעלות החשמל הנפוצים

כפי שהצורך בתהליך התקנת תעלות חשמל רחב ונוגע לתחומים רבים וכן לצרכים ושימושים רבים, כך גם סוגי תעלות החשמל השונות רבים, והשימוש בהם משתנה בהתאם לצורך, לסביבה, למיקום בו מותקנות תעלות החשמל וכו'. אם כן, אלו הם סוגי תעלות החשמל העיקריים.

  1. תעלות PVC – סוג תעלות זה הוא הנפוץ ביותר לשימוש כיום, במיוחד בתוך מבנים. תעלות PVC הינן תעלות פלסטיק אשר מורכבות מתעלה, עליה מולבש מכסה היושב בתוך מסילה. תעלות אלו יכולות להגיע בגדלים רבים המתחילים מקוטר של כאצבע, ועד לקטרים של כזרוע ממוצעת אם לא יותר. כמו כן, מאחר שמדובר בתעלת פלסטיק, עניין הבידוד הווה גורם חשוב, ותעלה זו נחשבת בטוחה יחסית.
  2. תעלת מחיצות – תעלת מחיצות הינה דומה לתעלת פלסטיק רגילה, אך קיימת מחיצה בתעלה אשר מפרידה אותה לשתי תעלות משנה. אפשרות זו מקנה שימוש כפול בתעלה, הן לחשמל והן לכבלים אחרים כגון כבלי אינטרנט.
  3. תעלות פח מגולוון – תעלות פח מגולוון הינן תעלות אשר עוברות תהליך כימי אשר מסיר מעל הפח את היכולת להחליד. אי לכך, השימוש העיקרי בתעלה זו נעשה בשימוש חוץ, שכן יכולתו של הפח לעמוד נגד חלודה מקנה לו עמידות רבה. אף על פי כן, מאחר שמדובר בפח, יש לדאוג להארקה המחוברת לתעלה עצמה לשם מניעת התחשמלות.
  4. תעלות רשת פח תקרתיות – תעלות אלו מתחלקות לשני סוגים, תעלות רשת, כשמן כן הן עשויות מרשת של מתכת, ותעלות פח. כמו כן, תעלות אלו נבדלות בשל העובדה שהן תלויות מהתקרה. תכונה זו מהווה להן היבט מסודר, אסתטי ויעיל מאחר ויש מפות אודות סידור החשמל העובר בתעלות אלו. אף על פי כן, במקרה של תעלת פח, התעלה צריכה להיות מחוברת להארקה למניעת התחשמלות, בדומה לתעלת פח רגילה.

מהם סוגי תעלות החשמל הנפוצים

 

תהליך התקנת תעלות חשמל

תהליך התקנת תעלות חשמל מורכב בבסיסו משני שלבים עיקריים, אשר מאפשרים התקנה יעילה ומקצועית. שני שלבים אלו הינם שלב הזיהוי ושלב הביצוע.

 

זיהוי הצורך ודרכי הפתרון

השלב הראשון בתהליך התקנת תעלות חשמל הוא שלב הזיהוי הכולל. שלב זה כולל זיהוי והבנה של כמה דברים אודות תהליך ההתקנה עצמו של תעלות החשמל. בין המידע השונה אשר נאסף ניתן למצוא את המקום בו עתידות להיות מותקנות תעלות החשמל, גודל תעלות החשמל הנדרשות, סוג תעלות החשמל הנדרשות בהתאם לתנאי הסביבה השונים כגון תנאי חום, תנאי לחות, תנאי שמש, חשיפה אפשרית לגשם ועוד.

 

ביצוע התקנת תעלות החשמל

השלב השני בתהליך התקנת תעלות החשמל, הוא שלב ההתקנה עצמו. שלב זה, כפי שניתן להבין משמו, כולל את ההתקנה של תעלות החשמל בהתבסס על השלב הראשון, בו גובש הרעיון והדרך דרכם תתבצע ההתקנה. כמו כן שלב זה צריך להיעשות ביתר מחשבה מאחר שמדובר במקורות חשמל, אשר עלולים להוות סכנה בעת התקנה לקויה.

תהליך התקנת תעלות חשמל

 

מה חשוב לדעת אודות התקנת תעלות חשמל

מאחר שמדובר בהתעסקות עם מקורות חשמל שונים, ישנם כמה דגשים חשובים שיש לוודא כי הם מתבצעים כחלק מתהליך התקנת תעלות חשמל עצמו. אם כן, שלושת הדגשים החשובים ביותר הינם:

  1. הארקה – במקרים מסוימים, בעיקר כאשר תעלת החשמל עשויה ממתכת כלשהי, יש צורך לחבר את התעלה עצמה להארקה, בכדי שבמקרים בהם ישנו איזשהו פגם בכבלי החשמל העוברים בתעלה, כלל האנשים ובפרט איש המקצוע שמגיע לתקן את הבעיה, לא יתחשמלו ויסתכנו סיכון חיים.
  2. סימוני אזהרה – מכון התקנים הישראלי קבע תקנות אודות השמת סימוני אזהרה במקומות בהם עובר מתח חשמלי כזה או אחר, גם אם מדובר במתח גבוה וגם אם לא. אי לכך, בתום תהליך התקנת תעלת חשמל, יש לסמן את התעלה במקומות השונים בסימונים מיוחדים בהתאם לקביעת מכון התקנים על סימונים אלו, מסומן בין היתר מהו גובה המתח העובר בתעלות, דבר המהווה ידע חשוב לאדם אשר בא במגע עם תעלות החשמל מכל סיבה שהיא.
  3. אופן ההתקנה – מאחר שמדובר בשדות אלקטרומגנטיים, יש לשים לב היכן ממוקמת כל תעלת חשמל ביחס לתעלה אחרת ובהתאם לגובה המתח הזורם בתעלה. זאת גם כן, בהתאם לתקנים שנקבעו על ידי מכון התקנים הישראלי.

מה חשוב לדעת אודות התקנת תעלות חשמל

 

כמה עולה התקנת תעלות חשמל?

מחיר התקנת תעלות חשמל אינו קבוע או כללי לכל תהליכי ההתקנה והוא משתנה בהתאם לגורמים שונים כגון סוג תעלת החשמל הדרושה, אורך תעלת החשמל המותקנת, כמות התעלות וכו'. כמו כן, לכל תהליך התקנת תעלות חשמל מחיר שונה בהתאם לבעל המקצוע אשר מבצע את תהליך ההתקנה.

זאת מאחר שכל בעל מקצוע עושה שימוש בחומרים ברמת איכות שונה ובהתאם מחיר חומרי הגלם. בנוסף, בדומה לכל מתן שירות אחר, גם בתחום התקנות החשמל קיימת תחרות בין נותני השירות השונים, דבר שמשפיע גם הוא על מחיר השירות.

כמה עולה התקנת תעלות חשמל?