המקרים בהם אנשי מקצוע משתמשי במנוף סל

כיום, ישנה דרך בטוחה יותר לאנשים לעבוד בגובה – מנופי סל. לעומת זאת, עד לפני כמה שנים (ואולי עדיין בחלק מין החברות)  על מנת לעשות עבודות בגובה היה צורך בנטילת סיכונים, להגיע לגובה באופן יצירתי ולא בטיחותי. לפניכם מה שצריך לדעת על המקרים בהם אנשי מקצוע משתמשים במנוף סל.

 

מנוף סל – מהו?

מנוף סל מורכב מזרוע הידראולית וארוכה (יכולה להגיע לכמה עשרות מטרים) ואליה מחובר סל ממתכת. על סל זה ניתן להעלות אנשים, בחלק מהמנופים יש מקום לעובד אחד ובחלק ליותר. עובדים אלו יכולים לבצע שלל עבודות אשר עליהן נרחיב בהמשך. שני היתרונות הבולטים של מנופי סל – בטיחות וניידות. יחסית לכל הפתרונות האחרים של העלאת דברים לגובה, מנוף סל מאפשר לבני אדם לעלות באופן בטיחותי. בנוסף, המנוף מותקן לרוב על משאית ובכך בעצם מאוד נייד, יכול להגיע ממקום למקום.

 

מקרי שימוש במנופי סל

בעזרת מנופי סל ניתן לעשות שלל פעולות ועבודות. בזכות הגובה הרב יחסית של המנוף, הניידות שלו בעצם היותו על משאית, והבטיחות שמאפשרת לאנשים לעלות עליו – מקרי השימוש במנופי סל מגוונים בתכליתם.

 

עבודות בניין

על מנת לעבוד על בניינים, יש צורך בהעלאת עובדים לגובה. ובכן, מנופי סל מגיעים כאן לידי ביטוי. ניתן לעשות בעזרתם עבודות שיפוץ, ניקוי חלונות ועוד. בעבודות בניין השימוש במנופי סל הוא נפוץ מאוד כיוון שהוא מתאים בדיוק לצרכי העבודה.

 

תשתיות

שימוש נוסף במנופי סל הוא הקמת ותחזוקת תשתיות. עובדי עירייה או עובדי חברת החשמל משתמשים בהם לעבודות מסוימות כגון עבודה על חוטי תקשורת, תשתיות חשמל ברחובות, גיזום וטיפוח של עצים וכן האלה.

 

חקלאות

גם חקלאים משתמשים במנופי סל, כאלו המותאמים לעולמם. כך ניתן לקטוף פירות בקלות ובבטיחות בגובה רב (מעצים גבוהים במיוחד) ואף לעבור מעץ לעץ בזריזות ובכך להגביר את היעילות.

 

מכבי אש

גם במערך ההצלה משתמשים במנופי סל. אם צריך להציל אנשים מדירה בוערת, חילוץ חתולים מצמרות עצים ועוד. בעזרת מנוף הסל, המצילים יכולים להגיע לגובה בקלות. בנוסף, כאמור, מנופי סל הם ניידים ומותקנים על משאיות כך שניתן להגיע לכמעט כל מקום איתם, להעלות אדם לגובה כדי שיבצע את המשימה.

 

העמסת ציוד

לא רק אנשים ניתן להעלות לגובה בעזרת מנוף סל, אלא גם ציוד. אם רוצים להעלות אביזרים מסוימים, ציוד כלשהו אל הגובה.

מקרים נוספים

כפי שניתן לראות, סוג העבודות הינו מגוון. כל עוד חברה מסוימת, או פרט מסוים, צריכה או צריך לבצע משימות בגובה, כדאי להם לשקול להשתמש במנוף סל. דוגמאות נוספות – תליה של שלטי חוצות, מעבר דירה, התקנת מזגנים ועוד.

 

לסיכום

לסיכום, מנוף סל מורכב מזרוע הידראולית ארוכה ואליה מחובר סל מתכת. ניתן להעלות אנשים לגובה לביצוע מגוון של עבודות שונות באופן יעיל, נייד ובטיחותי.

pexels-yury-kim-585418