הכל על תהליך בדק הבית

קונים דירה חדשה מקבלן? רוכשים דירת יד שנייה? – בשני המקרים מדובר בהוצאה כספית גדולה, ולכן מומלץ לוודא שהדירה שאתם קונים במצב תקין. על מנת לוודא זאת, יש לבצע בדק בית – בעזרתו תוכלו להבין האם העסקה כדאית ובטוחה. ביצוע בדק בית יעניק לכם את כל המידע הדרוש לגבי המבנה – ליקויי בנייה, חריגות מהתקן ופגמים שונים. לאחר ביצוע בדק בית תדעו מהו טיב הנכס, וכך תוכלו לבצע רכישה מושכלת.

 

מהו בדק בית?

בדק בית הוא מושג המתאר ביצוע של מספר בדיקות, שנעשות על ידי מהנדס בניין, שהוסמך בנוסף כבודק בתים. הבדיקות מקיפות את כל מערכות הבית, כמו למשל מערכת המים, מערכת החשמל ומערכת הריצוף. מטרת הבדיקות היא לזהות ליקויים קיימים, ולאתר מראש ליקויים שעלולים לצוץ בעתיד. בדק הבית כולל גם עריכת דו"ח אשר מפרט את כל הממצאים שהתקבלו.

 

איזה בדיקות מבוצעות בבדק בית?

נהוג לחלק את בדק הבית למספר חלקים, כל חלק מתמקד בתחום אחר – חשמל, מים, גז , ריצוף ועוד. הבדיקות שמבוצעות במהלך בדק בית הן בין השאר בדיקת הצנרת, בדיקת איטום ובדיקת החשמל.

 

כמה עולה בדק בית?

המחיר שמהנדסי הבניין גובים עבור ביצוע בדק בית בבאר שבע, או בכל עיר אחרת, הוא לא זול, אך הוא זניח ביחס לעלויות הטיפול בבעיות שעלולות לצוץ בעתיד – במקרה שלא מבוצע בדק הבית. טווח המחירים הוא רחב, נע בין 1000 ₪ ל- 3000 ₪, ונקבע כתלות בגורמים שונים כמו גודל הדירה, היקף הבדיקות, הימצאות גינה וסוג הדירה.

 

באיזה מקרים מומלץ לבצע בדק בית?

נהוג לבצע בדק בית במספר מקרים מרכזיים:

 

  • המדריך המלא מא' ועד ת'

למרות שדירה מקבלן נחשבת כדירה תקינה ובטוחה, לאחרונה פורסמו מקרים רבים של דירות חדשות שהתגלו בהן ליקויים מסכני חיים. לכן, גם אם אתם קונים דירה חדשה מקבלן, מומלץ לערוך בדק בית.

 

  • קניית דירת יד שנייה

כידוע, כאשר מוכרים דירת יד שנייה, המוכרים לא ממהרים לספר לקונים הפוטנציאלים על הליקויים בדירה. לכן, ביצוע בדק בית לדירת יד שנייה הוא חשוב מאין כמותו, ובכוחו למנוע בעיות רבות בעתיד.

 

  • בניית בית

לא רבים יודעים, אבל ניתן למנוע את הליקויים במבנה כבר בזמן הבנייה. מומלץ לוודא שמפקח בדק בית ילווה את תהליך הבנייה, מתחילתו ועד סופו, וכך תוכלו להיות בטוחים שהבנייה מבוצעת באופן תקין לחלוטין.

 

לסיכום

לפני שקונים רכב יד שנייה – לוקחים אותו למכון בדיקה, ולפני שקונים בית – עורכים בדק בית. מדובר בתהליך חשוב, אשר מעניק וודאות לגבי טיב המבנה. במסגרת ביצוע בדק בית, הלקוח מקבל דו"ח מפורט על מצבו הפיזי של הנכס, אשר יכול לשמש כראייה משפטית בעת הצורך. ביצוע בדק בית יעניק לכם ראש שקט, ויאפשר לכם לבצע רכישה חכמה – אשר מתבססת על עובדות ונתונים.

חשמלאי

 

בדיקת שקע