הכירו את הסוגים השונים של במות ההרמה

כמו בכל מכשיר, גם לבמות ההרמה יש הרבה מאוד דגמים. כל עבודה צריכה את הכלי המתאים לה.

וכל במת הרמה מתאימה לסגנון שונה של סביבת עבודה, אופי, וצורך.

בגלל ריבוי האפשרויות לבחירת במת הרבה, הבאנו לפניכם סוגים שונים של במות כדי שתכירו את כלל הסוגים, ותדעו לבחור את זו שהכי מתאימה בשבילכם.

 

מה זה בכלל במת הרמה?

במות הרמה זהו כלי שמאפשר לנו להרים ציוד ועובדים לגובה בבטיחות ויעילות. נוכל למצוא במות הרמה בהרבה מקומות שונים – במפעלים או בתיקון עמודי חשמל, באתרי בנייה או בעצים לגיזום. במת הרמה יכולה לעזור להרבה בעלי מקצוע לשפר את עבודתם.

בגלל מגוון במות ההרמה שבשוק, כדאי להתאים את הבמה המתאימה לסוג ואופי העבודה שלכם.

 

במות הרמה מספריים

במות הרמה מספריים הן במות שנפוצות בעיקר בתוך מבנים או על רצפה ישירה ושטוחה. הן בנויות כך שהבמה עומדת על זרועות שמתרוממות בצורת X , מה שהקנה להן את השם במות הרמה מספריים.

הבמות הללו יעילות בעיקר למשקלים קטנים ובינוניים כמו סידור סחורה במחסן או הרמת עובד לטיפול בעמוד תאורה.

 

במות הרמה זרוע ישרות

במות הרמה זרוע ישרות מאופיינות בזה שיש להן זרוע שיכול להניף את העובד גבוה עד למקום שהוא צריך. במות כאלו טובות כאשר יש מכשול והגישה לא נוחה בין משטח העבודה לבין המקום הגבוה שבו אנחנו רוצים לעבוד.

 

במות הרמה זרוע טלסקופיות

במות הרמה עם זרוע טלסקופית היא במה שהזרוע שלה יכולה לזוז ולנווט (כמו זרוע של מנוף). עם במות מהסוג הזה אפשר להגיע למקומות שהגישה אליהן קשה עוד יותר מאשר מבמות עם זרוע ישרה, שכן אפשר לעבור בין דברים בגובה וממש להגיע למקומות מסובכים וקשים ולעשות שם את העבודה בפשטות.

 

במות הרמה נגררות

במות הרמה נגררות הן במות ניידות שאפשר לשנע אותן בקלות ממקום למקום על ידי חיבורן לרכב. במות מהסוג הזה טובות לקבלנים שצריכים עבודות קטנות אך בגובה רב במיוחד, או שעוברים כל הזמן ממקום למקום.

 

במות הרמה ספיידר זחל

בבמות ספיידר זחל העניין הוא שיש להן בתחתית זרועות שמאפשרות לנו לייצב את הבמה (ואותנו) גם במשטח שהוא ממש לא ישר. הבמה בנויה כך שהיא יכולה להיות יציבה ואפקטיבית אפילו בגרמי מדרגות. מחובר לה כמובן זרוע טלסקופית שמאפשרת לנו לעבוד בקלות ונוחות כמעט בלי לדאוג מסביבת העבודה.

 

במות הרמה תורן

במות תורן הן במות שמאפשרות להרים אדם אחד, בגובה אחיד וישיר, על משטח ישר. הן שימושיות בעיקר לתוך מבנים ולסידור מחסנים.

 

לסיכום

ראינו שיש כל מיני סוגי במות, כל סוג והאופי והייחודיות שלו. עכשיו נותר לנו להבין מה הכי מתאים לנו, לבחור את הגובה הרצוי, סוג המנוע והדגם הספציפי, ויאללה לעבודה!

במה מורמת

 

שורה של מנופים