החשיבות בביצוע בדק בית

אז רכשתם דירה חדשה, מקבלן או ממישהו יד שניה? מה כדאי לבדוק לפני המסירה, ולמה חשוב לעשות בדק בית? האם צריך מישהו מקצועי, ולפני זה, מה זה אומר בדק בית? כל הפרטים ממש כאן.

 

מה זה בדק בית?

אז לפני שנדבר על בדק בית בבאר שבע, כדאי להבין מה אומר המושג. בדק בית זו בדיקה שמתבצעת לאחר השלמת הדירה על ידי הקבלן. בדרך כלל מדובר בהליך של בחינת כלל המערכות בבית, החל ממערכות האינסטלציה והצנרת, דרך מערכת המיזוג והחשמל, ועד הריצוף ושיפוע המרפסת.

הבדיקה לא נעשית בחלל ריק, אלא מול מפרט טכני שעליו חתם הקבלן, ואליו הוא מחוייב בפני הלקוח. גם אם מדובר בדירת יד שניה, הבדיקה נערכת אל מול הצהרות המוכר, ולכן חשובה לא פחות.

מה זה בדק בית?

למה זה חשוב כל כך?

אז רבים שואלים למה בכלל צריך לעשות את הבדיקה הזאת, במה היא מועילה, ולמה צריך אפילו לשלם עליה כסף. התשובה די ברורה, עריכת בדק בית, בין אם זה בדק בית בבאר שבע, ובין אם זה בדק בית בכל מקום, תחסוך לכם כסף רב בעתיד.

בסוף, לפני שהקבלן מוסר לכם את הדירה, כל ליקוי או השלמה, נמצאת באחריותו. יותר מזה, לאחר המסירה ישנה תקופה ארוכה שהאחריות לכל ליקוי נמצאת באחריותו, אך נדרשת הוכחה שהליקוי הזה לא התרחש בשל תקלה, או מעשה של הדייר. לפני המסירה, כל הערה שתיכתב על ידי כותב דו"ח בדק הבית, אמורה לחייב את הלקוח.

 

מי עורך את הבדיקה?

בשל חשיבות הבדיקה, שלעיתים יכולה לשמש בהמשך כחוות דעת משפטית, ככל שההליכים בין הקונה למוכר יגיעו לכך, אין אפשרות לערוך את הבדיקה באופן עצמאי. הבדיקה צריכה להתרחש על ידי בעל מקצוע כיד להיחשב כמספקת להליך המשפטי, וגם באופן פרקטי, עבורכם. בעל המקצוע צריך להיות מוכשר בדיוק לשם עריכת בדק בית.

לשם כך עליו להיות מומחה במספר תחומים, ובעיקר לדעת לתמרן טוב בין שלל המערכות, ולהבין מה הליקויים האפשריים, על מנת לגלות אותם בזמן.

מי עורך את הבדיקה?

שווה להשקיע כסף לשם כך?

כאמור לעיל, כל השלמה, שיפוץ, או תיקון ליקוי, יעלה לכם בעתיד כסף רב. זו בדיוק הסיבה שעדיף לכם שהתיקון יהיה באחריותו של הקבלן. בלי קשר לעניין הכלכלי, לקבל דירה וישר לערוך בה שיפוצים, זה לא דבר כל כך כיף, ומקור לכאבי ראש רבים, כדאי לכם מאוד לחסוך גם אותם.

לסיכום, כמו כל דבר בחיים, שווה לכם להשקיע בבעל מקצוע אמין ויסודי, שיערוך לכם בדק בית מלא, יכתוב דו"ח מפורט, וימצא את כלל הליקויים בדירה. בסוף, זה יחסוך לכם גם כסף רב, וגם הרבה כאבי ראש. זכרו, בעל מקצוע לבדק בית זה אחד שהוכשר במיוחד לשם כך כדאי לכם לקחת כזה ולא מישהו שיערוך עבורכם בדיקה חלקית.

החשיבות בביצוע בדק בית

החשיבות בביצוע בדק בית