הבית החכם מתחיל בתשתית חשמל נכונה

בית חכם הינו בית עם מערכת השולטת באופן ממוחשב במערכות השונות הקיימות בבית או בדירה כגון: תריסים, מיזוג, תאורה, השקיה וכדומה. המערכת מאפשרת לנו לתכנן ולהפעיל דברים באופן אוטומטי כמו לדוגמא: לדאוג שהתריסים יורמו בשעה מסוימת או שהאורות בבית יידלקו עם רדת החשיכה. בעבר בית חכם היה נחלתו של האלפיון העליון בלבד. יחד עם זאת, בשנים האחרונות, עקב מהפכת האינטרנט חלה תאוצה והתפתחות בתחום אשר גרמה לכך שיותר אנשים גם אם הם אינם מאוד עשירים יוכלו להרשות לעצמם לגור בבית חכם. כמובן, שמערכות הבית החכם מבוססות על חשמל ועל כן חשוב מאוד שתשתית החשמל בבית שלנו תתאים למערכות הבית החכם.

 

בית חכם אלחוטי

בית חכם אלחוטי, מבוסס על מערכת בטכנולוגיה אלחוטית, כלומר ללא חיבור לקו תקשורת ממשי. היתרונות הבולטים בטכנולוגיה זו הם העלות שלו שהיא זולה משמעותית מהטכנולוגיה השנייה. ובנוסף הקמת בית חכם בטכנולוגיה אלחוטית אינה דורשת שינוי בתשתית החשמל של הבית.

כך בעצם ניתן להפוך כל בית לבית חכם ללא צורך בשינוי תשתית החשמל מאחר והמערכת מתחברת לתשתית החשמל הקיימת. מערכת זו קלה לתפעול וניתן להתחבר אליה מטבלט או טלפון חכם ואם במקרה יש תקלה במערכת הבית לא יושבת כי ניתן יהיה להשתמש במתגי החשמל בצורה הרגיל והמסורתית עד לתיקון התקלה. לעומת זאת, במערכת זו יכולות להיות בעיות תקשורת והפעולות יותר איטיות מאחר והיא תלויה ברוחב הפס של האינטרנט. כמו כן, מערכת זו פחות מאובטחת ויכולה להיות חשופה גם לפריצות של האקרים.

 

בית חכם קווי

בית חכם קווי, מבוסס על מערכת בטכנולוגיה קווית, כלומר צינורות החשמל בבית כולם מחוברים ללוח בקרה אחד. מערכת זו נחשבת למתקדמת יותר וגם נחשבת למאובטחת הרבה יותר מאשר הטכנולוגיה האלחוטית. מאחר והמערכת אינה תלויה ב-Wi-Fi אלא בצינורות חשמל בעלי חיבור ישיר, הפעולות המתבצעות אינן תלויות בתקשורת אינטרנט ואינן תלויות במרחק.

דבר זה מוביל זמן תגובה מאוד קצר לכל הפעולות וגם ליציבות רבה במערכת. לעומת זאת, במערכת זו אם תהיה תקלה בבקר הראשי, הבית לא יוכל לפעול בכלל, התקנתה של המערכת יקרה יותר באופן משמעותי ויש צורך בהתקנת תשתית חשמל חדשה שגם זה לא עניין זול.

 

תשתית החשמל

בין אם בחרנו בבית חכם אלחוטי או קווי, חשוב לבדוק את תשתית החשמל לפני התקנת המערכות. לשם כך, יש צורך למפות את מערכת החשמל בבית ולתכנן ארון תקשורת שיוכל להכיל תוספת של שקעים, מקום לבקר החשמל החכם ושאר מערכות שליטה כגון בקר אודיו ווידאו. בדיקות אלו חשוב לעשות על ידי מתקין מומחה למערכות בית חכמות.

כפי שציינו, אם הבית כבר בנוי ויש לו תשתית קיימת, מערכת אלחוטית תתאים יותר כי תחסוך זמן וכסף רב בהתקנה. לעומת זאת, אם הבית אינו בנוי עדיין או שעתיד לעבור שיפוץ כללי, ייתכן שעדיפה התקנת מערכת קווית שהיא משוכללת ומאובטחת יותר. בכל מקרה את התקנת המערכות וחיווט ארון החשמל חובה לבצע על ידי מתקין או חשמלאי מוסמכים.

 

איך נבחר איש מקצוע מתאים?

ניתן לבחור איש מקצוע בהרבה דרכים. הרבה אנשים בוחרים בהמלצות של מכרים וחברים או ביקורות ברחבי הרשת. דרך נוספת היא להיכנס לפורטל בונים בית אשר בו ניתן למצוא אנשי מקצוע מהימנים ומוחים בכל תחום הקשור לבניית הבית והתקנת מערכות בו. ללא ספק בפורטל זה תוכלו למצוא
מתקינים וחשמלאים אשר מומחים בהתקנת מערכות לבית חכם

סלולרי בית חכם

 

סמלי בית חכם