האם תהליך כריתת עצי דקל שונה מתהליך כריתת עצים רגילים?

עצים רגילים לא כל כך מורכבים לכריתה כמו עץ דקל. עצי דקל מתנשאים לגובה רב ולכן גם עבודת הכריתה שלהם תהיה שונה ודורשת יותר. לא כל אחד יכול לכרות עץ דקל. כדי לבצע כריתה באופן בטיחותי, חשוב שקבלן גיזום יבצע את העבודה. כאן בכתבה ריכזנו עוברכם מידע על כריתת עצי דקל. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

למה צריך לכרות עץ דקל?

גיזום עצים באופן כללי, נדרש במקרים רבים בהם קיים עץ הממוקם במיקום לא טוב והוא מפריע לעבודות בנייה, לבטיחות העוברים ושבים ועוד.

כריתת עצי דקל נדרשת פעמים רבות דווקא בגלל חרק חדקונית הדקל המכרסמת בעץ ופוגעת בחוזקו. עצי דקל הנגועים בחדקונית, מסכנים את העוברים ושבים. הם חלשים ועלולים להתמוטט עם כל רוח מצויה. מסיבה זה רבים פונים לחפש פתרון כדי להיפטר מהמפגע שנוצר.

בעלי מטעי דקלים המזהים עץ אחד נגוע, יעדיפו לכרות אותו באופן מיידי, כדי למנוע את התפשטות החדקונית בכל המטע. לפני שחדקונית הדקל ממוטטת את העץ, היא מחוררת אותו, הצמרת נופלת ורק בהמשך העץ נופל. כדי למנוע מצב כזה, מזמינים כורת דקלים מוסמך לביצוע עבודה זו.

 

מה צריך לעשות כדי לכרות עץ דקל?

כמו כל עץ, לא ניתן לכרות את העץ ללא קבלת אישור מקרן קיימת לישראל. כריתת עץ מכל סוג שהוא בישראל, מחייבת אישור זה. כריתה ללא אישור היא עוון פלילי הצפוי לשאת עונשים. קחו בחשבון שעד שמקבלים את האישור המיוחל, יכול לעבור זמן יקר ולכן לא כדאי להתמהמה עם הגשת הבקשה לקק"ל.

 

תהליך כריתת עץ דקל

כדי לכרות עץ דקל נדרשת מיומנות מיוחדת כיוון שלא קיימות נקודות אחיזה בעץ. קשה למצוא נקודות בהן ניתן לאחוז את העץ כדי לבצע את העבודה בקלות. מסיבה זו העבודה חייבת להיעשות באמצעות מיכשור מיוחד. בנוסף לכך, פעמים רבות העבודה הנדרשת היא עבודה בגובה ולכן יש צורך להיעזר במנוף לביצוע הכריתה באופן בטיחותי כנדרש.

תהליך כריתת עץ דקל ישתנה בין עץ דקל אחד למשנהו. יש עצי דקל גבוהים מאוד בהם העבודה תתבצע אך ורק באמצעות מנוף מיוחד. לעומת זאת, פעמים רבות עץ הדקל נמצא בקרבה לשטח פרטי ולכן לא תהיה גישה למנוף והעבודה תדרוש אמצעים אחרים. כל כריתת עצים מותאמת למיקום וסוג העץ. חשוב להיעזר באיש מקצוע לביצוע העבודה כנדרש.

 

לסיכום

כריתת עץ דקל לא שונה בהרבה מכריתת כל עץ אחר. אך כפי שסיכמנו כאן, נראה כי לכריתת עצי דקל נוספות מורכבויות מיוחדות כמו עץ בגובה ועץ ללא נקודות אחיזה לעבודה יעילה. כדי לכרות עץ דקל חשוב לפנות לכורת עצים המוסמך לכך. לא כל אחד יכול לבצע עבודה כזו. היא דורשת מיומנות וכלים מיוחדים.

עץ חתוך

 

מסור חשמלי