האם יש צורך להתכונן לבדק בית?

אם אתם שואלים האם יש צורך להתכונן לבדק בית, התשובה לכך תהיה תלויה בכמה גורמים שונים. בעוד שצריך להביא בחשבון את גיל המבנה והמצב התחזוקתי הכולל שלו, צריך לקחת בחשבון גם מורכבויות אחרות שיכולות להיכלל בבדיקה. 

בעוד בחלק מהמקרים אכן צריך להתכונן לבדק בית, במקרים אחרים בדק בית יימשך כשעה וחצי – שעתיים ולא יצרים ממכם שום מעורבות או התכוננות מראש. כדי להבין עד כמה צריך להתכונן לבדיקה, בעצם צריך להבין קודם מה המצב של המבנה ואילו בדיקות המבנה או הדירה יצריכו. בתוך כך, אלו הן הבדיקות הנפוצות במהלך בדק בית מקיף:

  1. בדיקות של תשתיות על סוגיהן, לרבות גז, חשמל וצנרת.
  2. בדיקות של מערכות חימום תת רצפתי, מיזוג אוויר והסקה.
  3. בדיקות מבניות, יסודות של מבנים ואף מעטפת מבנה.
  4. בדיקות אבזור בדירה, כלים של אינדוקציה, סניטריה ועוד.

 

בדק בית: מתי צריך להתכונן לבדיקה?

בכל הנוגע להכנות כאלו ואחרות לקראת בדיקה של בדק בית, ישנם מקרים שבהם כדאי לעשות זאת, ובמקרים אחרים אין צורך בהכנות מיוחדות. באופן כללי, זה תלוי בעיקר בפעולת המכירה או הקנייה של הנכס.

אם מדובר על הצד המוכר את הנכס, כמובן שיהיה כדאי לבצע אי אלו שיפוצים נדרשים לקראת בדק בית מקיף. זאת, כדי שהבדיקה תייצר את התוצאות הטובות ביותר שניתן. בעת סיום הבדיקה מתקבל דו"ח מלא הכולל את כל הליקויים השונים בנכס, ככה שהכנות מוקדמות במקרים של תקלות יהיו תיקונים ושיפוצים.

בדק בית

מתי לא צריך להתכונן בדק בית?

אם אתם מוכרים דירה חדשה שהתגוררתם בה תקופה קצרה בלבד, לא בטוח שבדקת הבית יצריך הכנות מיוחדות, תיקון ליקויים או שיפוצים שונים. עם זאת, בכל זאת כדאי לפנות מכשולים או ריהוט כבד שיכול להקשות על מהלך הבדיקה.

באופן כללי, אם הכוונה היא רק לערוך בדיקת תחזוקה כללית, בד"כ אין ממש צורך בהכנות מראש (רלוונטי לגבי דירות חדשות ויד שנייה). בסופו של דבר, ההכנות יכולות אמנם לייעל את הבדיקה, אבל אם יש ליקויים מסוימים, הם יתגלו במהלך בדק הבית.

 

האם הכנות מראש ישליכו על משך הבדיקה?

באופן כללי, הכנות שונות מראש יכולות לייעל את הבדיקה, אבל בכל מקרה, משך בדיקה ממוצעת נע בין כשעה וחצי ועד 3 שעות. אם מדובר על בדיקות של תשתיות שונות במבנה, הבדיקה יכולה להיות ארוכה יותר ולהימשך גם כמה שעות או חצי יום עבודה.

לסיכום, הכנות מראש הן תמיד רעיון טוב. אם כבר להתכונן מראש לתהליך, אז כדאי לוודא שאתם בוחרים נכון את חברת בדק הבית. ישנן חברות שונות בשוק עם יכולות, הסמכות וכישורים שונים, כך שיש לבחור את החברות המתמחות בסוגי הבדיקות הנדרשות לכם.

בדק בית

בדק בית