5 דרכים לשמור על בטיחות העובדים שלך במשרד

בבעלותכם חברה או שאתם נאמני בטיחות בחברה מסוימת.

אתם מעוניינים לערוך בדיקה מקיפה לבירור כל הסטנדרטים הבטיחותיים במשרד.

כיוון שאתם לא מומחים לענייני בטיחות, אתם לא ממש יודעים מאיפה להתחיל, אז בשבילכם אספנו 5 דרכים ועקרונות לשמירה על בטיחות המשרד שלכם.

 

אפיון הסביבה המשרדית

בטיחות בשגרה ובחירום היא קודם כל צפייה ותכנון מוקדמים של סכנות צפויות ואיך להימנע מהן. באחריות ממונה בטיחות לבצע תרגילים שונים שנועדו לתרגל את העובדים שלכם ולגרום להם לפעול בצורה אוטומטית ובצורה נכונה במגוון תרחישים בשגרה ובחירום. אז תדאגו שצוות העובדים יודע מה עושים בכל סיטואציה, איפה המקלט, מדרגות החירום, ועוד.

 

עבודה עם ציוד חשמלי ומחשבים

לעיתים עבודה במשרד נראית לנו כעבודה רגועה שסכנות לא תמונות בה. אך כשמדובר בחשמל, לעולם אין להקל ראש. אז בדקו את כל יציאות המתח והשקעים, האם עלולים להיגרם עומסים וקצרים? האם יש ברשותנו מכשירי 'אל פסק' שיאפשרו למערכות החיוניות להמשיך ולפעול במקרה של נפילות מתח? כל אלו ועוד, הם דברים חשובים שיש לשים לב אליהם בענייני חשמל.

 

רעש

ככלל, נחשבים המשרדים כמקומות עבודה שקטים ולכן תקנות הרעש נחשבות כהמלצות, ובכל זאת, רעש מטריד במשרד, שיכול להגיע למשל ממכשיר פקס מיושן, עלול להזיק לבריאות הפיזית והנפשית של העובדים שלכם בשלושת האופנים הבאים:

  • גם אם זה לא נראה ממש לעין, לרעש יש השפעה בריאותית והיא עלולה להחמיר לטווח ארוך. עצבנות לא מודעת, עלייה בדופק ולחץ הדם, לחץ כללי, ועוד.
  • תפוקה נמוכה עקב פגיעה ביכולת הריכוז, קושי בניהול שיחה, ועוד.
  • רעש עשוי להביא עובדים לידי היעדרות ממשית מהעבודה.

לכן שימו לב שאתם מודעים לנושא ומבקשים מהעובדים לשתף אתכם במקרה של מפגעי רעש, בין אם הם מגיעים מתוך או מחוץ למשרד.

 

בטיחות אש

אחת הסכנות הנפוצות ביותר במשרדים הן השריפות. בין אם הן נגרמות כתוצאה מקצרים חשמליים, או מרשלנות באזור פינת העישון. אז תדאגו שאתם מבצעים הדרכות בטיחות באופן קבוע, ומדגישים את נהלי בטיחות האש. לאיפה מתפנים בשריפה, איפה מטפי האש ולחצני המצוקה, ועוד. וודאו שמדי שנה מגיע מומחה ובודק את המתזים (ספרינקלרים) ומערכות גלאי העשן.

 

תאורה

לתאורה חלק חשוב בבטיחות העובדים במשרד. חושך אינו בא בחשבון בשום אזור במשרד וזאת כיוון שהסכנה למעידה ולנפילה גדולים. אך גם גירוי בעיניים, עייפות, כאבי ראש ועוד, עלולים להוות מפגע בריאותי וסכנה שיש לשים לב אליה, כאשר יש מחסור בתאורה ראויה. אז תדאגו שיש במשרד תאורה מומלצת וחזקה מסוג פלורסנט שתאפשר עבודה בטיחותית לאורך זמן.

 

לסיכום

בוודאי תשמחו לשמוע שאתם יכולים לפנות לחברת צמח בטיחות המספקת מענה של יועצים וממוני בטיחות לחברות ומפעלים. כל זאת כדי שתוכלו לישון בשקט בידיעה שיש לכם גב בטיחותי מגדולי המומחים בתחום הבטיחות בעבודה.

בעלי מקצוע

 

אני בנייה