דברים שגורמים לעובש ורטיבות

יום אחד פתאום ראיתם כתמים שחורים קטנים בפינה של הקיר? או שאלי ראיתם כתם גדול? – סימן שיש לכם נזילה או עובד בתוך הקיר וחשוב לטפל בזה

בהקדם.

לא הרבה יודעים אבל עובש יכול להוות סכנה של ממש לבריאות – פיתוח דלקת ריאות, בעיות נשימה וכדומה.

אל תנסו לדחות את העניין למחר כי זה לא דחוף – כדאי לטפל בזה בהקדם עם חברה מקצועית או לקנות חומרים מתאימים.

חשוב להגיד שבנזילה לא תוכלו לטפל לבד אז הגיע הזמן לקרוא לחברה שתאתר את הנזילה בעזרת מכשירים מתקדמים ותטפל בה.

שואלים את עצמכם ממה זה נוצר? שאלה טובה והתשובות בכתבה הבאה.

 

גורמים לעובש ונזילות

איטום לא איכותי בקיר החיצוני

המטרה של האיטום החיצוני היא מניעת הגשם או הלחות לחדור ולקירות וליצור רטיבות ועובש. איטום לא איכותי מוביל לנזק רציני כיוון שהמים מחלחלים לעומק וזה לעיתים נזק בלתי הפיך או נזק שקשה מאוד לתקן. חשוב שתשקיעו באיטום הקירות החיצוניים. כמו כן, קדיחות בקיר החיצוני עלולות להוביל לתוצאה זהה.

 

נזילה מהגג

גג מאוד חשוף לגשם ולחות לכן הוא הגורם העיקרי לתופעות הללו. אם אתם רואים רטיבות בתקרה כנראה שזה קרה גם אצלכם. בחורף מצטברות בריכות קטנות על הגג והן מחלחלות אל תוך הבית במידה והוא לא בנוי היטב. נזק לתקרה של הבית עלול להוביל לנזקים בתקרה – אפילו להתפרקות שלה שזה סכנה של ממש. לפרטים על חברה שתעזור לכם לאתר נזילות – אינפרטק

 

התיישנות הבית או המבנה הציבורי

איטום שנעשה לפני שנים רבות למבנים ישנים הולך ונהרס עם השנים ויש לחזק אותו מדי פעם בפעם. אם לא תעשו זאת אתם תביאו לרטיבות ועובש בקירות כיוון שהאיטום החיצוני אינו מונע הגעה של נוזלים.

 

צנרת

לא תמיד הקירות אשמים ברטיבות או העובש שעליהם – לפעמים גם הצנרת יכולה להיות המקור לבעיה. צנרת  עולה להינזק בתוך הקיר ואז ליצור נזילה שפשוט הורסת לכם את הבית. אם לא תטפלו בזה מהר אתם תסבלו ממבנה לא מתוחזק. יש להזמין חברת איתור נזילות שתבדוק איה בדיוק הנזילה נמצאת כיוון שלא ניתן לזהות מבעד לקיר באמצעות עין אנושית.

 

קפילאריות

זהו מושג בוטני שפירושו מים שעולים במעלה הצמח. מושג זה הושאל לעולם הבנייה לצורך תיאור נזילות שמתרחשות באופן דומה. נזילות אלה מתחילות מהאדמה או מהמרצפות וכשהם פוגשות בקיר המים לאט לאט עולים לאורכו ויוצרים רטיבות בקיר ועובש.

סיכום

יש מגוון גורמים לנזילות עובש ורטיבות בבית. חשוב שתכירו אותם אבל יותר חשוב שתזמינו חברה מקצועית כמו אינפרטק שתאתר את הנזילה ואת מקור הבעיה ותמנע ממכם סכנה של ממש. רטיבות ועובש עלולים להיות מסוכנים אז אל תקלו ראש בתחום זה.

 

קיר מלוכלך

סדק