ביקורת חברת החשמל

ביקורת חברת החשמל היא אמנם מבחן שמצריך מכם הכנה וגם כסף, אבל בסופו של דבר זאת ביקורת שנועדה להבטיח שרשת החשמל שלכם בטוחה לשימוש עבורכם. אז למרות שרובנו היו מעדיפים להתחמק מכך, כדאי לדאוג לכך שהיא תתבצע כדי שתוכלו להשתמש בחשמל ללא בעיות. 

במאמר זה ננסה לספק לכם תשובות לשאלות החשובות ביותר בנוגע לביקורת חברת החשמל: מה בודקים בביקורת? מתי יש לבצע את הביקורת? ואיך מתכוננים לביקורת?

אז בואו נתחיל.

 

מתי יש צורך בביקורת של חברת החשמל?

חשמל הוא עסק מסוכן, זה כבר ברור לכולם. כל שנה תמיד אנו שומעים על מקרים רבים בחדשות על שריפות והתחשמלויות שנגרמו עקב מעכת חשמל לקויה. 

כדי לנסות למנוע זאת חברת החשמל עורכת ביקורות בבניינים ובתים בכמה מצבים בהם יש סיכוי גדול יותר למצוא ליקויים עקב עבודות שנעשו על מערכת החשמל:

בנייה של מבנה חדש: במסגרת בנייה של כל מבנה יש חובה לבצע ביקורת של חברת החשמל. באחריות החשמלאי שהיה אחראי להתקנת כל מערכות החשמל בבית ובדיקתן, לקבוע  ולתאם ביקורת של חברת החשמל. לאחר מכן יגיע חשמלאי מטעם חברת החשמל שיבדוק שכל החיבורים תקינים ושמערכת החשמל עומדת בכל הדרישות והתקנים.

חשוב לזכור, אתם לא יכולים לקבוע את הביקורת בעצמכם, רק החשמלאי שעשה את העבודה יכול לתאם ביקורת עם חברת החשמל. בנוסף, לפי החוק רק לאחר ביצוע הביקורת ומעבר בהצלחה, ניתן לחבר את המבנה לחשמל.

שינוי משמעותי בתשתיות החשמל בבית: במסגרת שיפוץ ביתי, בו התבצעה עבודה גם על מערכת החשמל, יש צורך לבצע ביקורת של חברת החשמל. 

עבודות גדולות על מערכת החשמל צריכות להתבצע רק על ידי חשמלאי מוסמך שגם רשאי לתאם ביקורת. זאת לא הסיבה היחידה, עבודות תשית על מערכת החשמל הן מסוכנות ומסובכות וכדי להימנע ממקרים מצערים עדיף להשאיר את העבודה לחשמלאי מקצועי. לאחר מכן, חברת החשמל תבדוק שהעבודה נעשתה בהתאם לכל הנהלים ותקנות הבטיחות בחוק.

חיבור מחדש למונה לאחר ניתוק: כאשר מסיבה כלשהי התרחש ניתוק של המונה מרשת החשמל, זה יכול להיות לאחר אי עמידה בתשלומים, עבודה על מערכת החשמל, שריפה וכדומה. ניתן יהיה לחבר את המונה חזרה רק לאחר ביקורת של חברת החשמל. הביקורת היא כדי לוודא, במיוחד אחרי שריפה או תקלה אחרת, שהתיקון נעשה כראוי ושאין נזק נוסף שלא תוקן.

 

מה בודקים בביקורת של חברת החשמל?

במהלך הביקורת של חברת החשמל, החשמלאי מטעמה בעצם בודק את כל מערכת החשמל הביתית שלכם. זה כולל את כל המערכת, מחיבורים ללוח החשמל ועד השקעים וחיבורי החשמל בבית. 

בדיקות נוספות שמתבצעות בן בדיקה של תקינות בידוד חוטי החשמל ובדיקה לתקינות הארקה של חיבורי הבית בדיקה של בטיחות חיבורים ושקעים הקרובים למקור מים.

בדיקות אלו חשובות כדי לבדוק אם מערכת החשמל שלכם בטוחה לשימוש. בידוד חוטי החשמל חשוב עבור שימוש יום יומי במערכת החשמל ומערכת הארקה חשובה כדי למנוע שריפות והתחשמלויות במקרה של תקלות במעגלים החשמליים. 

הביקורת של חברת החשמל מצריכה תשלום אגרה בגובה של 500-550 שקלים. מכיוון שהביקורת נעשית לרוב לאחר שיפוץ או בנייה שגם ככה מאוד יקרים אתם לא רוצים להיכשל בה. ולכן יש צורך בהכנה מקדימה לביקורת. 

 

הכנה לביקורת של חברת החשמל- למה צריך? ומה מתבצע בה?

כפי שהבנתם מהפסקה לעיל, ביקורת חברת החשמל היא ביקורת מקיפה ויסודית מאוד. מספיק שתיכשלו בבדיקה אחת ולא תעברו את הביקורת וחבל. 

כמעט תמיד יש תיקונים שצריך לבצע לפני הביקורת. בין אם תגלו בעיה רצינית ותוכלו לטפל בה ובין אם ליקויים קטנים שחבל שיכשילו אתכם בביקורת. בדרך כלל חשמלאי תמיד ימצא דברים שיש לתקן לפני הביקורת ולכן ההכנה המקדימה לביקורת כל כך חשובה.

לאחר שהבהרנו למה יש צורך בהכנה מקדימה ומדוע היא כל כך חשובה נעבור למה אתם צריכים לדעת על ההכנה:

אז לפני הביקורת עצמה, יש צורך בהכנה לביקורת שתעשה על ידי חשמלאי מוסמך. חשוב לדעת שלא כל חשמלאי יכול לעשות את ההכנה. יש דרגות הסמכה שונות לחשמלאים ואתם צריכים לוודא שהחשמלאי שמבצע את הכנה לביקורת הוא לפחות חשמלאי מוסמך שמכיר את הבדיקות הנעשות בביקורת וידע לבדוק את מערכת החשמל שלכם על כל מרכיביה.

במהלך ההכנה, החשמלאי בעצם יבצע בדיוק את אותה בדיקה מתבצעת בביקורת, לכן הוא מן הסתם יעבור בכל הבית ולא רק באזור בו התבצעה עבודת השיפוץ. באופן כללי, החשמלאי בעצם בודק שמערכת החשמל שלכם בטוחה לשימוש. הוא יעבור על אותם אזורים- מהבידוד, לוח החשמל, החיבורים מערכת הארקה ועוד.

 

במידה ונמצאו תקלות, החשמלאי יבצע את התיקון הנדרש

הזמנת חשמלאי עבור הכנה לביקורת גם כן עולה כסף, בדרך כלל הביקור עולה בסביבות ה-400 עד 600 שקלים. לרוב, ימצאו ליקויים שיצריכו עבודת תיקון, לכן בדרך כלל המחיר יותר יקר בהתאם לעלות התיקון.

בכל זאת, עדיין יותר משתלם לשלם על הכנה מאשר לשלם על ביקורת אחת ולהיכשל בה, ולאחר מכן להזמין חשמלאי לתיקון הליקוי ולשלם שוב על הביקורת. כל זה יעלה לכם הרבה יותר.

 

לסיכום

לאחר שהבנתם מהי ביקורת חברת החשמל ומה היא כוללת, אנחנו מקווים שהבנתם גם את חשיבות ההכנה אליה. לא רק כדי למנוע מכם לשלם יותר כסף אלא גם כדי למנוע עיכובים מיותרים.

כישלון בביקורת מצריך לחכות זמן נוסף, עד לתיקון החשמל וביקורת נוספת. בזמן זה כמובן מערכת החשמל שלכם לא תהיה מחוברת לשירות החשמל.

בנוסף, חשוב להשתמש בשירותיו של חשמלאי מוסמך. הכנה לא טובה לביקורת תגרום לכם להוציא כסף מיותר ולבזבז זמן יקר ואתם לא רוצים שזה יקרה.