בדיקת חשמל לפני ניסור בטון – למה זה חשוב

אם עולם הבנייה לא היה מסוכן מספיק, בואו נוסיף למשוואה את המסור דיסק העצום שחותך בטון כמו חמאה.

בעולם הבנייה יש תקנות בטיחות מחמירות שנועדו להסיר כל מפגע בטיחותי מדרכם של הפועלים מנהלי העבודה והרכבים ה רבים.

בכל הנוגע למסור בטון, יש נהלי בטיחות חשובים שאסור להבליג עליהם.

 

מה זה ניסור בטון

פעולה זו מתרחשת באתרי בנייה כשצריך לעשות מודולציה לקירות שעשויים בטון, וגם בטון מזויין. פעולת הניסור מתבצעת על ידי מסור בטון. מסור זה מורכב מדיסק בקוטר של 80 ס"מ לפחות, וכלים אלו בגרסתם המקצועית מצופים גם בשכבת יהלום מרוסק כדי לשפר את החיכוך בניסור. ניסור בטון ביהלום היא פעולת החיתוך בבטון המהירה והיעילה ביותר.

 

איך זה עובד

טרם חובר מכשיר הניסור לחשמל, תורכב מסילה ייעודית בסמוך לקו החיתוך בקיר. לאחר התקנתה, יורכב עלייה גוך המכשיר כולל דיסק הניסור. בנוסף על כלי זה, תחובר אליו מערכת התזת מים שהיא חלק מכלי הניסור.

מערכת זו צריכה להתחבר למקור מים והיא במהלך החיתוך מתיזה מים על דיסק הניסור, משפרת את החיכוך שלו ושומרת עליו בטמפ' נמוכה ביחס לניסור כדי למנוע כיפוף ופגיעה בטיחותית.

 

למה חשובה בדיקת החשמל

מערכת ניסור הבטון היא מערכת שבראש ובראשונה מצריכה חיבור חשמלי מיוחד. היא צורכת חשמל רב בפני עצמה, כך שכל הפרעה חשמלית בסביבה עלולה לפגוע באיכות העבודה ולגרום לתקלות במכשיר. בנוסך לכך, אם בסביבת העבודה יש חוטים חשמליים חשופי שעליהם מטען, עלול להיווצר קצר חשמלי שיכול לפגוע בכל תשתית החשמל אליה מחובר המסור.

 

חשיבות הבטיחות

בדיקות בטיחותיות בסביבת העבודה הן בראש ובראשונה הבסיס לעבודה באתר בנייה. אם נרחיב את החשיבה מעבר לכך, כל עבודה בסביבה בה מערכת החשמל לא יציבה, הפגיעה יכולה להיות הרבה יותר חמורה מפגיעה בחשמל של אעתר הבנייה. חבלה בתשתיות המבנה העתידי או הקיים, נזק באספקת החשמל האזורית וסכנת חשמול הם רק חלק מההשלכות לעבודה טרם בוצעה בדיקת חשמל.

 

הסמכות מיוחדות

כלי ניסור זה אינו זמין לרכישה בהום סנטר או ברשתות ציוד הבנייה השונות. כלי זה הוא כלי תעשייתי לכל דבר, ואם אתם מזמינים עבודת ניסור בטון, ודאו מול מספק העבדהו מהו הציוד שבו הוא משתמש. שימוש במסור יהלום תביא לביצוע חלק, מהיר ואיכותי של ניסור בחומר קשיח.

 

לפני שאתם חותכים

עבודה עם מסור יהלום על בטון צריכה להתבצע על ידי ספק השירות המנוסה ביותר שאתם יכולים למצוא. מעבר לפעולת הניסור, צריך לדעת איך להתמודד עם פינוי ההריסות ואיך לחשב את נפילת חתיכות הבטון מבלי לפגוע בתשתיות המבנה והציוד הקיים מסביב. אין שני לספק עבודה מקצועי, וניסיון העבודה בתחום מדבר בעד עצמו. נסרו בזהירות.

ארון חשמל