אנרגיית הרוח – חשמל מרוח

ייצור כוח מרוח כולל המרת אנרגיית רוח לחשמל באמצעות טורבינות רוח. בטורבינת רוח יש בדרך כלל שלושה להבים דמויי מדחפים הנקראים רוטורים. הרוטור מחובר למגדל גבוה. בממוצע, מגדלי הרוח בסביבות מגורים הם בגובה של כ -20 מטר. הסיבה לכך שהמגדל כל כך גבוה היא שהרוחות מתחזקות יותר ככל שמתרחקים מהקרקע.

הרוח נוצרת בעקבות שינויים אטמוספריים: שינויים בטמפרטורה ולחץ גורמים לאוויר לנוע על פני כדור הארץ. כל אלה מופעלים על ידי השמש. אז במובן מסוים, אנרגיית רוח היא צורה אחרת של אנרגיה סולארית.

טורבינת רוח לוכדת את הרוח, שמייצרת אז מקור אנרגיה מתחדשת. הרוח גורמת לרוטור להסתובב; כאשר הרוטור מסתובב, תנועת הלהבים מניעה גנרטור שיוצר אנרגיה. תנועת הלהבים המסתובבים היא אנרגיה קינטית. את הכוח הזה אנו ממירים לחשמל.

היום אנרגיה זאת הפכה להרבה יותר זמינה ואתם יכולים אף להתקין אחת בבית שלכם בעזרתו של חשמלאי מוסמך.

אנרגיית הרוח - חשמל מרוח

 

טחנות רוח לעומת טורבינות רוח

לפעמים אנשים משתמשים במונחים "טחנת רוח" ו"טורבינת רוח "לסירוגין, אך ישנם הבדלים חשובים. אנשים משתמשים בטחנות רוח במשך מאות שנים כדי לטחון תבואה, לשאוב מים ולעשות עבודות אחרות. טחנות רוח מייצרות אנרגיה מכנית, אך הן אינן מייצרות חשמל. לעומת זאת, טורבינות רוח מודרניות הן מכונות מפותחות עם יותר מ 8,000 חלקים הרותמים את האנרגיה הקינטית של הרוח וממירים אותה לחשמל.

 

כיצד מייצרים חשמל מטורבינות?

כוח הרוח הופך לחשמל באמצעות מגנטים העוברים על פני סלילי חוט נייחים המכונים הסטטור. כאשר המגנטים עוברים את הסטטור, מתרחש ייצור חשמל של זרם חילופין (AC). לאחר מכן הוא מומר לזרם ישר DC)). זרם זה יכול לטעון סוללות המאחסנות את האנרגיה החשמלית או יכול להזין ממיר אינטראקטיבי שמספק כוח לרשת החשמל.

כיצד מייצרים חשמל מטורבינות?

 

איך אנרגית הרוח מגיעה אליך

הטורבינות בחוות רוח מחוברות כך שהחשמל שהן מייצרות יכול לעבור מחוות הרוח לרשת החשמל. ברגע שאנרגיית הרוח נמצאת ברשת החשמל הראשית, שירותי חשמל או מפעילי חשמל ישלחו את החשמל למקום בו אנשים זקוקים לו.

קווי העברה קטנים יותר, הנקראים קווי חלוקה, אוספים חשמל שנוצר בפרויקט הרוח ומעבירים אותו לקווי הולכה "רשתיים" גדולים יותר, שם החשמל יכול לעבור למרחקים ארוכים למקומות בהם הוא נדרש. לבסוף, קווי חלוקה קטנים יותר מספקים חשמל ישירות לעיר, לבית או לעסק שלך.

 

היתרונות של אנרגיית הרוח

כוח הרוח הוא מקור אנרגיה נקי שעליו אנו יכולים לסמוך בעתיד לטווח הארוך. טורבינת רוח יוצרת אנרגיה אמינה, חסכונית וחסרת זיהום. זה זול, נקי ובר קיימא. טורבינת רוח אחת יכולה להספיק לייצור אנרגיה למשק הבית.

מכיוון שרוח היא מקור אנרגיה שאינו מזהם ומתחדש, הטורבינות יוצרות כוח מבלי להשתמש בדלקי מאובנים. כלומר מבלי לייצר גזי חממה או פסולת רדיואקטיבית או רעילה.

היתרונות של אנרגיית הרוח

 

מה העלות של אנרגיית הרוח?

כיום מקור אנרגיה מתחדשת זה הוא אחת האפשרויות החסכוניות לבחירה. למעשה, זו הזולה מבין כל האלטרנטיבות הגדולות בשוק. 

בגלל נגישות זו, עלות אנרגיית הרוח ממשיכה להיות אופציה אמינה ויציבה גם לישראל להישען עליה. בנוגע למחיר יש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על המחיר של טורבינת רוח. בקצרה, טורבינה בודדת עולה להתקנה בין 7,000 ל -20,000 דולר, תלוי בסוג הספציפי.

 

התקנת טורבינה

ניתן להתקין טורבינות רוח בנכסים, על סירות או על קרוואנים. אם זה באמת אופציה, זה תלוי לחלוטין בכמות משאבי הרוח הזמינים באזורכם. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לגלות את מהירות הרוח הממוצעת באזור שלך. בעוד ששימוש בנתונים זמינים באופן חופשי נותן אינדיקציה, השיטה האמינה ביותר היא קריאה הנלקחת באתר שלך.

מהירות הרוח הממוצעת צריכה להיות מעל 5 מטר לשנייה (18 קמ"ש) כדי להפוך התקנת טורבינת רוח לכדאית. המיקומים האידיאליים לטורבינות רוח הם: באזורים כפריים, בחוות או בחופים.

בעיקרון, בכל מקום הרחק מאזורים בנויים. ככל שיש מבנים רבים יותר סביב המתקן, כך יש פחות רוח. הקמת טורבינת רוח היא עבודה גדולה שלוקחת זמן. זו יכולה להיות דרך חסכונית מאוד ליצירת כוח כל עוד מהירות הרוח הממוצעת גבוהה מספיק.

התקנת טורבינה

 

ניצול אנרגיית רוח בבית

טורבינות רוח ביתיות הן גנרטורים חשמליים הממירים אנרגיית רוח לכוח נקי וללא פליטה. למרות שרוב חוות הרוח הגדולות קיימות להפעלת עיירות ויישובים מסוימים, ישנן גם טורבינות רוח קטנות יותר לבתים ובעלי בתים. ניתן להתקין טורבינות קטנות יותר על כל חלק בנכס שלך בכדי לכסות חלק או אפילו את כל צרכי האנרגיה החודשיים שלך.

בית טיפוסי דורש בדרך כלל טורבינת רוח ביתית עם יכולת ייצור של 5 קילוואט כדי לענות על כל דרישות האנרגיה שלו. טורבינה המציעה כוח רב זה תצטרך להיות בקוטר של 13 עד 18 מטר וממוקמת באזור בו לרוב עוברות רוחות חזקות. יש גם שפע של טורבינות קטנות וזולות יותר, אך גרסאות אלו מייצרות פחות כוח והן פחות אמינות ממקבילותיהן היקרות יותר.

ניצול אנרגיית רוח בבית

 

מהם היתרונות של טורבינות רוח ביתיות?

היתרונות של טורבינת רוח ביתית תלויים לחלוטין במהירות הרוח וביעילות הטורבינה שלה. כך שככל שטורבינת רוח מסוימת מייצרת יותר אנרגיה, כך טוב יותר.

טורבינת שמייצרת אנרגיה בשווי של כ- 5 קילוואט יכולה לייצר כ- 8,000 קוט"ש בשנה, בהנחה שיש רוחות ראויות להניע אותה. בהינתן תנאים אידיאליים, תוכל להחזיר את השקעתך תוך שלוש עד חמש שנים, תלוי בצריכת האנרגיה החודשית שלך וגורמים קשורים אחרים. אם, לעומת זאת, הנכס שלך לא מקבל רוח מספקת, ייתכן שייקח קצת יותר זמן להחזיר את ההשקעה הראשונית שלך.

מלבד הפחתת חשבונות האנרגיה, טורבינות רוח ביתיות מציעות גם יתרונות אחרים, כולל:

  • זיהום מופחת
  • חסינות מעלייה במחירים של אנרגיה מתכלה.
  • חסינות מפני הפסקות חשמל ובעיות קשורות אחרות.
  • אי תלות בחברת החשמל.
  • יעילות אנרגטית משופרת.

 

אתה יכול לקרוא לחשמלאי שיבצע הערכה בנכס שלך לראות אם הוא מתאים עבור התקנת טורבינת רוח. שך תוכל להתחיל את הפרויקט עם ביטחון שאכן הטורבינה תועיל לך.

מהם היתרונות של טורבינות רוח ביתיות?