איך ניתן למצוא חשמלאי מוסמך?

האמת היא שלא בעיה בכלל למצוא חשמלאי מוסמך, תפתחו גוגל ותקלידו את מילות החיפוש: חשמלאי מוסמך ויקפצו לכם אלפי הודעות. מה קשה למצוא? חשמלאי מוסמך, טוב, מקצועי ואמין שיבצע עבורכם את עבודת החשמל במחיר ובזמן ההוגנים ביותר.

איך תדעו שעומד מולכם חשמלאי מוסמך ומקצועי?

 

מההתחלה – הסמכויות של חשמלאי מוסמך:

הדרגות של אנשי המקצוע העוסקים בחשמל מתחלקות בצורה כזו שככל שרמת הרישיון של שחשמלאי גבוהה יותר כך הוא ראשי להתעסק, כלומר לתכנן ולבצע, עבודות במתח חשמל גבוה יותר. חשמלאי מוסמך רשאי לתכנן ולבצע עבודות חשמל עד למתח של 80X3 אמפר, כולל שקע תלת פאזי.

אם אתם זקוקים לעבודה בבית הפרטי שלכם חשמלאי מוסמך יספיק בהחלט מפני שרוב הבתים הפרטיים בישראל עם בעלי מתח נמוך מזה. אך אם מדובר בבית העסק שלכם, מבנה ציבורי כמו קניון תצטרכו חשמלאי בדרגה גבוהה יותר. לאתר של חשמלאי מוסמך ומומלץ.

 

איך אפשר לדעת בתור לקוחות שהחשמלאי מוסמך?

לצערנו הרב, התחום של חשמלאים ועבודות בחשמל הוא דיי פרוץ בגלל חוסר המידע שיש ללקוחות. חשמל הוא עסק שיכול להפוך בשניות למסוכן לבני הבית ולאדם שמתעסק איתו, לכן לפני שמזמינים חשמלאי חייבים לבדוק שהוא בעל תעודה תקפה וברמת הרישוי הנדרשת לביצוע העבודה שברשותנו.

 

איך עושים את זה?

כאשר אנחנו מתקשרים לחשמלאי, בלי להתבייש, נבקש שישלח לנו את צילום הרישיון בתחום עבודות החשמל שיש ברשותו: התעודה שתקבלו מחשמלאי מוסמך היא תעודה של "רישיון לעסוק בביצוע עבודות חשמל", היא צריכה לכלול מספר תעודת זהות\ דרכון, מספר רישיון, שם, תאריך הוצאה, תוקף, סוג רישיון, היתרים והגבלות. תוקף התעודה חשובה מאוד ובשונה ממוצרי מזון אנחנו לא לוקחים סיכונים.

מה רמת הרישיון שמוצגת בתעודה? נניח ברצונכם לבדוק את הארקה, חשמלאי בדרגת "חשמלאי מעשי" לא מספיק בשביל ביצוע העבודה הזו, תצטרכו לפנות לחשמלאי בדרגת "חשמלאי מוסמך" ומעלה. אם אינכם יודעים מהי רמת ההסמכה שנדרשת לתיקון התקלה או הבדיקה שאתם צריכים, תלכו על בטוח ותפנו ישירות לחשמלאי מוסמך.

בדקו במשרד התמ"ת לפי מספר הרישיון של החמלאשי: אפשר לבדוק גם לפי מספר תעודת הזהות.

לתעודת החשמלאי לא מצורפת תמונה ולכן: בקשו ממנו לראות תעודה מזהה וערכו את ההצלבה בין שני התעודות. אין דבר יותר חשוב מאשר לבדוק שהאדם שנכנס אליכם הביתה הוא אכן בעל רישיון ומציג את עצמו כמי שהוא באמת. נכון מדובר במאמץ ולעיתים זה גם מעורר תגובה לא נעימה או מתגוננת, אבל בכל זאת מדובר בביטחון ולעיתים גם בחיים שלכם. אין דבר יותר חשוב מזה.

 

כמה עולה ביקור של חשמלאי מוסמך?

למרבה הפלא אין הבדל במחירי הביקורים בין דרגות החשמלאי השונות. עלות הביקור תנוע בין 150 ל250 שקלים תלוי בותק ובכמה שבעל המקצוע דורש.

התחום פרוץ בגלל שאנחנו (הלקוחות) לא מודעים שתפו עם החברים\ המשפחה\ השכנים שלכם את המאמר ותעלו את המודעות לתחום החשמל הכל כך חשוב.

חַשׁמַלַאי

חַשׁמַלַאי