איך מתקינים תקרות אקוסטיות?

תקרה אקוסטית היא תקרה שנועדה ליצור בידוד משמעותי. בכל הנוגע לאקוסטיקה, הבידוד הוא מרעש, אולם לא מדובר דווקא על רעש שיוצא מהמבנה, אלא גם על פיזור הרעש הפנימי בתוכו. התקנה של תקרה כזו היא חלק משלבי הבנייה, אולם ניתן לעשות אותה גם זמן רב אחרי שהמבנה כבר עומד. אנחנו כאן כדי לספר לכם איך בדיוק מבצעים התקנה של תקרה כזו.

 

התקנת תקרה אקוסטית

התקנה של תקרה אקוסטית רלוונטית בחדרי כושר, אזורי תעשייה, ולפעמים גם בבית. תקרה כזו מאפשרת לנו לבודד רעשים, ולהנות מסביבה נעימה יותר לשהייה. בניגוד לעבודות בנייה אחרות, התקנה של תקרה אקוסטית דורשת ידע לא רק בעולם הבנייה אלא גם בתחום האקוסטיקה. אקומט תקרות אקוסטיות כאן כדי להסביר לכם איך ניתן להתקין תקרת אקוסטיות שיעשו את העבודה.

איך מתקינים תקרות אקוסטיות?

בניית פרופילים

תקרה אקוסטית מגיעה בצורה של אריחים. את האריחים הללו אנחנו מניחים מתחת לתקרה, וזו הסיבה שאנחנו צריכים את הפרופילים הללו. בדרך כלל הפרופילים יתחילו מהקיר, ואנחנו נייצר בעזרתם רשת שתאפשר לנו לכסות את כל שטח התקרה בעזרת אריחים. חשוב לבצע את המדידות בצורה מדויקת, כדי שהתקרה האקוסטית תשתלב בצורה כמה שיותר טבעית במרחב בו היא נמצאת.

 

הנחת האריחים

לאחר שהפרופילים מונחים, הגיע השלב החשוב ביותר, בו מניחים את האריחים על גבי הפרופילים. חשוב שהאריחים יהיו מונחים בצפיפות לא רק בגלל שיקולים אסתטיים, אלא כי רק ככה תוכלו להבטיח לעצמכם בידוד מירבי. כיום ישנה אפשרות לקניית אריחים שאפילו מסתירים את הפרופילים, מה שיגרום לתקרה שלכם להשתלב במרחב באופן שאף אחד לא ישים לב אליה.

איך מתקינים תקרות אקוסטיות?

שילוב תאורה

כאשר אתם בונים תקרה אקוסטית עליכם לקחת בחשבון את הצורך להתקין תאורה. אם אתם רוצים לשמור על קווי מתאר נקיים ניתן לשלב את התאורה כחלק מהתקרה האקוסטית, כאשר בחלק מהמקומות במקום אריחים פשוט תניחו לוחות לד. האור הזה הוא אור איכותי, והוא גם ימנע מצב שבו גוי תאורה יתפסו חלק מהמרחב שלכם.

 

התקנה מקצועית

כמו בכל עולם הבנייה, גם בהקשר של תקרה אקוסטית מה שייקבע את האיכות שלה זה מי שבונה לכם אותה. לפני שאתם סוגרים עם בעל מקצוע כדאי לבדוק את העבודות הקודמות שלו, ולראות האם הוא יוכל לעמוד בציפיות שלכם. תקרה אקוסטית היא דבר שאתם רוצים לבנות פעם אחת, אז כדאי שמי שעושה לכם אותה יהיה כמה שיותר טוב.

 

לסיכום

התקנה של תקרה אקוסטית נעשית לאחר שתקרת הבטון קיימת, וכל הצינורות שהיו צריכים לעבור באזור התקרה קיימים. לפני ההתקנה עליכם לבחור מהו החומר שממנו הייתם רוצים שהתקרה תהייה עשויה. לכל חומר יש את היתרונות שלו, ואנשי המקצוע של אקומט יוכלו לעזור לכם לבחור את החומר המתאים. זכרו, תקרה אקוסטית איכותית תהפוך את המרחב שלכם לכזה שנעים להיות בו.

איך מתקינים תקרות אקוסטיות?

איך מתקינים תקרות אקוסטיות?